Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@23:29:41 GMT

اجرای خرید سربازی دوباره تکرار می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۷۲۱۳

اجرای خرید سربازی دوباره تکرار می‌شود؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  در روزهای اخیر خبری پیرامون خرید سربازی به نقل از یکی از مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی منتشر شد که در آن شرایط خرید خدمت سربازی و حتی مبلغ مربوط به آن نیز اعلام شده بود. موضوعی که انتشار آن از سوی یک مسئول غیرمرتبط با حوزه سربازی عجیب به نظر می‌رسد.

 

با این وجود این خبر در بسیاری از رسانه ها از جمله صداوسیما نیز با عنوان خبرخوش برای سربازان مورد بازنشر قرار گرفته و این شائبه را برای مشمولان سربازی ایجاد کرد که احتمال اجرای طرح خرید خدمت سربازی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که محل پرسش شماری از مخاطبان ایسنا نیز قرار گرفت و به نظر می‌رسد که اشتباه در نحوه بیان یا تنظیم خبر منجر شده تا شیوه احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان "سابقه بیمه" تحت عنوان "خرید خدمت سربازی" اعلام شود.

انتشار این خبر سبب شد تا دوباره خرید خدمت سربازی را از امیر غلامرضا رحیمی‌پور، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح پرس و جو کنیم.

او درباره خبر منتشر شده گفت: طبق قانونی که از مدت‌ها قبل هم وجود دارد، طول مدت خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه و جزو سنوات بیمه بازنشستگی افراد محسوب می‌شود و از این رو افراد متقاضی باید با پرداخت کسورات و حق بیمه این دوسال به شرکت بیمه که به قیمت روز انجام می‌شود، این دو سال را جزو سابقه خود لحاظ کنند.

وی ادامه داد: این موضوع مربوط به شرکت های بیمه است و هیچ ارتباطی با موضوع خرید خدمت سربازی که متاسفانه در برخی از خبرها نیز منتشر شده بود، ندارد. در این مورد همانطور که بارها نیز اعلام شده، ستادکل نیروهای مسلح مخالف خرید خدمت سربازی و همچنین طرح جریمه ریالی سربازی است و چنین طرح‌هایی دیگر اجرا نخواهد شد.

رحیمی‌پور هرنوع خرید خدمت سربازی را خلاف عدالت دانست و گفت: اجرای چنین طرح‌هایی آثار و تبعات منفی زیادی در جامعه دارد و از این رو ستادکل نیروهای مسلح تصمیمی برای اجرای آن ندارد.

 رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه مرجع رسمی انتشار اخبار در حوزه سربازی سازمان وظیفه عمومی ناجا و ستادکل نیروهای مسلح است، گفت: توصیه ما به مشمولان و خانواده‌هایشان این است که به اخبار منتشر شده از منابع غیرموثق یا هرآنچه که تحت عنوان طرح، پیشنهاد و نظرشخصی افراد منتشر شده و فاقد ضمانت اجرا و وجاهت قانونی است توجه نکرده و به امید اجرای آن وارد غیبت از سربازی نشوند.

پربیننده ترین ثبت نام واکسن کرونا ( شرایط و لینک ) آخرین فرصت مشمولان غایب برای خرید سربازی فرمانده کل سپاه پاسداران وارد خوزستان شد برنامه ریزی مدیران آموزش و پرورش برای اول مهر سن ثبت نام واکسیناسیون در سراسر کشور دو سال کاهش یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سربازی ستادکل نیروهای مسلح خرید خدمت سربازی منتشر شده منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است    به گزارش تسنیم؛ بر اساس ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث، صدور کارت و سهمیه سوخت وسایل نقلیه بدون بیمه‌نامه شخص ثالث، ممنوع است. برهمین اساس نیز تا کنون مقدمات حذف کارت سوخت تاکسی‌ها و خودروهای گازسوز انجام شده است.   طبق اظهارات جدید رئیس کل بیمه مرکزی، 23 هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شده است؛ او تأکید دارد که طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.   در تازه‌ترین اقدام، وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی نسبت به حذف سهمیه سوخت خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه شخص ثالث گام برداشته اند؛ برهمین اساس نیز وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.   خاندوزی در نامه به بذرپاش نوشته است:   ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده 48 قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیرفعال نمودن کارت سوخت خودروهای گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یادشده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف روزانه میلیونها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمایید در گام بعدی اجرای طرح عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.   در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت می‌باشند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بیمه‌نامه شخص ثالث ندارید، بخوانید نرخ رشد حق بیمه شخص ثالث ۳۵.۵درصد اعلام شد جزئیات سهمیه‌بندی جدید بنزین مشخص شد

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳
  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود