Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون سیاسی مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با استفاده از یک جناح کشور را اداره کرد، گفت: آقای رئیسی حتما باید به حضور افکار و ایده‌های مختلف در دولتش توجه داشته باشد و افرادی را به کابینه خود راه دهد که در گذشته دارای عملکردی شفاف بوده‌اند.

حمید صابریان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مطالبات اصلاح‌طلبان از دولت سیزدهم، اظهار کرد: از سال ۷۶ تا به امروز، جریان اصلاح‌طلبی مطالبات اکثریت جامعه را نمایندگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر مطالبات اصلی اکثر مردم جامعه این است که به حقوق اصلی‌شان توجه شود و این حقوق دارای دو رکن اصلی عدالت و آزادی است.

وی افزود: مردم ما خواهان آزادی در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند. همچنین مردم ما می‌خواهند عدالت به معنای بسیط کلمه رعایت شود. ما در جریان اصلاح‌طلبی وقتی از عدالت صحبت می‌کنیم، منظورمان توزیع عادلانه ثروت است.

معاون سیاسی مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان در خراسان رضوی ابراز عقیده کرد: بین نگاه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نسبت به عدالت تفاوت اساسی وجود دارد.

صابریان تاکید کرد: بنابراین خواسته عمومی جریان اصلاح‌طلبی نه فقط از دولت سیزدهم، بلکه از مجموعه حاکمیت کشور این است که همان آرمان‌های اصیل انقلاب که مردم رکن اساسی آن‌ها بودند، رعایت شود. همواره مردم باید محور اقدامات ما قرار گیرند. نمی‌توان همواره حرف از مردم زد، اما جایی که لازم است صدای مردم را بشنویم، بی‌توجه باشیم. این با آرمان‌های حکومت‌داری صحیح و عادلانه مغایر است.

وی ادامه داد: حال اینکه دولت سیزدهم بتواند به این خواسته مردم، یعنی عدالت و آزادی که برگرفته از آرمان‌های انقلاب است، عمل کند یا نکند، به خودش برمی‌گردد. اگر بخواهد و اراده داشته باشد، می‌تواند به آن عمل کند. برای انجام این کار کابینه دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که البته گاهی اخبار ناامیدکننده‌ای در مورد کابینه دولت بعدی و کسانی که به منظور حضور در کابینه با آنان مذاکره شده است، به گوش می‌رسد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه آقای رئیسی با شرایط بسیار سخت سیاسی دولت را تحویل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در سال‌های ۷۶، ۸۴ و ۹۲ در فاصله بین انتخابات و تنفیذ ریاست جمهوری، نوعی امیدواری نسبت به بهبود اوضاع در جامعه وجود داشت. اما در حال حاضر امید چندانی در جامعه دیده نمی‌شود. فضای عمومی جامعه نشان می‌دهد که مردم از دولت آینده انتظار دارند بتواند مشکلات آنان را حل کند و این شرایط را برای دولت بعدی سخت می‌کند.

صابریان با تاکید بر اینکه دولت موفق با کابینه متخصص و پاکدست شکل می‌گیرد، عنوان کرد: به گواه اعداد و ارقام و اسناد و مدارک، دولت آقای خاتمی موفق‌ترین دولت پس از انقلاب بوده است. رئیس دولت اصلاحات خودش اقتصاددان نبود، اما بهترین عملکرد در حوزه اقتصاد را داشت، چون همکاران فوق‌العاده‌ای در این حوزه برای خودش انتخاب کرده بود. همچنین در حوزه سیاست خارجه چندان تخصصی نداشت، اما این عرصه را به دست متخصصین سپرد و ایران یکی از مشعشع‌ترین دوران خودش در عرصه سیاست خارجه را در دوران ریاست جمهوری وی تجربه کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آقای خاتمی در حوزه فرهنگ متخصص بود و اهالی فرهنگ و رسانه خوش‌ترین خاطرات خودش را از آن دوران دارد. لذا انتخاب یک کابینه کارامد، برای حل مشکلات کشور بسیار ضروری است. به عنوان مثال کابینه آقای احمدی‌نژاد، تیم بسیار ضعیفی بود. آقای احمدی‌نژاد نخبگان و متخصصین را کنار زد و باوجود اینکه در هشت ساله دولتش حدود ۸۰۰ میلیارد دلار درامد نفتی وارد کشور شد، که این میزان برابر بود با کل درامد نفتی ایران از آغاز کشف نفت تا آن روز، اما عملکرد دولت‌های نهم و دهم بسیار ضعیف بود و کشور نتوانست از آن درامدهای خود استفاده کند؛ چراکه کابینه درستی در آن دو دولت انتخاب نشده بود.

معاون سیاسی مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان در خراسان رضوی اضافه کرد: لذا با توجه به شرایط بحرانی امروز و یاس و ناامیدی حاکم بر جامعه، ضروری است دولت سیزدهم حتما از افراد متخصص و کارامد در کابینه خود استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با استفاده از یک جناح کشور را اداره کرد، بیان کرد: برای اداره کشور نمی‌توان سعی و خطا کرد. افرادی که در سطح کلان دارای رزومه و کارنامه‌ای نیستند، نباید وارد کابینه شوند. کسانی باید در کابینه آقای رئیسی حضور داشته باشند که فارغ از تعلقات جناحی، توان اداره کشور را داشته باشند و در عرصه مدیریتی دارای کارنامه خوبی باشند. آقای رئیسی گفته است شرط حضور در دولتش، قبول داشتن وی نیست. این حرف بسیار مثبتی است، اما باید دید آیا در عرصه عمل هم این اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

صابریان در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا اقای رئیسی از بین اصلاح‌طلبان نیز کسی را برای کابینه خود انتخاب خواهد کرد یا نه، گفت: در بین بدنه جریان اصولگرایی اختلافات بسیار شدیدی وجود دارد. لذا من فکر می‌کنم تاکیدهای آقای رئیسی مبنی بر فراجناحی بودن کابینه‌اش، به این معناست که وی کابینه خود را از بین احزاب مختلف اصولگرا انتخاب خواهد کرد، تا بدین ترتیب بتواند التهابات درونی جریان اصولگرا را مدیریت کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب افراد مشخصی هستند. تیم مدیریتی جریان اصلاح‌طلبی متشکل از افراد کابینه و مدیران دولت آقای خاتمی و نمایندگان مجلس ششم می‌باشد. نمی‌شود یک فردی را که نیروی دست چندم جریان اصلاح‌طلبی است وارد کابینه کرد و ادعا کرد که اصلاح‌طلبان هم در کابینه حضور دارند.

وی تاکید کرد: افراد شاخص و تاثیرگذار در جریان اصلاح‌طلبی، افراد مشخصی هستند و آقای رئیسی اگر می‌خواهد اصلاح‌طلبان را هم وارد کابینه خود کند، باید با این افراد وارد مذاکره شود. به این شکل می‌توان یک دولت فراجناحی تشکیل داد. کابینه فراجناحی، به معنای حضور افکار مختلف در کابینه است، نه افراد مختلف.

صابریان بیان کرد: وقتی یک فرد اصلاح‌طلب برای وزارت اقتصاد انتخاب می‌شود، این پیام به جامعه داده می‌شود که دولت به دنبال فعال کردن بخش خصوصی و بخش تعاونی و کاهش رانت‌خواری است. اگر وزارت فرهنگ و ارشاد به یک اصلاح‌طلب سپرده شود، این پیام به جامعه مخابره می‌شود که دولت به دنبال حمایت از رسانه و هنرمندان است، اما اگر این وزارتخانه به یک اصولگرا سپرده شود، این پیام به جامعه داده می‌شود که دولت به دنبال محدود کردن رسانه و هنرمندان است.

معاون سیاسی مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان در خراسان رضوی عنوان کرد: لذا آقای رئیسی حتما باید به حضور افکار و ایده‌های مختلف در دولتش توجه داشته باشد و افرادی را به کابینه خود راه دهد که در گذشته دارای عملکردی شفاف بوده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی جریان اصلاحات اصلاح طلبی کابینه کارآمد مطالبات از دولت سیزدهم جریان اصلاح طلبی دولت سیزدهم کابینه خود حضور افکار آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در سپاه استان تهران با بیان اینکه هدف هفته عقیدتی سیاسی آشنایی جامعه با آثار شهید مطهری است گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی با محوریت آشنایی جامعه با افکار و عقاید ارزشمند شهید مطهری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام علی معبودی امروز - شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست خبری گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در جمع اصحاب رسانه که در سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد با اشاره به تقارن روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: پایه‌های اصلی تفکر بسیج، سپاه و نیروهای مسلح مسائل اعتقادی است لذا ارتباط دائمی و مستمر پاسداران و بسیجیان با افکار شهید مطهری در اثبات افکار نیروهای مسلح در مسائل اعتقادی و اخلاقی کمک‌رسان خواهد بود.

وی افزود: بیشتر جامعه به ویژه جامعه هدف با آثار و افکار شهید مطهری آشنایی دارند و اگر پاسداران، بسیجیان و همه جامعه با افکار شهید مطهری هر چه بیشتر آشنایی پیدا کنند یقیناً در مسیر پاسداری از دستاوردهای انقلاب بهتر و محکم تر حرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: همه ما در زندگی نیازمند الگوهای مناسبی هستیم و شهید مطهری آن الگویی است که می تواند ما را از نظر فکری، اعتقادی، رفتاری و علمی تامین بکند یعنی پاسداران، عالمان ربانی عالمان عامل عالمان آگاه با الگو گیری از جملات و رهنمودهای شهید مطهری به انقلاب خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: از هفتم تا ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان هفته عقیدتی سیاسی نام‌گذاری شده که برنامه‌های متنوعی با موضوع "شهید مطهری، خودسازی و تمدن سازی"، "شهید مطهری، تعلیم و تربیت و حقوق زنان"، شهید مطهری، مکتب انقلاب و بسیج"، شهید مطهری، عترت، قرآن و ولایت، "شهید مطهری، شهدا و ولایتمداری" و "شهید مطهری، معنویت، مهدویت و قدس شریف" برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز اول به عنوان شهید مطهری خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند همه ما نیاز به خودسازی جامعه پردازی و تمدن سازی داریم، روز دوم شهید مطهری تعلیم و تربیت منزلت و حقوق زنان، هم بحث تعلیم خیلی مهم است هم تربیت و هم منزلت حقوق زنان به نظر می رسد تنها دینی که به صورت کامل و جامع از حقوق زنان دفاع کرده اسلام است.

حجت الاسلام معبودی بیان داشت: روز سوم به عنوان شهید مطهری مکتب انقلاب و بسیج است البته مکتبی که برگرفته از مکتب ناب اسلام است اما بیان اجزای و عناصر این مکتب می تواند آنرا تقویت کند و نیاز است با نگاه به اندیشه شهید مطهری در این جهت حرکت کنیم، روز چهارم عنوان شهید مطهری پژوهش و تولید علم است که باز تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم همین مقوله ی پژوهش و تولید علم است.

وی افزود: روز پنجم به عنوان شهید مطهری قرآن عترت و ولایت است شهید مطهری شاگرد قرآن و عترت بودند و اگر در آثار او این عظمت دیده می شود به برکت قرآن و اهل بیت است، روز ششم شهید مطهری شهدا و ولایت مداری است فرهنگ شهید و شهادت یکی از نکاتی است که به درستی در آثار شهید مطهری بیان شده شهید مطهری میگوید در این عالم هر کسی مدیون کسی است جز شهید، شهید کسی است که همه مدیون آنها هستند، روز هفتم شهید مطهری معنویت، مهدویت و قدس شریف است شهید مطهری می گوید گم شده بشر امروز اقتصاد نیست بلکه معنویت به معنای صحیحش است و اگر معنویت مردم از بحران معنویت نجات پیدا کنند از همه بحرانها نجات پیدا خواهند کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748489

دیگر خبرها

  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!