Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام وارد پیک پنج کرونا شده و آمارها حکایت از رشد نگران کننده مبتلایان به این ویروس دارد.

در مراکز واکسیناسیون شرایطی مهیا شده تا همه افرادی که شرایط سنی بالای ۶۰ سال را دارند بتوانند به راحتی واکسیناسیون شوند و واکسن کرونا را دریافت کنند.

متاسفانه میزان استقبال مردم استان از واکسیناسیون مناسب نیست و نیاز است مردم برای تزریق واکسن استقبال بیشتری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام به ۵۰ درصد بیشتر نمی‌رسد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر از ۱۲ شهرستان استان پنج شهرستان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

جمیل صادقی فر بیان کرد: تعداد ۱۶۸ مورد بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این عدد بسیار بالایی است.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های میدانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام یکی از ضعیف‌ترین حالت خود از زمان شیوع کرونا تا به الان بوده است.

صادقی فر اضافه کرد: در بهترین حالت میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام به ۵۰ درصد بیشتر نمی‌رسد.

۶۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: متاسفانه با رشد بسیار نگران کننده‌ای در آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در سطح استان مواجه هستیم که به نوعی می‌توان گفت که در پیک پنجم کرونا قرار داریم.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان فعال هستند، تاکنون نیز بیش از ۶۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است.

صادقی فر بیان کرد: هیچ گونه مشکلی از لحاظ کمبود واکسن در استان وجود ندارد، به اندازه کافی نیز واکسن در اختیار شهرستان‌ها قرار داده شده است.

۵۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال واکسیناسیون شده‌اند

وی گفت: در مجموع ۵۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال واکسیناسیون شده‌اند و متاسفانه ۵۰ درصد دیگر فعلاً تزریق واکسن را انجام نداده‌اند.

صادقی فر بیان داشت: انتظار ما این است که افرادی که بالای ۶۰ سال سن دارند بدون اینکه به شایعات توجه کنند حتماً در سامانه سلامت ثبت نام و برای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی گفت: این افراد از فرصتی که وجود دارد استفاده کنند تا واکسینه شوند و بتوانند خود را در برابر علائم شدید بیماری نجات دهند.

تاکنون ۴۲ هزار و ۵۷۴ نفر در استان ایلام به کرونا مبتلا شده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا در استان تا این لحظه ۸۱۶ نفر است.

کد خبر 5264964

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ایلام دانشگاه علوم پزشکی ایران ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر آمار کرونا نماز عید قربان واکسن کرونا عکس استانها دعای عرفه خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران استان ایلام بالای ۶۰ سال صادقی فر ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود