Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی، در خصوص برخی مواضع اعلام شده از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره وقایع استان خوزستان و با توجه به اینکه روشن است برخی خبرنگاران رسانه‌های اجاره‌ای فارسی زبان مستقر در خارج برای بزرگ نمایی و ایجاد اختلاف در صفوف مردم ایران در این ارتباط ماموریت یافته‌اند که به صورت سازمان ‌یافته این موضوع را از مقامات آمریکایی و غربی سؤال کنند، اظهار داشت: بله، به وضوح شاهد این ماموریت از سوی این بنگاه‌های خبرپراکنی متعلق و یا در اجاره دولت‌های اجنبی هستیم که به خیال خام خود وحدت و یکپارچگی مردم بزرگ ایران را هدف گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در جریان اظهارنظر مقام وزارت خارجه آمریکا هستیم

وی یادآور شد: البته این‌بار اول و یا آخر آنها نبوده و نخواهد بود. همچنین در جریان اظهارنظر مقام وزارت خارجه آمریکا نیز هستیم.

خطیب‌زاده افزود: آنچه مهم است این است که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد در امور داخلی‌اش دخالت کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی عنوان کرد: دولت و مسئولان، به نیکی به وظایف خود در قبال مردم شریف ایران واقف بوده و در بالاترین سطوح به مطالبات و خواسته‌های به حق شهروندان خود رسیدگی کرده و سعی در مرتفع کردن کم و کاستی‌ها دارند.

 موضع گیری منافقانه و مزورانه آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین موضع گیری منافقانه و مزورانه آمریکا و ادعای دلسوزی آنها برای حقوق بشر مردم ایران را شرم آور و وقاحت آمیز خواند و تاکید کرد: رژیم آمریکا خود عامل مستقیم بسیاری از آلام و مصائبی است که به واسطه توطئه‌ها و یا تحریم‌های ظالمانه بر مردم شریف ایران تحمیل شده است. 

وی تصریح کرد: خوزستان قهرمان هیچگاه جنایات شریک راهبردی واشنگتن، صدام و رژیم بعث عراق را از یاد نخواهد برد. 

خطیب‌زاده افزود: در تزویر و تذبذب حکومت آمریکا همین بس که چند ماه پس از تغییر هیأت حاکمه، همچنان سیاست جنایت، فشار و تروریسم حداکثری ترامپ را علیه مردم ایران ادامه می‌دهند و همزمان نیز برای حقوق بشر مردم ایران اشک تمساح می‌ریزند.

لازم به ذکر است، سعید خطیب‌زاده پیش از نیز به بیانیه مداخله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره وقایع خوزستان واکنش نشان داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این باره اعلام کرد: بیانیه کمیسر درباره وقایع اخیر خوزستان از جهت میزان بی‌اعتباری و آلوده بودن به اتهامات واهی و اطلاعات نادرست تأسف بار است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اتهامات وارد شده بدون توجه به تلاش‌های وسیع مقامات دولتی، قضایی، امنیتی و رسانه‌ای کشور برای کاهش آلام مردم این استان و برطرف کردن معضلات موجود، مهمترین گواه بر سیاسی بودن و بی اعتباری این بیانیه است و از این لحاظ بیانیه کمیسر عالی بیش از آن‌که سخنان یک مقام بین‌المللی حقوق بشری باشد، بیشتر شبیه یک اعلامیه سیاسی با ادبیات خصمانه است. 

پربیننده ترین برترین تصاویر خبری هفته گذشته احتمال استعفای بایدن به دلیل مشکلات پزشکی شورش کوبایی ها علیه دولت کمونیست / منشأ اعتراضات چیست؟ برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته وحشت از صلح طالبانی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خوزستان وزارت امور خارجه درباره وقایع مردم ایران خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند

دولت چین معافیت‌های تعرفه‌ای برای واردات برخی محصولات آمریکایی را تا پایان نوامبر سال جاری تمدید می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دارایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد پکن معافیت های تعرفه‌ای برای واردات برخی محصولات آمریکایی را تا 30 نوامبر سال جاری تمدید می کند.

این وزارت خانه افزود: معافیت های بیشتر که از روز چهارشنبه اول ماه مه اجرایی می شود، در ادامه معافیت های اخیر است که روز سه شنبه منقضی می شود.

در همین حال سه روز پیش وزیر خارجه چین در دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد که منطقه آسیا و اقیانوسیه نباید به میدان جنگ برای قدرت های بزرگ تبدیل شود و گفت که واشنگتن اقدامات بی پایانی برای ضربه زدن به اقتصاد و فناوری چین انجام داده است.

وانگ یی به بلینکن گفت که واشنگتن نباید از تایوان به عنوان ابزاری برای کنترل چین و توقف تسلیحاتی آن استفاده کند.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست در امور داخلی چین دخالت نکند.

در همین حال چند روز پیش یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا بدون ذکر جزئیات بیشتر اظهار کرد واشنگتن برای برداشتن گام هایی علیه شرکت های چینی که به اعتقاد آنها امنیت آمریکا و اروپا را تهدید می کنند، آماده است.

همچنین در دولت آمریکا بحث های مقدماتی درمورد تحریم بانک‌های چینی به دلیل حمایت این کشور از روسیه در جنگ علیه اوکراین، صورت گرفته اما مقامات به رویترز گفتند که دولت هنوز برای انجام این کار طرحی ندارد.

این در حالی است که واشنگتن تاکنون برخی تحریم‌های بانک‌های اصلی چین را به دلیل تاثیراتی که ممکن است بر اقتصاد جهانی و روابط بین دو کشور داشته باشد، متوقف کرده است.

همچنین یک مقام وزارت امور خارجه چین در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا اظهار کرد از زمان دیدار بایدن با شی جین پینگ در نوامبر سال گذشته در سان فرانسیسکو، ارتباطات بین دو کشور نشان دهنده روند توقف کاهش ارتباطات و تثبیت آن است.

براساس این گزارش، سفر بلینکن به پکن در حالی صورت گرفت که کنگره و سنای آمریکا در هفته جاری لایحه کمک 8 میلیارد دلاری به تایوان را تصویب کرد. هدف از اختصاص این بودجه به تایوان، کمک به این کشور در مقابله با اقدامات چین در منطقه است.

در همین حال چندی قبل وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گفتگو با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، اظهار کرد واشنگتن باید تحریم های اعمال شده بر کارخانه ها و افراد چینی را بردارد.

آقای یی در این گفتگو اظهار داشته واشنگتن باید این تحریم ها را بردارد و به حقوق توسعه مشروع چین، آسیب نرساند.

براساس این گزارش، واشنگتن تحریم هایی را بر شرکت های مختلف چینی اعمال کرده، شرکت هایی که واشنگتن آنها را به همکاری با صنایع نظامی چین به رغم انکار این شرکت ها متهم کرده است. تحریم های آمریکا همچنین بر افراد و نهادهای چینی وضع شده که متهم به نقض حقوق بشر در منطقه شین جیانگ هستند.

در ماه های اخیر روابط بین آمریکا و چین شاهد علایمی از بهبودی است در حالی که هر دو طرف گام هایی را برای ایجاد دوباره کانال های ارتباطی پس از تنش های فزاینده فی مابین طی دهه های اخیر، برداشته‌اند.

چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را نداردچین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • کنعانی: صدور بیانیه تکراری هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد