Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@06:26:57 GMT

هوا خنک خواهد شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۷۹۱۲

هوا خنک خواهد شد

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در استان گیلان، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، افزایش ابر بارش پراکنده و احتتمال وقوع رعد و برق و در برخی مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب و جنوب غربی کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی، به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبارباران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و تنها دوشنبه در گیلان، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی و هرمزگان و سه شنبه در استان اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید

بارش باران در برخی نقاط کشور/ کاهش دمای هوا از روز چهارشنبه

چهارشنبه، در نوار شمالی کشور و ارتفاعات رشته کوه البرز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.


از چهارشنبه تا پایان هفته دمای هوا در بیشتر مناطق کشور روند کاهشی دارد و از گرمای هوا کاسته خواهد شد. پنج شنبه استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.


شایان ذکر است که از امروز تا اواسط هفته، در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید پدیده غالب است که در پاره‌ای از مناطق سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.


دریای خزر در دو روز آینده مواج خواهد بود. طی پنج روز آینده نیز مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است. دوشنبه و سه شنبه تنگه هرمز مواج است.



انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی هواشناسی نقشه های هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در این استان از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آتی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از اداره کل هواشناسی و براساس الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی با تداوم ناپایداری جوی تا روز شنبه هشتم اردیبهشت به تناوب وزش باد شدید در برخی نقاط گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی از مخاطرات این شرایط جوی است.

براساس این هشدار هواشناسی، منطقه اثر سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های زیرکوه، بیرجند، خوسف، طبس، قاینات، نهبندان و درمیان است و فردا (جمعه) شهرستان‌های خوسف، طبس، نهبندان و سربیشه خواهد بود.

لغزندگی و احتمال کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی، خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی، اختلال در ترددهای جاده‌ای، خطر برق گرفتگی بر اثر صاعقه و خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت نیز وجود دارد.

پرهیز از استقرار و صعود به مناطق مرتفع، اتراق یا چرای دام در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و سفرهای غیرضروری همچنین لایروبی کانال‌ها، آب روها و دهانه پل‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و آمادگی نهادهای مرتبط با مدیریت بحران از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

همچنین روند تغییرات دما تا صبح فردا کاهشی است.

فعالیت سامانه بارشی جدید عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از دیروز شدت گرفت که اداره کل هواشناسی استان چهارم اردیبهشت در این زمینه هشدار نارنجی صادر کرد.

بارش‌ شدید باران در برخی مناطق استان از جمله شهرستان زیرکوه سبب سیلاب و خسارت شد و عصر امروز نیز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی را به همراه داشت.

دیگر خبرها

  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • پیش‌بینی بارش باران در این استان‌ها
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد