Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@07:15:37 GMT

خودکفایی مددجویان بهزیستی مهریز پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۶۶۰۴

خودکفایی مددجویان بهزیستی مهریز پیگیری شود

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی شنبه‌شب در نشست با رییس و کارمندان بهزیستی شهرستان افزود: پرداخت تسهیلات باید برای ایجاد اشتغال و تولید و مانع‌زدایی در سال‌جاری برای خودکفایی اقتصادی خانواده‌های زیرپوشش باشد.

وی با بیان اینکه توسط دولت تاکنون برای مددجویان اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف رفاهی و فرهنگی صورت گرفته ادامه داد: همکاری بخش‌خصوصی و خیران نقش مهمی در کمک به بهزیستی در اشتغال جامعه هدف و خودکفایی اقتصادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز به بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در منطقه اشاره کرد و گفت: بهزیستی با همکاری دستگاه‌ها و رسانه‌ها با برگزاری دوره‌های فرهنگی نقش مهمی در کاهش مشکلات دارد.

محی‌الدینی به اهمیت مناسب‌سازی معابر و خیابان‌ها برای عبور و مرور معلولان و سالمندان با همکاری مسوولان و پیگیری بهزیستی در منطقه به عنوان ضرورت اشاره کرد که باید بیش از گذشته پیگیری شود.

همچنین در این نشست رییس اداره بهزیستی مهریز در گزارشی با قدردانی از امام جمعه شهرستان به اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص مشکلات فرهنگی و اجتماعی به خصوص همکاری خیران اشاره کرد.                

زارع در ۲۲ تیرماه امسال گفته بود: در یکسال گذشته چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۲۰۰ نفر از مددجویان دارای شرایط زیرپوشش این نهاد حمایتی در شهرستان پرداخت شد.

وی به مناسبت هفته بهزیستی (۲۲ لغایت ۲۸ تیر ) در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: ایجاد زمینه برای اشتغال و خودکفایی مددجویان و جامعه زیرپوشش جزو ماموریت های اصلی و برنامه مستمر محوری این اداره است .

وی ادامه داد: تمامی مددجویان و افراد زیرپوشش دارای شرایط برای دریافت تسهیلات باید برای تشکیل پرونده و اقدام به موقع به بهزیستی مراجعه کنند که موضوع بر اساس مقررات به دلیل اهمیت اشتغالزایی بررسی و اقدام به موقع و مناسب به عمل می‌آید.

این مسوول از همکاری بخش‌خصوصی و خیران منطقه در همکاری و کمک به این اداره برای اجرای برنامه‌ها در این مدت قدردانی کرد و یادآور شد: مجموع کمک‌های مادی در جریان طرح مشارکت‌های مردمی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که طبق مقررات هزینه شد .

به گفته زارع،  هم‌اکنون حدود ۷۰ درصد معابر و ورودی بانک‌ها و مکان‌های عمومی شهرستان برای تردد جامعه هدف به خصوص سالمندان و معلولان منطقه مناسب‌سازی شدو برای اجرای کامل طرح به بیش از گذشته به همکاری لازم نیاز است.

 حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مددجو زیرپوشش برنامه‌ها و خدمات داره بهزیستی مهریز هستند .

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز جهش تولید یزد اشتغال زایی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز جهش تولید یزد مهریز جهش تولید یزد اشتغال زایی سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز

مدیرکل کمیته امداد امام استان البرز گفت: از اهداف کمیته این نهاد در جهت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و کاهش وابستگی آن‌ها به ویژه در بخش اقتصادی اشتغال‌زایی و خودکفایی آن‌ها است. - اخبار استانها -

رضا البرزی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با بیان اینکه اشتغال‌زایی، راهکار توانمند‌سازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: به منظور ایجاد انگیزه و مشارکت اجتماعی مددجویان در جهت توانمند‌سازی آنها در زمینه شغلی این نهاد اقدام به پرداخت وام اشتغال به مبلغ 910 میلیارد تومان به یک هزار و 188 نفر مددجو کرده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح خودکفایی برای مددجویان علاوه بر مهارت‌آموزی این عزیزان وابستگی مالی آن‌ها را به نهاد‌های حمایتی کاهش می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز با تاکید به اینکه یکی از اهداف این نهاد استقلال و عدم وابستگی اقتصادی مددجویان است، افزود: توانمندسازی مددجویان تنها راهی است که بتوان وابستگی مالی و فقر را از این عزیزان دور کرد.

ارائه 1000 خدمت مسکن به مددجویان کمیته امداد استان البرز ارائه 1000 خدمت مسکن به مددجویان کمیته امداد استان البرز

وی با اشاره به اینکه آموزش و مهارت آموزی مهم‌ترین راه توانمندسازی این افراد است تا در زمینه شغلی موفق شوند، گفت: در این راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اقدام به معرفی هشت هزار نفر از افراد تحت حمایت کمیته به بخش ‌های آموزشی، راهبری شغلی و کاریابی کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد