Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمشیرباز مجار موفق به کسب مدال طلای اسلحه سابر بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، بازی های المپیک در روز اول یک مدال طلا در ماده ۱۰ متر تپانچه رشته تیراندازی برای ایران به همراه داشت؛ این اتفاق در حالی رخ داد که خیلی ها در انتظار درخشش شمشیربازان کشورمان در مسابقات اسلحه سابر شمشیر بازی هم بودند اما سه نماینده ایران با شکست مقابل رقبای قدرتمند خود از کسب مدال باز ماندند؛ دیدار پایانی این رشته را دو ورزشکاری برگزار کردند که هر سه نماینده ایران توسط آنها از دور رقابت ها حذف شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی عابدینی بعد از غلبه بر گوردون از کانادا در مرحله یک هشتم نهایی مقابل ژیلاگی مجار قرار گرفت و با قبول شکست از این حریف از دو رقابت ها حذف شد. در همین مرحله محمد رهبری هم با شکست از سامل ایتالیایی از حضور در یک چهارم نهایی بازماند. تنها پیروز ایرانی این مرحله علی پاکدامن بود که هارتبورگ آلمانی را شکست داد و به یک چهارم نهایی راه یافت. او در این مرحله با ژیلاگی ربرو شد، حریفی که در مرحله قبل عابدینی را حذف کرده بود. حریف مجار بازهم برنده مسابقه با ایرانی ها بود و به این ترتیب کار اسلحه سابر انفرادی ایران در المپیک در مرحله یک چهارم نهایی به پایان رسید.

ژیلاگی که دو نماینده از ایران را حذف کرده بود با غلبه بر حریف گرجستانی خود راهی دیدار پایانی شد. دیگر فینالیست هم سامل ایتالیایی بود که در یک هشتم نهایی از سد دیگر نماینده ایران گذاشته بود؛ او حریف کره ای خود را شکست داد تا مقابل ژیلاگی در فینال قرار بگیرد.

رقابت فینال رشته سابر انفرادی عصر امروز بین ژیلاگی از مجارستان و سامیله از ایتالیا برگزار شد که شمشیر باز مجار با نتیجه ۱۵ بر  ۷ پیروز و برای سومین المپیک متوالی قهرمان شد.  دیدار رده بندی نیز بین کیم جی از کره جنوبی و بازادزه از گرجستان برگزار شد که نماینده کره جنوبی پیروز شده و مدال برنز را کسب کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: المپیک توکیو شمشیربازی ژیلاگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان

 قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات سی‌وهشتمین دوره جام حذفی در محل سازمان لیگ برگزار شد و تیم‌ها به شرح زیر رقبای خود را شناختند. (نام تیم‌های میزبان ابتدا آمده است)

بازی شماره ۱: تراکتور تبریز - مس رفسنجان

بازی شماره ۲: چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک

بازی شماره ۳: گل‌گهر سیرجان - هوادار تهران

بازی شماره ۴: سپاهان اصفهان - ملوان انزلی

در مرحله نیمه نهایی برنده بازی شماره یک با برنده بازی شماره دو دیدار می‌کند و برنده دیدار شماره ۳ رودرروی برنده مسابقه شماره ۴ می‌رود.

برنامه مسابقات اعلام نشده، اما از ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت به عنوان زمان برگزاری مرحله یک چهارم نهایی نام برده شده و مرحله نیمه نهایی ۲۴ و ۲۵ خرداد برگزار خواهد شد. قرار است دیدار نهایی نیز ۳۰ خرداد انجام شود.

دیگر خبرها

  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • مس رفسنجان حریف تراکتور شد
  • قرعه‌کشی جام حذفی؛ سپاهان به گربه‌سیاه خورد
  • مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد
  • ملوان، حریف سپاهان در جام حذفی شد
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می‌رود
  • قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی جام حذفی؛ سپاهان به ملوان رسید، تراکتور به مس
  • جام حذفی فوتبال| تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد