Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سیمان به عنوان یکی از مهمترین مواد اولیه در ساخت و ساز و اجرای پروژه‌های عمرانی شناخته می‌شود و بدون سیمان عملاً اغلب فعالیت‌های حوزه عمرانی تعطیل می‌شود.

طی سال‌های اخیر علیرغم افزایش میزان تولید سیمان در سطح کشور، همواره شاهد کمبودهای مقطعی سیمان در سطح بازار بوده‌ایم که مشکلاتی را برای فعالان عرصه ساخت و ساز در کشور فراهم می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی روزهای اخیر بار دیگر شاهد کمبود سیمان و افزایش قیمت آن هستیم و گفته می‌شود در برخی از نقاط قیمت هر پاکت سیمان به بالای ۱۰۰ هزار تومان رسیده است تا عملاً خرید و فروش این کالا به سختی انجام شود.

استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه تولید سیمان است و با وجود فعالیت سه کارخانه بزرگ سیمان نباید کمبودی برای ورود این کالا به بازار داشته باشد ولی این روزها نیاز استان تأمین نمی‌شود.

سه کارخانه سیمان در دشتی، کنگان و دشتستان در استان بوشهر فعال است که در مجموع سالانه ۴.۲ میلیون تن سیمان و کلینیکر تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

کمبود جدی سیمان در بازار

این روزها مردم به طرق مختلف نارضایتی خود از وضعیت توزیع سیمان در استان بوشهر را اعلام کرده‌اند و قیمت‌های متفاوتی برای توزیع سیمان در سطح بازار اعلام می‌شود.

یکی از فروشنده‌های سیمان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه درخواست‌های ما از کارخانه‌های سیمان و عاملان فروش راه به جایی نبرده و با کمبود جدی در این زمینه روبرو هستیم.

یوسف مرادی اضافه کرد: این کمبود در بازار باعث شده است تا نتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم و فعالان حوزه عمرانی باشیم و این کم‌یاب شدن سیمان باعث افزایش قیمت شده است.

یکی از پیمانکاران پروژه‌های عمرانی استان بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: به دنبال کمبود سیمان در استان پروژه‌های ما تعطیل شده و کارگران ما نیز فعلاً بیکار هستند.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته تلاش زیادی برای تأمین سیمان داشته‌ایم ولی پیدا نمی‌شود و در برخی نقاط هم هر پاکت به قیمت ۷۰ هزار تومان و بیشتر پیدا کرده‌ایم که برای ما مقرون به صرفه نیست.

برق صنایع نباید قطع شود

یکی از مهمترین عوامل کمبود سیمان در بازار را می‌توان قطعی برق کارخانه‌های سیمان عنوان کرد که به دنبال رسیدن مصرف برق کشور به میزان پیک اعمال شده است.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه قطعی برق صنایع اثرات ناگواری هم بر روی تولید و هم بر روی اشتغال دارد و باید مدیریت بهتری در این زمینه صورت گیرد.

ابراهیم رضایی اضافه کرد: به دنبال قطع برق صنایع میزان تولید محصولات مختلف از جمله سیمان کاهش می‌یابد و این قطعی برق خود را در نوسانات سطح بازار نشان خواهد داد.

قطعی برق و گرانی سیمان

برخی از کارخانجات سیمان استان به علت قطعی برق در تعطیلی هستند و این موضوع باعث کاهش میزان تولید و عرضه سیمان در بازار شده و افزایش قیمت این محصول و ایجاد بازار سیاه را به دنبال داشته است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به بازرسی مستمر از بازار سیمان در استان بوشهر اظهار داشت: در صورت مشاهده هر گونه گران‌فروشی در بازار سیمان برخورد لازم با آنها صورت می‌گیرد.

رضا جمالی افزود: تاکنون هیچ ابلاغ رسمی مبنی بر افزایش قیمت سیمان ارائه نشده است و تا زمانی که قیمت رسمی اعلام نشود، سیمان با همان قیمت تعیین شده عرضه و با متخلفان برخورد می‌شود.

انتظار می‌رود ضمن تلاش جدی برای افزایش میزان تولید سیمان، مدیریت مناسبی بر بازار این محصول صورت گیرد تا از تشکیل بازار سیاه سیمان جلوگیری شده و نیاز مردم تأمین شود.

کد خبر 5264947

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر کارخانه سیمان بوشهر ابراهیم رضایی شهرستان دشتستان رضا جمالی سیمان قیمت سیمان ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا نماز عید قربان عکس استانها دعای عرفه گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل شیوع کرونا ایلام سیمان در استان استان بوشهر افزایش قیمت میزان تولید برق صنایع قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیزظهر سه شنبه در بازدید از مرکز نگهداری معلولان بهزیستی بوشهر گفت: یکی از مواردی که این مجموعه دچار مشکل بود نیاز به احداث آشپزخانه جدید با امکانات کامل بود که در این خصوص تقاضا می شود مسئولان و خیرین در صدد حل این مشکل باشند و این را مد نظر قرار دهند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: یکی از مواردی که این مجموعه دچار کمبود است نداشتن گاز لوله کشی است که از مدیر عامل شرکت گاز استان تقاضا می شود این مسأله را مورد بررسی قرار دهد و در صدد حل این مشکل نیز برآیند و به این مجموعه کمک کند.

وی افزود: در بازدید قبل این مجموعه بلحاظ آب مصرفی دچار مشکل بودند که این مشکل حل شده و از کسانی که در این راستا کمک کردند تقدیر میکنم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: این مجموعه در تهیه اقلامی مثل پوشاک و مایحتاج غذایی دچار کمبود هایی است که نیاز است از ظرفیت مردم و خیرین در جهت یاری رساندن به این مجموعه کمک گرفت

. مهر انگیز خطاب به مسئولین این مجموعه گفت: هر مشکل و کمبودی در این مجموعه باشد به دادستانی اعلام شود تا در این خصوص حمایت های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید پیرامون موارد دیگری نیز که مطرح شد توصیه های لازم به مسئولان این مجموعه ارایه کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از قسمت های مختلف مرکز نگهداری معلولان بوشهر ضمن تشکراز زحمات و تلاش های مسئولان و کارکنان این مجموعه از نزدیک در جریان کمبود ها و مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

مهر انگیز از تک تک افراد معلول این مجموعه دیدار و با آنها گفتگو کرد و از مسئولان در جریان وضعیت آنها قرار گرفت.

کد خبر 6093075

دیگر خبرها

  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو