Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ضابط قضایی حین اجرای حکم قضایی پلمب اداره ورزش و جوانان کاشان با یکی از خبرنگاران درگیر شد، دوربینش را شکست و او را بازداشت کرد که این موضوع نیز سبب واکنش شماری از خبرنگاران و اهالی رسانه این شهرستان شد.

اطلاعیه اداره کل اوقاف اصفهان

پس از پلمب اداره ورزش و جوانان کاشان و واکنش رسانه‌ها به این اتفاق، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اطلاعیه‌ای برای خبرگزاری‌ها و مطبوعات ارسال کرد؛ در این اطلاعیه هفت‌بندی با اشاره به اجرای حکم قضایی صادره درباره ورزشگاه تختی کاشان آمده است:

۱- اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در هفتم اردیبهشت ۱۳۹۶ در پی عدم رعایت مفاد قرارداد و تخلفات از شروط قرارداد منعقده با اداره ورزش و جوانان شهرستان پس از تذکرات متعدد اقدام به تشکیل پرونده حقوقی برای حفاظت از حقوق موقوفه قدمگاه که عایدات آن صرف خیرات و مبرات مستحقین و فقرای محل می باشد نموده که پس از طی مراحل مختلف بدوی و تجدید نظر رأی صادره قطعیت یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- در ۱۹ دی ۱۳۹۷ پس از قطعیت رأی صادره متأسفانه اداره کل ورزش و جوانان هیچ گونه ارتباط و پیگیری جهت حل و فصل موضوع در چهارچوب قانونی را نداشته و حتی دعوت بعمل آمده از مسئولین محترم اسبق ورزش و جوانان بدون پاسخ باقی ماند.

۳- پس از جلسه با مسوولان محترم فعلی نیز اقدام عملی و موثری برای تأدیه حقوق موقوفه به عمل نیامد. 

۴- با فرصت های متعدد و تاخیر در اجرای حکم به واسطه پیگیری های نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم و سایر مسوولان متأسفانه قدم مناسبی برای رفع این مشکل از سوی اداره ورزش برداشته نشد و صرفا به دو جلسه اکتفا گردید که نتایج عملی را نیز در بر نداشت

۵- اداره کل اوقاف پس از گذشت حدود سه سال از صدور حکم قطعی و تذکرات و نشست‌های متعدد و صرف زمان مورد انتظار در تأخیر اجرای حکم به ناچار نسبت به اجرای اقدامات قانونی خود را معمول داشته است.

۶- در آخرین تاریخ مقرر برای اجرای حکم اداره محترم ورزش متعهد گردید تا ظرف مدت یک ماه نسبت به تخلیه و انتقال تجهیزات مستقر خود اقدام نماید که پس از گذشت حدود دو ماه متأسفانه حرکتی در این راستا ملاحظه نگردید.

۷- اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که کماکان اماکن ورزشی خود را با کمال رغبت در اختیار جوانان و جامعه ورزشی قرار داده از این کم لطفی اداره ورزش متأسف بوده و علیرغم مطالب فوق همچنان مایل به رفع مشکل پیش آمده از طریق همکاری های مشخص قانونی بوده تا خدای ناخواسته این اقدام قانونی موجب نارضایتی جوانان و دوستداران عزیز ورزش نگردد. امید است این آغوش باز اداره کل اوقاف استان را مغتنم دانسته و در توافقات مشخص قانونی تسریع کنند و مسئولین محترم ورزش استان و شهرستان نسبت به ارائه پیشنهادات و یا استفاده از راهکارهای قانونی اداره کل اوقاف جدیت لازم را مبذول نمایند.

واکنش اداره ورزش و جوانان

رییس اداره ورزش و جوانان آران و بیدگل و سرپرست اداره ورزش و جوانان کاشان در واکنش به اطلاعیه اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: ادعای اداره کل اوقاف مبنی بر اینکه سال گذشته چندین مکاتبه، اخطار و اجرای حکم برای اداره ورزش و جوانان کاشان داشته است صحیح نیست.

ابوذر فردنژاد که مدت کوتاهی است به عنوان سرپرست معین، مسوولیت اداره ورزش و جوانان کاشان نیز عهده‌دار شده است، با اشاره به پیگیری‌های اداره ورزش و جوانان این شهرستان بر پایه نامه‌های دریافتی از اداره اوقاف و امور خیریه کاشان برای تعیین کارشناس و گرفتن نظر کارشناسی او برای مشخص کردن مقدار اجاره‌های معوقه اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان اواخر سال ۹۹ حتی هزینه کارشناس را نیز برای تعیین اجاره‌های معوقه از سال ۹۶ تا ۱۴۰۲ را واریز کرده است.

وی با اشاره به ۸۹ میلیون تومان تعیین شده کارشناس دادگستری برای اجاره‌های معوقه از سال ۹۶ حتی تا پایان سال ۱۴۰۲ افزود: اداره ورزش و جوانان کاشان از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خواست پس از ابلاغ نظر کارشناس قرارداد اجاره را بین ۲ اداره تنظیم تا اداره ورزش و جوانان نیز پس از تامین اعتبار اجاره‌های معوقه را پرداخت کند اما باوجود این روند که حتی پیشنهاد کارشناسی از سوی اوقاف بود بدون پایبندی به تعهدات خود وارد گفتمان تخلیه و واگذاری ساختمان اداره ورزش به اوقاف شدند.

به گفته وی، اداره ورزش و جوانان کاشان پیگیری‌هایی از سوی امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار کاشان و مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان انجام داد تا نظر کارشناسی در پرداخت اجاره‌بهای معوقه بین ۲ اداره اجرا و نتیجه‌ای غیر از تخلیه حاصل شود اما بر خلاف نظر این مسوولان که موضوع را بین ۲ اداره دولتی به طور کامل برطرف شده می‌دانستند و تصور نمی‌کردند این حرکت انجام شود، روز شنبه دوم مرداد اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در حرکتی ناباورانه و بدون پایبندی به تعهدات قبلی حکم تخلیه را اجرا کرد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان کاشان با تاکید بر اینکه ادعای اوقاف مبنی بر پیگیری نکردن این اداره برای رفع مشکل صحیح نیست، گفت: این درحالیست که اداره اوقاف و امور خیریه کاشان حاضر به عقد قرارداد اجارنامه با اداره ورزش و جوانان شهرستان نشد.

فردنژاد به پرداخت ۵۰ میلیون تومان بخشی از مجموع بهای اجاره‌های معوقه تعیین شده توسط کارشناس دادگستری از طریق اداره کل ورزش اصفهان به اداره کل اوقاف این استان اشاره و اضافه کرد: متاسفانه اداره کل اوقاف استان این پیش‌پرداخت را بدهی اداره ورزش و جوانان کاشان محاسبه نکرد و به عنوان بخشی از بدهی‌های اداره کل ورزش به اداره کل اوقاف این استان منظور کرد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز اداره ورزش و جوانان کاشان مصمم است تا پس از تامین اعتبار مانده اجاره بهای معوقه را به اوقاف پرداخت کند، ادامه داد: به تازگی اداره اوقاف و امور خیریه بدون پایبندی به عقد قرارداد اجاره و عمل به تعهدات موضوع پذیره را در قالب پرداخت یک سوم قیمت کارشناسی روز زمین ملک و ساختمان‌های اداره ورزش و جوانان مطرح کرده است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان کاشان وجود نامه و تمامی مستندات مکتوبی اداره اوقاف به اداره ورزش و جوانان کاشان مبنی را بر تعیین قیمت کارشناسی مجموع اجاره بهای معوقه را یادآور شد و افزود: تمامی اسناد و مکاتبات از جمله رسید واریز مبلغ ۵۰ میلیون تومان از مجموع ۸۹ میلیون تومان از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان را به اداره کل اوقاف این استاد برای بدهی اداره ورزش کاشان موجود است، اما اداره اوقاف کاشان همکاری لازم را با اداره ورزش این شهرستان نداشته است؛ حتی اداره ورزش اجاره بهای خود را تا قبل سال ۹۶ به طور کامل پرداخت کرده است.

فردنژاد هدف پلمب اداره ورزش و جوانان کاشان از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان را خط و نشان کشیدن برای پارکینگ اداره ورزش و جوانان شهرستان و ساخت و ساز تجاری در آن با کسب منافع بیشتر دانست و گفت: ما نیز در مقابل این خواسته مقاومت کردیم و عمل به عقد قرارداد اجاره نامه را خواستیم که نپذیرفتند و حتی اداره کل اوقاف پس از گرفتن ۵۰ میلیون تومان از اداره کل ورزش اصفهان بحث پذیره را مطرح کرد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان کاشان با بیان اینکه سکوت این اداره دلیل بر نداشتن مدرک یا مستندات یا حق با اوقاف نبوده، بلکه همواره معتقد به رفع مشکل با تدبیر احسن، آبرومند و در شان ظرفیت فرهنگی کاشان بودیم.

فردنژاد با اشاره به اینکه محل ساختمان اداره ورزش و جوانان کاشان حدود ۸۰ سال قبل قبرستان متروکه شهرستان بوده که طبق قانون اوقاف قبرستان‌ها زیر پوشش این اداره است و هر شخص یا نهادی استفاده می‌کند از آن باید به اوقاف اجاره بها پرداخت کند افزود: بر خلاف تصور برخی افراد این مکان موقوفه نیست و سند وقفی یا صیغه وقف ندارد بلکه زمین قبرستان متروکه ۸۰ سال قبل بوده که طبق قانون زیر نظر اوقاف است و اجاره بهای آن باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان شناسنامه ورزشکاران و پیشکسوت‌ها است و تمامی آنان می‌دانند اینجا از همان سال‌های قبل در اختیار اداره تربیت بدنی و استفاده ورزشکاران بوده است افزود: اینگونه نیست که اداره ورزش و جوانان به تازگی به این مکان آمده باشد بلکه سالن تختی نیز دست‌کم ۴۰ سال قبل ساخته شده است.

به گفته وی، اگر چه قانون‌های اوقاف قانون پیچیده‌ است و ما نمی‌توانیم بدون آگاهی از آن قضاوت و اظهار نظر کنیم اما یک نکته مهم مورد تامل اینست که ساختمان اداره در محل قبرستان متروکه ۸۰ سال قبل کاشان است و این موضوع را حتی تمام قدیمی‌های کاشان نیز به آن علم دارند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان کاشان با تاکید بر اینکه ساختمان اداره کاشان وقف نشده و سند وقفی یا وقفنامه ندارد و حتی این موضوع در سند آن وجود دارد گفت: سال ۹۶ نشستی با حضور فرماندار وقت آقای مومنیان به عنوان حکم برگزار و نامه ساداتی‌نژاد نماینده شهرستان نیز مبنی بر عقد قرارداد اجاره به اداره کل و اوقاف شهرستان ارسال شد که کارشناسی انجام شود و تمامی مستندات آن موجود است.

فردنژاد با یادآوری اینکه اداره اوقاف و امور خیریه کاشان آخرین نامه تخلیه را اردیبهشت امسال آوردند، افزود: اداره و ورزش و جوانان کاشان نیز پس از رایزنی با معاون دادستان مهلت یک ماهه گرفت تا مشکل رفع شود که برطرف نشد و نامه دوم اجرای حکم تخلیه آمد و پیگیری اداره ورزش و جوانان برای تفاهم بی‌فایده بود و سرانجام روز شنبه دوم مرداد ۱۴۰۰ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با حکم قضایی اداره ورزش و جوانان کاشان را پلمب کرد.

به گفته وی، وضعیت ملکی برخی ادارات و نهادهای کاشان از جمله ناحیه مقاومت سپاه و اداره آموزش و پرورش نیز همچون اداره ورزش و جوانان است و باید پرسید که آیا اوقاف رفتاری که با این اداره انجام داده با آنها نیز انجام خواهد داد یا خیر؟

سرپرست اداره ورزش و جوانان کاشان همچنین با اظهار تاسف از اتفاق ناخوشایندی که برای یکی از خبرنگاران حین پلمب این اداره رخ داد، چنین برخوردی را غیرحرفه‌ای، نامعقول و غیر متناسب با ظرفیت و شانیت فرهنگی کاشان دانست و گفت: حتی این حرکت‌ها عامل چالشی برای این خطه و زیر سوال بردن مجموعه مدیریت اجرایی کاشان شد، درصورتی که می‌توانست با تدبیر زیباتر، مدیریت و هم‌اندیشی آبرومندانه‌تر و در شان منطقه انجام می‌شد.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود و تا پیش از شیوع کرونا در سال گذشته نزدیک به ۱۴ هزار ورزشکار سازمان‌یافته فعال در ۴۰ رشته ورزشی داشت.

کاشان ورزشکاران و قهرمانان زیادی به تیم‌های ملی رشته‌های مختلف معرفی کرده که مشهورترین آنان در برهه کنونی امیر غفور لژیونر و پشت‌خط زن تیم ملی والیبال است که روز گذشته عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران در نخستین دیدار تیم ملی کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو مقابل لهستان را کسب کرد.

کاشان دارای نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت سیلک (هفت هزار سال) است و در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه کاشان آران وبیدگل اداره ورزش و جوانان استان تهران وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه کاشان آران وبیدگل سازمان اوقاف و امور خیریه کاشان آران وبیدگل اداره ورزش و جوانان استان تهران وقف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اداره اوقاف و امور خیریه کاشان ورزش و جوانان اجاره های معوقه قرارداد اجاره ساختمان اداره اداره کل ورزش میلیون تومان عقد قرارداد اداره کل اجاره بهای اداره کل اجرای حکم سال قبل سال ۹۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود

شرکت کانسار آذربن کاشان درباره وضعیت فعالیت خود در معدن کامو گفت: تمامی فعالیت‌های این شرکت به صورت کاملا قانونی بوده و این موضوع از طریق دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت آب منطقه‌ای، اداره محیط زیست و اداره صنعت معدن تجارت رصد و نظارت مستمر صورت می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ منابع محلی در شهر‌های کامو و چوگان و همچنین جوشقان قالی خبر از حفاری‌های جدید در معدن کامو دادند.

خبرنگار دانشجو به جهت اهمیت موضوع و حساسبت آن به تاریخ ۸ اردیبهشت ماه در گزارشی به وضعیت سال‌های قبل این معدن پرداخته و درباره ضرورت نظارت بر معدن کامو نکاتی را مطرح کرد.


با انتشار این گزارش، مسئولان شرکت کانسار آذرین کاشان جوابیه‌ای را نسبت به بهره‌برداری فعلی خود در معدن کامو منتشر کردند.

متن جوابیه به شرح زیر است:

با سلام و ادب
احتراما در خصوص فعالیت شرکت کانسار آذرین کاشان در مورد معدن سنگ آهن کامو مطالب ذیل جهت استحضار و نشر را در پی و‌پاسخ به خبر کارشده در آن پایگاه خبری در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸تقدیم میگردد
(۱) پروانه اکتشاف معدن فوق سال ۱۳۸۵ صادر و بهره بردار قبلی شروع به کار نموده که در سال ۱۳۸۶ گواهی کشف و در سال ۱۳۸۷ پروانه بهره برداری صادر گردیده است.

(۲) بنا به ادعای واهی شورای شهر کامو در سال ۱۳۹۲ موضوع در دادسرای عمومی و انقلاب کاشان مطرح و پس از انجام کارشناسی هیئت کارشناسی و اخذ استعلامات اداری از سازمان‌ها و ادارجات مربوطه به دستور دادستان بلامانع بودن ادامه فعالیت معدن صادر گردید.

(۳) در سال ۱۳۹۸ با توجه به سیاست‌های جدید شرکت مبنی بر شروع فعالیت مجدد و مجاز کردن مدت زمان تعطیلی به مدت ۵ سال موضوع در شورای عالی معادن کشور مطرح و ضمن مجاز نمودن تعطیلی بازگشایی معدن پس از اخذ استعلام از آب منطقه‌ای و محیط زیست بلامانع اعلام گردید.

(۴) پس از انجام استعلامات لازم از سوی اداره صمت  استان اصفهان و اخذ تعهدات کتبی و محضری از شرکت  و مکاتبه اداره محیط زیست با دادستان کاشان بازپرس محترم شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کاشان دستور به ادامه فعالیت معدن را صادر نمود و اداره صمت اصفهان نسبت به اعمال ۵ سال تعطیلی مجاز در پروانه اقدام نمود.

(۵) در سال ۱۳۹۹ شرکت با توجه به برنامه‌های تعریف شده نسبت به انجام مطالعات تکمیلی اکتشافی و تهیه نقشه‌های زمین شناسی اقدام نمود.

(۶) از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شرکت پس از انجام مقدمات لازم و هماهنگی‌های ایجاد شده با دستگاه‌های اجرایی ذیربط نسبت به تجهیز و اصلاحات و بروزرسانی خط فرآوری موجود در محل معدن اقدام و از شهریورماه ۱۴۰۰ با استفاده از دیو‌های موجود در محل معدن که طی سالیان قبل توسط بهره بردار قبلی استخراج شده بود فعالیت فرآوری و ارسال بار را آغاز نمود.

(۷) پیرو مزاحمتهاو پیگیری‌های متعدد شورای شهر کامو و بیان ادعا‌های واهی و غیر کارشناسی جلسه‌ای مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ در استانداری اصفهان تشکیل که منجر به تنظیم صورتجلسه از سوی معاونت محترم عمرانی استانداری اصفهان گردید.

پیرو صورتجلسه تنظیمی در استانداری اصفهان جلسه‌ای در محل فرمانداری کاشان با حضور رئیس بازرسی استانداری و مدیران و روسای ادارات ذیربط و سازمان‌های مربوطه و دادستان کاشان در حضور بهره بردار معدن و نمایندگان شورای کامو و جوشقان تشکیل که مجربه تنظیم صورتجلسه مورخه ۱۴۰۰/۰۹/۲۹گردید که مطابق آن مقرر گردید شرکت آب منطقه‌ای نسبت به انجام کار‌های مطالعاتی و کارشناسی توسط خود یا شرکت مشاور امین ظرف مدت ۳ ماه اقدام و نتیجه منعکس نماید، که پیرو آن معاون عمرانی استاندار خطاب به رئیس سازمان صمت اصفهان مکاتبه‌ای تنظیم که در آن مقرر گردیده بود پس از آماده شدن گزارش کارشناسی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان موضوع در شورای معادن استان به ریاست استاندار محترم و با حضور مدیران دستگاه‌های ذیربط واعضای شورای معادن استان مطرح گردد لذا پس از انجام مطالعات و کارشناسی مجدد نتیجه از سوی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به اداره صمت، موضوع در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶درشورای معادن مطرح و منجر به صدور رای شورا مبنی ادامه فعالیت معدن بالحاظ موارد ابلاغی گردید.

(۸) ضمنا عده‌ای نسبت به اعلام شکایت و طرح دعوا به استناد مدارک کذب و باطل شده مبنی بر ابطال پروانه بهره برداری با درخواست دستور موقت مبنی بر توقف عملیات در دیوان عدالت اداری اقدام نموده که منجر به صدور دستور موقت در مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳گردید که پس از ورود ثالث این شرکت به دعوای مطروحه و ارائه مدارک و مستندات واقعی و قانونی منجر به صدور رای مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۰مبنی بر کان لم یکن رای صادره قبلی مبنی بر توقف گردید. به استحضار حضرتعالی میرساند که از سال ۱۳۹۱ تاکنون شکایت و دادخواست‌های متعدد اعم حقوقی از طریق مراجع قضایی شهرستان کاشان از سوی عده‌ای افراد محدود و سودجو به بهانه‌های مختلف مطرح و همگی پس از انجام مراحل کارشناسی و رسیدگی و استعلام از اداره جات و سازمان‌های مربوطه رد و  آرا به نفع این شرکت صادر گردیده است. از جمله این موارد میتوان به شکایت این افراد به طرفیت و سازمان صنعت معدن تجارت استان اصفهان و شورای عالی معادن به خواسته‌ی ابطال پروانه بهره برد سنگ آهن کامو و اعتراض به صدور آن و نیز ابطال مصوبه شورای عالی معادن مبنی بر ادامهی فعالیت معدن آهن کامو در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۹به دلیل تخلیه سفره‌ی آب زیرزمینی و خشکیدن قنات و سرچشمه به دیوان عدالت اداری و ارجاع پرونده شعبه ۱۰ دیوان اشاره نمود.

شکایت فوق منجر به صدور دادنامه ۱۴۰۱۳۱۳۹۰۰۰۱۹۰۱۳۳۹ مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۶مبنی بر رد شکایت و تایید صحت صدور مجوزات صادر‌های معدنی شرکت گردید که رای فوق پس از اعتراض شاکیان به شعبه‌ی ۸ تجدید نظر دیوان عدالت ادار‌ی ارجاع که پس از رسیدگی این شعبه منجر به صدور دادنامه به شماره ۱۴۰۲۲۱۳۹۰۰۰۱۱۹۳۹۱۷ مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۰ مبنی بر تایید رای شعبه بدوی صادر و ابلاغ گردید.

(۹) همچنین پس از صدور رای از سوی دیوان عدالت اداری مبنی بر قانونی بودن مجوزات و فعالیت‌های معدن مجدداً نسبت به طرح دعوا در شعبه اول دادگاه عمومی میمه اقدام نمودند که دادگاه پس از اخذ استعلامات از اداره محیط زیست شرکت آب منطقه‌ای اداره صمت استان اصفهان و مرکز بهداشت شهرستان کاشان نسبت به صدور رای مبنی بر رد دادخواست خواهان‌ها صادر نمود.

(۱۰) ضمنا مجدد در جلسه شورای معادن استان در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴موضوع مطرح و پس ارائه گزارش توسط سازمان‌ها واداره جات ذی ربط مقررشدمعدن به فعالیت خو دادامه و فرماندار کاشان نسبت به مدیریت منطقه و رفع تنش‌های احتمالی اقدام نماید.

(۱۱) - این شرکت مجوز انفجارو استفاده از مواد ناریه را  نداشته و ندارد و عملیات استخراج بوسیله بیل مکانیکی انجام می‌شود.

(۱۲) درخصوص موضوع حفاری در نزدیکی چشمه‌ها به  استحضار میرساند پیرو بند یک صورتجلسه شورای معادن استان اصفهان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و اداره صمت اصفهان به عنوان متولی و دستگاه ناظر  نسبت به مکاتبه کتبی با این شرکت مبنی بر اعلام نقاط جهت حفاری و ایجاد چاه پیزومتری جهت مطالعات تکمیلی و اندازه گیری کمی و کیفی آب‌های زیرزمینی منطقه  اقدام نموده اند.

علی رغم هزینه‌های مالی بسیار بالا جهت اجرای مفاد نامه‌های ابلاغی و انجام حفاری این شرکت نسبت به عقد قرارداد با پیمانکار مورد تایید آب منطقه‌ای اقدام و درحال انجام عملیات اجرایی میباشد.

در علی‌هذا  با عنایت به آرای قطعی و قانونی صادره از سوی دیوان عدالت اداری و سایر محاکم قضایی و همچنین صدور رای شورای عالی معادن و شورای معادن استان پس از ماه‌ها بررسی و انجام کار‌های کارشناسی توسط خود دستگاه‌های دولتی و اجرایی صادر و به طرفین ابلاغ گردیده و همگی موظف به رعایت و انجام آن شده اند و تمامی فعالیت‌های این شرکت مطابق با مجوزات اخذ شده و به صورت کاملا قانونی بود و این موضوع از طریق دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت آب منطقه‌ای اداره محیط زیست و اداره صنعت معدن تجارت رصد و نظارت مستمر صورت می‌پذیرد.

این شرکت مجوز انفجارو استفاده از مواد ناریه را  نداشته و ندارد و عملیات استخراج بوسیله بیل مکانیکی انجام می‌شود.

با تشکر

 

به گزارش دانشجو، عدم فعالیت معدن کامو چندین سال است که به عنوان یک مطالبه عمومی از سوی مردم مطرح شده و لزوم پیگیری مطالبات مردمی وظیفه ما است. لذا هر گونه پاسخی از سوی بهره‌برداران از این معدن به شفافیت بیشتر وضعیت زیست محیطی در منطقه حفاظت شده کرکس کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • مشکلات کاشان شهر به شهر و روستا به روستا احصاء می‌شود
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی