Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: دشمنان اسلام همواره به دنبال فقته انگیزی هستند آن‌ها تلاش دارند تا از واقعه غدیر خم در جهت منافع خود بهره برداری کنند و بین مسلمانان فاصله ایجاد کنند تا بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند لذا نام گذاری هفته‌ای به نام ولایت و امامت در راستای نابودی اهداف دشمنان شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عبد‌العلی گواهی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون اهمیت دهه امامت و ولایت گفت: مدت زمان عید قربان تا عید غدیر خم را دهه ولایت و امامت نامگذاری کردند تا بدین وسیله به احیاء و بازسازی فرهنگ غدیر بپردازیم و تدبری داشته باشیم پیرامون جایگاه غدیرخم.

***اهمیت غدیر در استحکام هفته امامت و ولایت

وی در همین راستا ادامه داد: دشمنان اسلام همواره تلاش دارند تا نام غدیر را کم رنگ کرده و فسلفه وجودی این عید بزرگ را از اذهان عمومی پنهان نگهدارند، لذا باید هوشیارانه عمل کرد و این فرصت را از دشمنان صلب کرد در عین حال غدیر را به عنوان یک ظرفیت مورد بهربرداری قرار داد و به اتحاد بین مسلمانان به عنوان ابرازی تاثیر گذار نگاه کرد.

گواهی به توصیف عید غدیر پرداخت و ابراز کرد: عید غدیر سر چشمه شکوفایی است و حقایقی برای مسلمانان در خود نهفته دارد، «پیامبر اکرم (ص)» در آخرین حج خود بنا بر تاکید پروردگار برای تکمیل رسالت خود در منطقه‌ای به نام غدیر تمام حجاج را جمع کردند و پس از بیان خطبه‌ای به توصیف «امیرالمومنین (ع)» و دستورات پروردگار در جهت معرفی ایشان به عنوان، ولی و امام جامعه اسلامی پرداختند بدیدن ترتیب «خاتم النبیین (ص) » رسالت خود را تکمیل کردند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

وی دستور خداوند بر «پیامبر اکرم (ص)» را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: در کتاب الغدیر به خوبی به دستور خداوند متعال خطاب به «پیامبر اکرم (ص)» به منظور معرفی «امیرالمومنین (ع)» پرداخته شده در زمانی که ۱۱۰ نفر از صحابه این رویداد‌ها را ثبت کردند و بسیاری از مردم نیز شاهد معرفی، ولی بعد «خاتم النبیین (ص)» بودند با «امیرالمومنین (ع)» پیمان بستند، «پیامبر اکرم (ص)» «امیرالمومنین (ع)» رابر بالای جهاز شترانی که به کوه مبدل شده بود بردند و ایشان را ولی جامعه اسلامی معرفی کردند تا رسالت را تکمیل کرده باشند.

***دشمنان در کمین اسلام

این کارشناس علوم قرآنی رویکرد دشمنان اسلام را مطرح و ابراز کرد: دشمنان اسلام همواره به دنبال فتنه‌انگیزی هستند آن‌ها تلاش دارند تا از واقعه غدیر خم در جهت منافع خود بهره‌برداری کنند و بین مسلمانان فاصله ایجاد کنند تا بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند لذا نامگذاری هفته‌ای به نام ولایت و امامت در راستای نابودی اهداف دشمنان شکل گرفته است اکنون بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال و با وجود اهداف و مناسک و اعتقادات مشترک و باور توحید، معاد و روز قیامت، اما برخی دشمنان در صدد اختلاف افکنی هستند.

گواهی اهمیت غدیر خم را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: هفته امامت و ولایت منشا اتحاد بین تمامی مسلمانان و در کنار هم قرار گرفتن آنان است لذا باید از این زمان و فرصت به بهترین نحو استفاده کرد و دست دشمنان را از فقته انگیزی دور کرد.

***دو ناجی امت اسلام

وی به تاکیدات «پیامبر اکرم (ص)» اشاره و تصریح کرد: «پیامبر اکرم (ص)» در هنگام رحلت تاکید داشتند که دو چیز گرانبها را بین مسلمانان به یادگار گذاشتند ابتدا کتاب مسلمانان قرآن کریم و در مرحله دوم «اهل بیت عصمت و طهارت (ع)» و مسلمانان برای کسب سعادت باید به آن تکیه کنند و این دو را تا حوزه کوثر از هم جدا ندانند این دو مقوله دو ناجی برای امت اسلام محسوب می‌شود.

***اهمیت ولایت

این کارشناس علوم قرآنی علاقه و ارادت همه مسلمانان به «امیرالومنین (ع)» را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: همه مسلمانان «امیرالمومنین (ع)» را به عنوان، ولی و رهبر خود می‌شناسند و این جریان ادامه خواهد یافت تا زمان ظهور «امام زمان (عج)» لذا نباید لزوم بصیرت برای جامعه اسلامی را نایددیه گرفت و در عین حال باید توجه داشت حج به عنوان گنجی ارزنده که اتحاد امت اسلام را در خورد حفظ کرده است مود توجه قرار بگیرد.

***جریان غدیر برای بازخوانی ولایت

گواهی تصریح کرد: از عید قربان تا عید غدیر زمانی مناسب برای بازخوانی جریان امامت و ولایت است زمانی که بستر را برای اتحاد و همبستگی امت اسلامی فراهم می‌کند لذا تفکر دراین مهم بسیار مهم و اثر گذار بر روند رویداد‌های جامعه مسلمانان خواهد بود.

وی به دستورات قرآن کریم پیرامون ولایت «امیر المومنین (ع)» اشاره و بیان کرد: خداوند متعال در سوره مائده و آیه ۶۷ سوره مائده می‌فرمایند: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ،‌ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد به خلق برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکرده‌ای، و خدا تو را از شر مردمان محفوظ خواهد داشت، و دل قوی دار که خدا کافران را به هیچ راه موفقیتی راهنمایی نخواهد کرد.»

وی در همین راستا ابراز کرد: و یا در آیه ۳ سوره مائده بیان شده است: «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً... امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم، و اسلام را برای شما به عنوان آیینی برگزیدم.»»؛ باقر و صادق علیهماالسلام روایت نمایند که خداوند به رسول خویش وحى فرستاد که على بن ابى‌طالب علیه‌السلام را جانشین خود قرار دهد. 

گواهی به جایگاه هفته امامت و ولایت اشاره و خاطرنشان کرد: غدیر خم تکیه گاهی است که در سایه آن بسیاری از موانع و مشکلات جهان اسلام و جامعه بشری بر طرف می‌شود لذا نباید از این مهم فاصله بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی هفته امامت و ولایت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی هفته امامت و ولایت هفته امامت و ولایت دشمنان اسلام بین مسلمانان پیامبر اکرم امت اسلام عید غدیر غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود

آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم شهادت ششمین اختر آسمان ولایت و امامت، امام جعفر صادق (ع) در مصلی امام خمینی(ره) رشت ضمن تسلیت سالروز شهادت پیشوای امت اسلامی امام صادق(ع)گفت: شیعه به مذهب جعفری نیز تعبیر‌ می‌شود زیرا شیعه مدیون کلاس‌ها و دانشگاه عظیم علمی و روایی است که از مکتب امام صادق(ع) دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به روایتی از اهل‌بیت عصمت و طهارت که فرمودند "هر کسی که نداند بر ما اهل‌بیت چه گذشته است و نسبت به ظلم‌هایی که بر ما خاندان روا داشته شده جاهل باشد شریک ظلم ظالمین خواهد بود." افزود: یکی از عللی که در طول تاریخ تشیع، تشکیل حکومت اسلامی بر‌ای اهل‌بیت میسر نشد در واقع عدم شناخت مردم نسبت به اهل‌بیت در هر دوره‌ای بود بنابراین اگر امت‌ها، مسلمانان و شیعیان جایگاه حقیقی امام را بشناسند، جامعه اسلامی مدینه فاضله‌ای خواهد شد که آرزوی همگان است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ورود اسلام به برخی کشورهای اروپایی از جمله بوسنی و هرزگوین تصریح کرد: برخی مسلمانان اروپا در تعالیم‌شان می‌گفتند " تاریخ اسلام پنجاه سال بعد از پیامبر(ص) را مطالعه و تحقیق‌ نکنید" و هدف از بازداشتن مسلمانان از تحقیق در این زمینه، این بوده که مسلمانان نسبت به حوادث و اتفاقات رخ داده در درون جامعه اسلامی بعد از پیامبر آگاه نشوند؛ اما برخی تحلیلگران غربی که به آیین اسلام گرویدند اسلام را از همین رهگذر مطالعه و متوجه حقایق آن شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام صادق(ع)، ۳۴ سال امامت را بر عهده داشتند و آغازگر جهاد در عرصه فقه و فقاهت و تربیت جامعه اسلامی بودند افزود:‌ آن حضرت حدود ۴ هزار شاگرد تربیت کردند و در دوران حیات و امامت خویش با فشارهای منصور دوانیقی (لعنت‌الله علیه) مواجه شدند؛ ظلم‌ها و فشاری که منصور بر امام وارد کرد، بر هیچ امامی وارد نشده بود.

 

وی با اشاره به اینکه تشکیل حکومتی مبتنی بر احکام و آرمان‌های اسلام از جمله اهداف و آرزوهای اهل‌بیت و عالمان دین در دوره‌های مختلف بود افزود: اهل‌بیت عصمت و طهارت در دوران حیات‌شان، شکنجه‌های روحی و سختی‌های زیادی را متحمل شدند تا حکومتی مبتنی بر احکام اسلام تشکیل دهند‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حکومت اسلامی در ایران در سایه تلاش‌های شهیدان، امام و روحانیت شکل گرفت؛ حکومتی که آرزوی انبیاء و اهل‌بیت عصمت و طهارت بود تصریح کرد: دشمن امروز تلاش‌‌ می‌کند ما را درگیر امور جزئی و سیاه‌نمایی‌ها کند تا از اصل نظام و حکومت اسلامی که مورد توجه انبیاء و اولیاء است فاصله بگیریم. 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بسط قدرت جمهوری اسلامی که معادلات تمام قدرتمندان جهانی را برهم زده و قدرت‌های نظامی را وادار به خضوع کرده است افزود: با وجود هجمه‌های گوناگون علیه نظام اسلامی اما در این فضاهای مسموم جهانی نیز طعم شیرین اداره جامعه بر مبنای اسلام و مدیریت اسلامی در اذهان و دل‌های ملل نشسته‌ است و ملت‌ها حکومت اسلامی و پیام جمهوری اسلامی را باور کردند و جمهوری اسلامی در سرتاسر دنیا تاثیرات شگرف خود را به منصه ظهور رساند.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه "علم و عمل باید در کنار هم باشد" خاطرنشان کرد: عملِ بدون‌ معرفت و دانش فایده‌ای ندارد البته علمی که با عمل همراه نباشد نیز فایده‌ای ندارد.

وی گفت: امام صادق(ع) صاحب مکتب بود و در مسجد نبوی، فقه شیعه و اخلاق شیعه و امور سیاسی و اجتماعی را برای دانش‌پژوهان بیان می‌کردند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • زائری از پرو
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی
  • سه جریان مخالف استاد مطهری
  • امامت سیاسی دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام