Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرایند انتقال نماد ذوب از فرابورس به بورس در حال انجام است و به زودی مراحل آن نهایی می‌شود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان این مطلب، گفت: اگر ذوب آهن را برای واردات زغال سنگ خارجی آزاد بگذارند از نظر کیفیت و ارزش اقتصادی بازدهی بیشتری خواهد داشت.

یزدی زاده با تشریح دلایل تمرکز این شرکت بر صادرات شمش، اظهار کرد: محدودیت در صادرات محصولات نهایی به دلیل تحریم‌ها و وضع تعرفه‌های سنگین بر واردات محصولات نهایی فولادی با عنوان حمایت از صنایع داخلی توسط سایر کشورها، تعدد کارخانه‌های نورد در کشور و رقابت منفی قیمتی آن‌ها در بازارهای هدف صادراتی به دلیل دسترسی به شمش ارزان قیمت داخلی بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین منظور بیشتر کشورها تمایل دارند به جای محصولات نهایی، تنها شمش فولادی را وارد کشور خود کنند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به چالش‌های این شرکت، گفت: بحران آب در اصفهان، تحریم ها، ویروس کرونا، محدودیت ظرفیت تولید زغال سنگ کشور، عدم تناسب قیمت گذاری زغال سنگ داخلی در مقایسه با زغال سنگ خارجی از چالش‌هایی است که این شرکت با آن مواجه است.

وی درباره برنامه‌های آتی این شرکت، گفت: افزایش تولید با راه اندازی کوره بلند شماره یک، کاهش مصرف کک، تملک معادن سنگ آهن، تکمیل زنجیره تامین آب، افزایش موجودی مواد اولیه، تأسیس شرکت حمل و نقل ریلی برای حمل و نقل پایدار مواد اولیه، خرید برق از بورس انرژی، آغاز بازسازی باتری شماره ۲ کک سازی، تداوم انتقال پساب شهری به کارخانه، انتشار اوراق مرابحه و استفاده از توان شرکت‌های تابعه خارج از کشور از جمله برنامه‌های این شرکت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بورس فرابورس ذوب آهن اصفهان زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی صنعت برق به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته آقای رجبی مشهدی، با اصلاح مالی صنعت برق، حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع، ماهانه تا دو هزار میلیارد تومان پُر می‌شود.

مدیر عامل شرکت توانیر افزوده: براساس هدف گذاری انجام شده، تامین برق مورد نیاز کشور از بورس به ۶۰ درصد می‌رسد و قرار است تا پایان برنامه هفتم، ۲۱۰ تراوات ساعت از برق کشور با بورس یا قرارداد‌های دوجانبه تأمین شود.

دیگر خبرها

  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید