Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ایگلسیاس ۱۷ ساله در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن منهای ۴۹ کیلوگرم برابر وو جینگ‌یو از چین ایستاد؛ تکواندوکار ۳۴ ساله که در دو المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ با بردن مدال طلا قهرمان شده و چند مدال طلای جهانی و آسیایی هم در کارنامه دارد. این رقابت کاملا یکطرفه با نتیجه عجیب و شگفت ۳۳ بر ۲ به سود نابغه اسپانیایی پایان یافت و او راهی نیمه‌نهایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرزو ایگلسیاس در نیمه‌نهایی هم ۳۹ بر ۱۹ نماینده ترکیه را برد و به دیدار پایانی رسید اما با اختلاف فقط یک امتیاز بازی را به نماینده تایلند باخت تا در المپیک توکیو به مدال نقره بسنده کند. او این بازی را با نتیجه ۱۱ به ۱۰ به رقیب تایلندی واگذار کرد و با چشم گریان بیرون رفت.

۲۵۶ ۲۵۱

کد خبر 1538296

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: المپیک ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند

به گزارش "ورزش سه"، جدال تیم‌های آسیایی برای کسب سهمیه المپیک در شرایطی به پایان خود نزدیک می‌شود که تیم‌های پر امیدی مانند قطر میزبان مسابقات نهایی، عربستان، کره جنوبی و البته ایران جایی در میان صعود کنندگان المپیک نخواهند داشت.

در حال حاضر دو تیم ازبکستان و ژاپن صعود خود را به المپیک پاریس قطعی کرده و تیم سوم از میان برنده عراق و اندونزی در بازی پلی آف با گینه انتخاب خواهد شد؛ دو کشور آسیایی که حضورشان در این مرحله تا حد زیادی تعجب برانگیز است. 

نکته مهم صعود ازبک‌ها به فینال آسیاست که آنها مزد سرمایه‌گذاری چندین ساله و برگزاری مسابقات در رده‌های سنی را خیلی زود دریافت کردند و با تیم پر امیدی که ایران را در دور نخست رقابت‌ها حذف کرد، موفق به صعود به المپیک شدند؛ در حالی که شاید کسب میزبانی از سوی ایران در این تورنمنت می‌توانست سرنوشت کاملا متفاوتی را برای نسل بااستعداد امید‌های ایران با مربیگری رضا عنایتی رقم بزند اما همان‌طور که در ذهن دارید، ایران تنها به دلیل کارت زرد‌های بیشتر از حضور در دور نهایی رقابت‌ها بازماند و این در حالی است که شاید با گذشت زمان و پخته‌تر شدن و بازی‌های بیشتر تیم المپیک، ما می‌توانستیم یکی از صعودکنندگان به المپیک پاریس ۲۰۲۴ باشیم و یک طلسم طولانی را بشکنیم.

ازبکستان در مرحله گروهی این مسابقات با شکست دادن ویتنام، کویت و مالزی به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد و در مرحله حذفی با شکست دادن عربستان و اندونزی اکنون به عنوان فینالیست این دوره مسابقات به مصاف ژاپن خواهند رفت. از نکات حائز اهمیت درباره صعود شاگردان تیمور کاپادزه این است که این تیم در هیچکدام از این بازی‌ها گلی دریافت نکرده و از نظر تهاجمی نیز بهترین آمار را دارد که البته این آمار در دوره گذشته نیز تکرار شد و ازبکستان علی‌رغم صعود مقتدرانه به فینال این تورنمنت، مقابل عربستان در خاک خود شکست خورد.

ژاپن هم با حضور گو ویوا، سرمربی سابق کاشیما که با شکست دادن پرسپولیس قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد، در گروه مرگ مسابقات نتایج قابل توجهی کسب کرد. سامورایی‌ها ابتدا چین و امارات را شکست دادند اما کره جنوبی با نتیجه ۱ بر صفر در مرحله گروهی آنها را شکست داد تا این تیم به عنوان دوم گروه مقابل قطر میزبان مسابقات قرار بگیرند. آنها در تقابل قطر روز سختی داشتند و در شرایطی که ۲ بر صفر از آنها جلو بودند، ۲ گل دریافت کردند اما در وقت‌های اضافه موفق شدند به پیروزی ۴ بر ۲ دست یابند و به مسیرشان در نیمه نهایی ادامه دهند. آنها مقابل عراق چندان به دردسر نیفتادند و موفق شدند این تیم را هم با یک پیروزی مقتدرانه شکست دهند و حالا برای دومین بار از سال ۲۰۱۶ در فینال مسابقات حضور خواهند داشت.

البته همان‌طور که مشخص است اصلی‌ترین شگفتی این مسابقات حضور اندونزی در نیمه نهایی این رقابت‌هاست. اندونزی با حضور سرمربی کره‌ای تیمشان در آغاز مرحله گروهی با شکست برابر قطر به دردسر افتادند، اما با تیمی که سابقه حضور در سطح بزرگسالان را داشتند به این تورنمنت بازگشتند. آنها دو پیروزی شیرین را مقابل استرالیا و اردن جشن گرفتند اما کره جنوبی به عنوان یکی از مدعیان اصلی و قهرمان بازی‌های آسیایی مقابل این تیم شب عجیبی را تجربه کرد. اندونزی در همان نیمه نخست از کره‌ای‌ها با دو گل پیش افتادند اما در نیمه دوم کره جنوبی به بازی برگشت تا قرمزپوشان اندونزی به پایان مسیرشان برسند اما مقاومت آنها بازی را به ضربات پنالتی کشاند که در نهایت موفق شدند با پیروزی ۱۱ بر ۱۰ به نیمه نهایی برسند. ماجراجویی شگفت انگیزانه اندونزی در مسابقه پیش از فینال خاتمه پیدا کرد و با قبول شکست مقابل ازبکستان راهی دیدار رده بندی شده‌اند که پیروزی در تقابل با عراق می‌تواند یک اتفاق شگرف در فوتبال این کشور باشد.

البته وضعیت عراق برای این دیدار بهتر ارزیابی می‌شود؛ آنها با تیمی متشکل از منتظر محمد ستاره عراقی مس رفسنجان، علی جاسم پدیده عراقی فوتبال آسیا و رومان دولاشی هافبک جوان شاغل در شالکه آلمان از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شدند اما مسیر رویایی آنها با شکست مقابل ژاپن به رده‌بندی کشیده شده است.

در این تورنمنت از قطر که دو دوره متوالی در سطح بزرگسالان قهرمان آسیا شده انتظارات زیادی وجود داشت، اما میزبان مسابقات با توجه به شرایط به وجود آمده در تقابل با ژاپن خیلی زودتر نخستین مرحله حذفی حذف شد.

فوتبال آسیا در المپیک سهمیه ۲+۱ دارد که با حضور ازبکستان و ژاپن در فینال، تکلیف دو سهمیه اصلی مشخص شده اما سهمیه پلی آف از مسیر متفاوتی به دست می‌آید. برنده تقابل دو تیم اندونزی و عراق پس از انجام بازی خود در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه، باید خودش را آماده کند تا در خرداد ماه به مصاف گینه نماینده آفریقا بروند.

لازم به ذکر است فینال آسیا قرار است روز جمعه 14 اردیبهشت ماه در دوحه قطر با قضاوت موعود بنیاد‌ی‌فر داور بین المللی فوتبال کشورمان بین دو تیم ازبکستان و ژاپن برگزار شود و پیروزی در این بازی با دومین قهرمانی این دو تیم همراه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • درخشش بوکسور مراغه‌ای در مسابقات آسیایی
  • ده بازی خاطره‌انگیز تراکتور-استقلال در یک دهه اخیر
  • الهلال با شکست الاتحاد راهی فینال جام حذفی عربستان شد
  • الهلال با شکست الاتحاد فینالیست شد
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ
  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد