Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:17:15 GMT

تورهای ترکیه در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۷۶۷۱

تورهای ترکیه در دوران کرونا

با ظهور و بروز ویروس کرونا در جهان در پایان به

سال ۹۸ بسیاری از سفرهای ایرانیان به مقاصد مختلف متوقف شد و اکثر کشورها، مرزهای خود را به روی جهانیان یا صرفاً ایرانیان بستند و همین سبب شد تا امروز نیز امکان سفر به بسیاری از کشورها وجود نداشته باشد. اما ترکیه از سال گذشته این امکان را برای مسافران ایرانی فراهم کرد تا به این کشور سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در آژانس مقتدرسیر در این‌جا دو مسیر مهم کشور ترکیه محبوب ایرانیان است را به شما معرفی خواهیم کرد.

تور استانبول؛ گشت در شهر بدون محدودیت‌های کرونایی

تور استانبول از میانه‌ی تابستان گذشته از سر گرفته شد و می‌توان گفت اولین مقصدی بود که ایرانیان توانستند در دوران کرونا در آن حضور یابند. در ابتدا اما صرفاً پروازهای قطر در این مسیر رفت و آمد داشت و همین سبب شده بود تا قیمت تورهای تابستانه استانبول به شدت بالا رود و تعداد افرادی که صرفاً برای گشت و گذار به این شهر سفر می‌کنند کم باشد. رفته‌رفته با افزایش پروازهای این مسیر، تورهای این مقصد به حالت عادی خود بازگشت و مسافران با گزینه‌های بیشتری برای انتخاب روبرو بودند.

در حال حاضر اما روزانه پروازهای زیادی به مقصد استانبول از تهران و دیگر شهرهای مهم ایران برگزار می‌شود و می‌توان گفت که تورهای این مقصد به حالت عادی خود مانند سال‌های گذشته بازگشته است و عمده‌ی مسافران این تورها را نیز گردشگران تفریحی تشکیل می‌دهند.

از میانه‌ی تیرماه در ترکیه کلیه محدودیت‌های کرونایی برداشته شد و علاوه بر آنکه رستوران‌ها و کافه‌های سطح شهر باز بوده و در حال خدمات‌دهی حضوری به مشتریان هستند، ساعت‌های آمد و شد نیز نامحدود بوده و مانند ماه‌های گذشته دارای محدودیت نیست. مسافران نیز در کنار ساکنان این شهر بی‌نظیر می‌توانند در محله‌های توریستی و بازارهای آن گشت و گذار کنند و از این شرایط لذت ببرند.

شاید تنها نکته‌های کرونایی که مسافران باید در نظر داشته باشند آن است که در بدو ورود باید نتیجه‌ی منفی آزمایش کرونای خود را به مأموران فرودگاه ارائه کنند. به علاوه تمامی افرادی که با تور ترکیه در هر مسیری حضور پیدا کنند، می‌بایست نسبت به دریافت کد HES اقدام کنند تا در مکان‌هایی نظیر مراکز خرید به مأموران مربوطه ارائه کنند تا بتوانند از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

تورهای استانبول در این مقطع زمانی، در بازه‌های زمانی ۳ شب تا ۷ شب برگزار می‌شود و همچنین هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره به مسافران قابل عرضه خواهد بود. خدماتی که به مسافران عرضه خواهد شد شامل بلیت رفت و برگشت به استانبول، ترانسفر فرودگاهی به هتل، هتل بر اساس انتخاب مسافر به تعداد شب همراه با سرویس صبحانه، لیدر فارسی زبان و همچنین بیمه‌ی مسافرتی است.

باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر فصل تخفیف‌های تابستانی استانبول نیز هست و بسیاری از برندهای معروف ترک و جهانی نسبت به اعمال تخفیف‌های بی‌نظیر اقدام کرده‌اند و مسافران می‌توانند بهترین خریدها با عالی‌ترین قیمت‌ها را در این موقعیت زمانی داشته باشند. شما هم اگر علاقمند به استفاده از چنین موقعیتی هستید همین حالا با کارشناسان ما در آژانس مقتدر سیر تماس گرفته و بهترین پکیج تور استانبول را خریداری کنید.

تور آنتالیا؛ گرمای تابستان در کنار مدیترانه

در ابتدای بازگشایی مرزهای ترکیه بر روی ایرانیان، صرفاً پروازهای هواپیمایی قطر بین دو کشور برقرار بود و عمده‌ی این پروازها به مقصد استانبول برگزار می‌شد. این پروازها به اندازه‌ی زیادی گران و کم بودند و اگر قرار بر آن بود تا پرواز داخلی به مقصد آنتالیا نیز به آن اضافه شود هزینه‌ی آن بسیار بیشتر می‌شد، همین سبب شده بود تا پاییز، تورهای سواحل ترکیه برگزار نشود. اما با از سرگیری پروازهای استانبول در پاییز و سپس اضافه شدن مقصدهای جدید مانند آنتالیا، آلانیا و ازمیر به پروازهای بین دو کشور، کم کم این تورها هم قوت قبل خود را باز یافتند و توانستند مسافرانی را به خود جذب کنند اما فصل پاییز و زمستان و حتی بهار، بهترین زمان برای سفر به شهرهایی نظیر آنتالیا نیست. اما حالا در تابستان یکی از بهترین موقعیت‌ها برای سفر به این شهر بی‌نظیر ساحلی فراهم شده است و تقریباً هیچ‌گونه محدودیت مانند سابق هم برای مسافران وجود ندارد. البته مسافران این شهرها معمولاً عمده‌ی زمان خود را در هتل می‌گذرانند و همین سبب می‌شود تا محدودیت کمتری را به نسبت شهرهایی مانند استانبول احساس کنند.

بخشی از شهرت تورهای آنتالیا خدمات بی‌نظیری‌ست که در هتل‌های این شهر به مسافران عرضه می‌شود. اما کرونا باعث شده تا تغییر کمی در نحوه این خدمات به مسافران ایجاد شود. در حقیقت عمده‌ی هتل‌های پنج‌ستاره‌ی آنتالیا چندین رستوران به صورت بوفه دارند که قبلاً مسافران امکان استفاده در از آن‌ها در عمده‌ی ساعت‌های روز را داشتند، اما حالا برای سلامت بیشتر مسافران و رعایت بهداشت، بیشتر بوفه‌ها از دسترسی مستقیم مسافران خارج شده و آن‌ها می‌توانند از کارکنان هتل بخواهند تا هر آنچه نیاز دارند را برای‌شان سرو کنند و به ایشان تحویل دهند. در حقیقت محدودیت خاصی جز دسترسی مستقیم به غذاها ایجاد نشده است و مسافران همچنان امکان استفاده نامحدود از همه خدمات را خواهند داشت.

آژانس مقتدرسیر به عنوان یکی از مجریان مستقیم تورهای آنتالیا به شما پیشنهاد می‌کند تا در بهترین زمان سفر به این شهر بی‌نظیر سفر کنید و از امکانات بی‌نظیر هتل‌های این شهر استفاده کرده و از گشت و گذار در این شهر لذت ببرید. برای این امر می‌تواند به کارشناسان ما در آژانس تماس گرفته و تور آنتالیا مورد نظر خود را خریداری کنید.

این مطلب یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5263077

منبع: مهر

کلیدواژه: تورگردشگری استانبول ترکیه آژانس های مسافرتی گروه خودروسازی سایپا کسب و کار قیمت خودرو دکوراسیون منزل کالای خواب بانک تجارت گل و گیاه تجهیزات آزمایشگاهی گیاهان دارویی اپلیکیشن آپ شیائومی خودروی دست دوم قیمت خانه ویلایی همین سبب بی نظیر عمده ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: «پرواز استانبول - تهران به‌دلیل بدحال شدن یکی از مسافران خود در شامگاه نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه شد.»

محمدعلی نائل قراملکی روز دوشنبه افزود: پرواز شماره ۶۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا در مسیر استانبول - تهران به دلیل وجود بیمار بدحال با درخواست خلبان در فرودگاه ارومیه به زمین نشست.

 
 وی اضافه کرد: پس از فرود این پرواز در فرودگاه ارومیه، رسیدگی به وضعیت بیمار انجام شده و اقدامات اولیه توسط اورژانس مستقر صورت گرفته و بیمار به یکی از بیمارستان‌های ارومیه منتقل شد.

وی اظهار کرد: این پرواز نیز با همکاری نیرو‌های عملیاتی فرودگاه ارومیه در سریع‌ترین زمان ممکن فرودگاه ارومیه را بامداد دوشنبه به مقصد فرودگاه امام ترک کرد.

بیمار بدحال این پرواز پس از بهبودی با هماهنگی‌های صورت گرفته صبح امروز، دوشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی آتا عازم تهران شد.

دیگر خبرها

  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • قیمت تور لوکس استانبول در تابستان ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد