Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ با توجه به فعالیت ویروس دلتا در سراسر کشور درحالی به شرایط بحرانی رسیده‌ایم که کمبود منابع انسانی و دارو درکنار روند کند واکسیناسیون احتمال تجربه روزهای تلخ کرونایی دور از انتظار نیست. - اخبار استانها -

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم؛ روز گذشته اولین ثبت رکورد بیشترین مورد فوتی ناشی از کرونا با 259 نفر در 24 ساعت باعث شد تا دوباره روند افزایش نگرانی میان مردم و البته مسئولان مربوطه شدت گرفته باشد و برخی از کارشناسان بهداشت و درمان براین باورند که کمبود منابع انسانی، دارو، مشکلات لجستیکی و البته روند کند واکسیناسیون احتمال ثبت روزهای تلخ کرونایی را در تابستان 1400 قوت بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد حجم بالای مراجعه بیماران به مراکز درمانی و تکمیل ظرفیت بسیاری از آنها بخصوص در کلانشهرها عاملی شده تا زنجیره‌ای از مشکلات درکنار مشکلات قبلی در پیک پنجم دوباره خودنمایی کند با این تفاوت که به تایید مسئولان وزارت بهداشت اینبار شرایط به دلیل فعالیت گسترده ویروس جهش یافته در سراسر کشور کاملاً با پیک‌های گذشته متفاوت است و هرگونه بی‌توجهی می‌تواند بحران آفرین باشد.

از مرزهای هشدار عبور کردیم و اکنون در بحران قرار داریم 

در این زمینه کارشناسان معتقدند برای رسیدن به واقعیت پیک پنجم با فعالیت ویروس دلتا کافی است شرایط پایتخت به عنوان یکی از شاخص‌های تعیین کننده در مدیریت همه‌گیری را مدنظر داشته باشیم تا با نتایج حاصله بتوانیم تصویری دقیق‌تر و کلی از شرایط بحرانی پیک پنجم در سراسر کشور ترسیم کنیم.

این گروه تاکید دارند توجه به آمارهای روزانه و کوتاه مدت در این شرایط می‌تواند خطرناک و نگران کننده باشد چون در دیدگاه  کوتاه مدت فراز و فرودهای موجود روی شاخص‌ها که اصطلاحا امواج سینوسی از آنها یاد شده می‌تواند منجر به تصمیم‌‌گیری اشتباه باشد چون مثلا در آخرین آماری که روز گذشته اعلام شده است نسبت یک روز قبل‌تر اکنون در شرایط بهتری قرار داریم درحالی که فقط کافی است این مقایسه را 14 روز به عقب ببریم تا به واقعیتی نگران کننده یعنی روند صعودی با شیب تند ویروس دلتا در سراسر کشور برسیم .

فرمانده قرارگاه ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه از اواخر هفته گذشته روند صعودی مراجعه بیماران به مراکز درمانی تهران روند صعودی به خود گرفته است، اظهار داشت: براساس آمارهایی که در اختیار داریم اکنون از مرزهای هشدار عبور کرده‌ایم و به همین دلیل پیش بینی می‌کنیم حداقل در تهران تا دو هفته آینده نباید انتظار فروکش کردن بیماری را داشته باشیم.

علیرضا زالی در ادامه افزود: شرایط در تهران آنقدر وخیم است که با 8000 بستری در بیمارستان‌ها و بیش از 20 هزار مراجعه سرپایی روبرو هستیم این همان خط هشداری است که اکنون از آن عبور کرده‌ایم و روند صعودی براساس مدل‌های موجود همچنان ادامه دارد که اخبار تلخ‌تری را به همراه خواهد آورد.

زالی به موضوع سرایت‌پذیری بالای ویروس دلتا اشاره و تصریح کرد: این نوع از ویروس سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد بنابراین توصیه همه بنده و همکاران این است که ضمن استفاده از ماسک‌های استاندارد هموطنان در زمینه رعایت فاصله اجتماعی کوشا باشند بخصوص اینکه از فردا احتمالا بخش عمده‌ای از کارمندان و پرسنل سرکارشان حاضر خواهند شد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی معتقد است یافته‌های علمی نشان می‌دهد ماسک‌های استاندارد می‌توانند حدود 70 درصد احتمال بروز بیماری را کاهش دهند و نکته اساسی در این زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم تجمع در فضای سربسته است و باید همه در این زمینه کوشا باشیم تا با افزایش میزان واکسیناسیون در سراسر کشور به نوعی چرخه انتقال شکسته شود.

وی درباره مصونیت افراد بعد واکسیناسیون نیز گفت: حتی ممکن است30 درصد افرادی که واکسینه شدند هم مبتلا شوند، بنابراین به افرادی که در اماکن پرخطر تردد دارند، توصیه می‌شود از دو ماسک استفاده کنند تا حد ممکن از ترددهای غیرضروری در معابر عمومی پرهیز داشته باشند به‌خصوص تاکید ما براین است که در وسایل نقلیه عمومی توجه بیشتری به موضوع رعایت مسایل بهداشتی و استفاده از ماسک داشته باشند.

کمبود داره به دلیل مشکلات مالی است

زالی در مورد کمبود داروهای کرونا،  اظهار داشت: اخیرا وزارت بهداشت بخشی از داروی کرونا به نام رمدسیور را از طریق واردات اورژانسی تامین کرده و کمبود مرتفع شده است، اما مشکل ما بیش از کمبود دارو، به مسئله پرداخت‌ هزینه آن توسط بیمارستان‌ها مربوط است.

فرمانده قرارگاه ستاد کرونای استان تهران تصریح کرد: یک دوره مصرف این دارو برای یک بیمار 4 الی 5 میلیون تومان هزینه دارد و بیمارستان‌ها باید این هزینه را به صورت نقد پرداخت کنند و در زمینه مکانیسم پرداخت، مشکلاتی وجود دارد که باعث اختلال شده است.

شرایط فعلی با پیک‌های قبلی قابل مقایسه نیست

از سوی دیگر رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، نیز در خصوص وخامت پیک پنجم  گفت: پیک پنجم شیوع کرونا در مقایسه با چهار پیک قبلی بسیار حادتر، اما تعداد فوتی‌های آن کمتر شده است.

خسرو صادق‌نیت، به دلایل ایجاد پیک پنجم کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: پس از شیوع ویروس دلتا در استان‌های جنوبی و انتقال این ویروس به سایر مناطق کشور و به ویژه استان تهران و شهرهای اطراف آن، وقوع پیک پنجم پیش‌بینی می‌شد.

وی با بیان اینکه از یکی دو هفته اخیر با پیک شدید این بیماری مواجه هستیم، تاکید کرد: پیک پنجم از نظر شدت با هیچ یک از پیک‌های قبلی قابل مقایسه نیست.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، شدت ابتلای ویروس دلتا در مقایسه با  پیک‌های قبلی را بسیار بالاتر ارزیابی و خاطرنشان کرد: در این پیک، شدت و میزان ابتلاء بسیار شدید بوده و به سرعت بیمار را به بد حالی و بستری می‌رساند.

صادق‌نیت با اشاره به علائم ویروس دلتا که سریع خودنمایی می‌کند، گفت: اگر علامت داشتید و تست PCR شما هم منفی شد، باز اعتماد نکنید و بدانید کرونا است و حتماً باید مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.

وی با عنوان این مطلب که ابتلاء به ویروس دلتا به شدت خانوادگی شده است، افزود: کمتر افرادی را می‌بینیم که در مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، تنها باشند و حتماً یکی یا چند نفر از اعضای خانواده نیز درگیر شده‌اند.

صادق نیت به مهر گفت: یکی از مهم‌ترین علائم ویروس دلتا در پیک پنجم، ابتلای افراد سنین پایین اعم از کودکان و نوجوانان است. متاسفانه شدت ابتلای بچه‌ها و سنین پایین در این پیک، نسبت به پیک‌های قبلی افزایش زیادی داشته است.

وی ادامه داد: بی توجهی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، طولانی شدن روند شیوع و خستگی افراد مهم‌ترین دلایل ایجاد پیک جدید بود که انجام برخی اقدامات می‌توانست از وقوع آن پیشگیری کند.

در جذب نیروی داوطلب موفق نبودیم

از سوی دیگر کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به فعالیت ویروس دلتا در سراسر ایران معتقدند، اگرچه به روایت آمارها و تحقیقات انجام شده میزان کشندگی ویروس دلتا نسبت به ویروس‌های قبلی کمی کمتر است اما واقعیت امر اینجاست که با درنظر گرفتن شدت سرایت این نوع از ویروس که می‌تواند به سرعت در بیمار شرایط بدحالی ایجاد کند تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تصاعدی بالا خواهد رفت.

این گروه تاکید دارند، روند یاد شده نهایتا با توجه به کمبودهایی که از نظر دارو، نیروی انسانی و تجهیزات وجود دارد مشکل ساز می‌شود و در نهایت کیفیت ارایه خدمات را با چالش روبرو می‌کند که مشخصاً در انتهای روند منجر به افزایش میزان فوتی‌ها خواهد شد که شاید بتوان گفت بخشی از آن غیرمستقیم به ویروس کرونا وابسته است.

به عنوان مثال  محمد طالب پور ، رئیس بیمارستان سینا، نیز چندی پیش در یکی از رسانه‌ها مهم‌ترین چالش بیمارستان‌ها در پیک پنجم کرونا را کمبود نیروی انسانی دانست.

وی افزود: امکان افزایش تخت ICU را داریم. در خصوص کلینیک سرپایی رمدسیویر مشکل عمده نداریم و اگر در تامین دارو مسئله‌ای نباشد می‌توانیم حجم فعالیت‌های این کلینیک را افزایش دهیم.

طالب‌پور ادامه داد: در زمینه نیروی پرستاری فراخوان جذب نیروی داوطلب دادیم که موفق نبودیم. عمل‌های الکتیو را به میزان یک سوم کاهش دادیم؛ به همین دلیل مشکل فضای فیزیکی در بیمارستان وجود ندارد اما محدودیت در کارکنان است.

 

 

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| افزایش 35درصدی موارد بستری/ ثبت رکوردهای تازه در پایتخت/ خبری از مجوز تردد نیست + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران|رشد 31.2 درصدی بستری مراقبت‌های ویژه تنها در 14 روز/احتمال تعطیلی سه روزه تهران و کرج /شکل‌گیری خوشه‌های خانوادگی+ نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| هر ساعت 10 فوتی کرونا/ آغاز رکوردشکنی‌ها/ افزایش 2 برابری ابتلا در برخی استان‌ها+ نقشه و نمودارجدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| رشد 17 درصدی موارد فوتی/ تکمیل ظرفیت مراکز درمانی/ غربالگری نامناسب و شکل‌گیری خوشه‌های بیماری+ نقشه و نمودار

 

استان ایلام

محمد کریمیان در گفت‌وگو و با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 42 هزار و 574 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 168 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 38 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 40 هزار و 691 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون 816 نفر بوده است.

استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بیرجند  ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته 152 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا 58 بیمار جدید شامل 23 بستری و 35 مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد 20 مورد از بیرجند، از شهرستان‌های خوسف، زیرکوه، سرایان و سربیشه هرکدام دو مورد، از درمیان یک مورد، طبس 6 مورد، فردوس 4 مورد، قاین 12 مورد و از نهبندان 7 مورد جدید شناسایی شد.

وی گفت: در حال حاضر 291 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 149 نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که از این تعداد 20 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال 5 نفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین همزمان هزار و 222 تست سریع در استان انجام شد که 373 بیمار جدید در استان شناسایی شد.

مهدی زاده گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید در استان تعداد فوتی‌های کرونا در استان به 944 نفر رسید.

استان البرز

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرج  در مورد آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان البرز اظهار داشت: روند مراجعات شهروندان استان البرز به مراکز درمانی این استان روند صعودی دارد.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته 2600 نفر به  بیمارستانها و مراکز درمانی استان البرز مراجعه کردند.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه متاسفانه محدودیت‌های اعمالی و شیوه نامه‌های بهداشتی در استان البرز رعایت نمی‌شود، بیان کرد: با وضعیت کنونی نمی توان چشم انداز خوبی برای این بیماری در استان البرز پیش بینی کرد.

بابایی با بیان اینکه در حال حاضر 1081 نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان البرز بستری هستند ، تصریح کرد: در موج‌های قبلی کرونا میزان مراجعات بیماران غیر کرونایی به مراکز درمانی کمتر بود اما در این موج میزان مراجعات مردم به بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده و این موضوع کار را برای خدمات دهی به بیماران مراکز درمانی سخت تر کرده است.

استان کرمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، کرمان در حالی سخت‌ترین و سنگین‌ترین روزهای کرونایی خود را طی می‌کند که همچنان غلبه رنگ قرمز در بیشتر مناطق استان ادامه دارد، ظرفیت تخت‌‌های بیمارستانی در استان در حال تکمیل شدن است و این در شرایط مسئولان از کم شدن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر می‌دهند و نگران افزایش تعداد بیماران در هفته‌های آینده هستند.

آمارهای کرونایی در استان کرمان روزانه رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کنند به طوری که فوتی‌هایی که تا یک ماه پیش آمار آن به صفر رسیده بود و آمار بستری‌هایی که نمودارش زیر 10 نفر بود، حالا خبر از افزایش مرگ‌های 20 نفر در روز و بالای 200 نفر بستری در شبانه روز دارد که حال برخی از آنها بسیار وخیم است.

علی زینی‌وند استاندار کرمان واقعیت وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان را بحرانی عنوان کرد و اظهار داشت: با تعطیلی شهرستان‌ها مخالف هستیم و همان طور که دیدیم تعطیلی تهران مشکلی را حل نکرد و در کنترل بیماری مؤثر نبود چرا که مردم به مسافرت رفتند.

وی با بیان اینکه تعطیلی بخش اداری هیچ کمکی به کنترل بیماری کرونا نمی‌کند تصریح کرد: کنترل ورود و خروج به مناطق ییلاقی باید با جدیت انجام شده و از تجمعات جلوگیری کرد.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه نمودار کرونایی استان کرمان روند صعودی با شیب تند داشته و تعداد بستری‌ها و مراجعان سرپایی افزایش زیادی دارد اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 425 بیمار با تشخیص قطعی کرونا در بیمارستان‌های سطح استان تحت درمان هستند، حدود 220 نفر در بخش‌های ویژه و حدود 70 نفر زیر دستگاه ونتیلاتور بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه حدود 30 بیمارستان در سطح استان داریم که تمام بیمارستان‌ها بیمار کرونایی در حال بستری دارند ادامه داد: دو بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و افضلی‌پور حدود 500 بیمار بستری دارند که وضعیت بحرانی است.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 961 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 546 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 100 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 164 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 62 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 89 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 193 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 27 هزار و 382 مورد رسیده است.

وی به فوت 12 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 399 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 235 هزار و 395 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 79 هزار و 939 مورد است.

 

درحال تکمیل... .

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ترین اخبار کرونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی کرمان مراکز درمانی بیمارستان ها کرونا در استان استان کرمان ویروس دلتا سراسر کشور رئیس دانشگاه پیک های قبلی استان ایلام استان البرز بستری هستند حال حاضر روند صعودی روز گذشته انجام شد پیک پنجم استان ها فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بارش بارش باران طی روزهای آتی در در امتداد زاگرس و مناطقی از شمال غرب کشور سنگین پیش‌بینی می‌شود، دمای هوا به‌ جز در شمال غرب و شمال کمتر از نرمال خواهد بود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از دهم اردیبهشت تا بیست خرداد سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد، بر این اساس بارش هفته اول (دهم تا شانزدهم اردیبهشت) در نوار ساحلی خزر و شمال شرق کشور در محدوده نرمال با گرایش به کمتر از آن و در سایر مناطق کشور بیشتر از نرمال است، همچنین بارش انباشته در بخش عمده‌ای از استان‌ها در حاشیه زاگرس از آذربایجان غربی تا بوشهر و جنوب فارس با احتمال ۷۵ درصد بیش از ۱۰۰ میلی‌متر است.

بارش هفته دوم در استان‌های نوار شمالی و امتداد غرب کشور نرمال با گرایش به بیش از آن و در سایر مناطق متمایل به کمتر از نرمال است، در هفته‌های سوم و چهارم بارش کشور در محدوده نرمال تا بیش از آن است، بارش انباشته برای استان‌ها در شمال غرب، امتداد زاگرس و غرب البرز با احتمال حدود ۵۰ درصد فراتر از ۵۰ میلی‌متر برآورد می‌شود، در هفته‌های پنجم و ششم بارش کشور در محدوده نرمال تا کمتر از آن خواهد بود.

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور میانگین دمای هوای هفته اول (دهم تا شانزدهم اردیبهشت) در شمال غرب، نیمه غربی البرز و نوار شمالی کشور یک تا پنج درجه بیش از نرمال است همچنین، بیشترین افزایش (سه تا پنج درجه) در شمال غرب رخ می دهد و برای سایر مناطق یک تا سه درجه کمتر از نرمال است.

دمای هفته دوم در نوار شرقی، نوار ساحلی خزر یک تا دو درجه کمتر از نرمال، در امتداد غرب کشور و مناطق واقع در شمال دریای عمان و خلیج فارس بین یک تا پنج درجه کمتر از نرمال است و بیشترین کاهش (سه تا پنج درجه) در جنوب غرب کشور رخ می‌دهد. دمای هوا برای سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

در هفته سوم دمای هوا در شمال غرب، شرق زاگرس میانی و نیمه جنوبی کشور (به‌جز جنوب غرب) یک تا سه درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق کشور نرمال خواهد بود.

دمای هوای کشور در هفته چهارم تا یک درجه بیش از نرمال و برای هفته‌های پنجم و ششم حدود یک تا دو درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

کد خبر 749354

دیگر خبرها

  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟