Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:05:08 GMT

برداشت گندم در جوین خراسان رضوی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۶۴۷۹

برداشت گندم در جوین خراسان رضوی کاهش یافت

علی‌اکبر قارزی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا مقدار برداشت محصول از گندم‌زارهای جوین را در سال گذشته ۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: تداوم خشکسالی و گرمای زودهنگام هوا در سال زراعی جاری سبب کاهش ۴۴ درصدی تولید گندم در این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: امسال ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از کشتزارهای جوین زیر کشت گندم رفت و بطور میانگین از هر هکتار سه تن گندم برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی محصول تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ تن گندم به عنوان محصول مازاد بر مصرف کشاورزان در این شهرستان خریداری شده است.

وی قیمت پایه تعیین‌ شده برای خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم را ۵۰ هزار ریال اعلام و بیان کرد: این مبلغ با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید محصول، به فروشندگان گندم در این شهرستان پرداخت می‌شود.

شغل عمده اهالی جوین، کشت گندم، جو، هندوانه، خربزه، چغندرقند، یونجه، زیره و کنجد در گستره ۴۱ هزار هکتاری مزارع این شهرستان، نگهداری ۱۴۰ هزار راس دام سبک، ۱۵ هزار راس دام سنگین و همچنین پرورش سالانه ۲۹۳ هزار قطعه طیور سنتی، ۶۰ هزار قطعه طیور صنعتی در ۱۷ واحد مرغداری است. 

وسعت زمینهای باغی شهرستان جوین نیز سه هزار هکتار است.

۱۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در قالب زیربخشهای باغداری، دامداری و پرورش طیور در شهرستان جوین فعالیت دارند. کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین هم صنایع  فعال مرتبط با بخش کشاورزی در این شهرستان هستند.

جوین مرکب از دو بخش مرکزی و عطاملک شامل چهار دهستان و ۵۳ روستا است. ۴۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در روستاها سکونت دارند.

نقاب، مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها گندم کشاورزی خرید تضمینی جوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کشاورزی خرید تضمینی گندم کشاورزی خرید تضمینی جوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد