Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:20:03 GMT

تلاش برای برچیدن مدارس سنگی در خوزستان

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۸۰۳۶

تلاش برای برچیدن مدارس سنگی در خوزستان

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی قربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: تفاهم نامه ۴ جانبه به منظور بهبود و توسعه هر چه بیشتر فضای آموزشی دانش آموزان عشایر استان منعقد شد و امید است بتوانیم با همکاری بین بخشی این دستگاه‌ها به خوبی در این عرصه کار کنیم.

او افزود: یکی از برنامه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، برچیدن مدارس سنگی است که اغلب در مناطق عشایری قرار دارند که از پارسال این برنامه آغاز شد و برای جایگزینی یک هزار کلاس درس سنگی در استان طی این مدت، ساخت ۲۲۰ مدرسه ساختمانی جایگزین شروع شد و تا مهر ماه امسال ۲۰۰ مدرسه از این تعداد افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی بیان داشت: برای ساخت مدرسه در مناطق روستایی و عشایری در بحث تملک زمین که اغلب در اختیار منابع طبیعی بوده و برای دسترسی به برق و آب، مشکلاتی وجود دارد که با رایزنی با دستگاه‌های مربوطه قول همکاری داده شده است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به اینکه مدارس کپری و خشتی در استان برچیده شد، تصریح کرد: از چند سال گذشته طرح برچیدن مدارس کانکسی و سنگی آغاز شده که نتیجه بسیار خوبی داشته است.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انعقاد تفاهم نامه فضای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر از مجهز شدن ماشین‌آلات دهیاری‌های استان به سیستم ردیابی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، سهراب امیری‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به توسعه فعالیت‌های عمران روستایی، اظهار داشت: در راستای استفاده بهینه و نظارت بر عملکرد ماشین‌آلات دهیاری‌ها سیستم ردیابی جی پی اس بر روی ماشین‌آلات دهیاری‌های استان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش 500 دستگاه از ماشین‌آلات مختلف در دهیاری‌های استان بوشهر مستقر هستند، اظهار امیدواری کرد به‌زودی با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های استان بوشهر کار نصب این سیستم بر روی ماشین‌آلات آغاز شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ابراز امیدواری کرد: با تجهیز ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها به دستگاه ردیابی و راه‌اندازی سامانه تعیین موقعیت (GPS) ، بازدهی بهره‌گیری از این ماشین‌آلات در کمک به انجام وظایف دهیاری‌ها، افزایش قابل توجهی داشته باشد.

امیری‌نژاد  اضافه کرد: از 619 روستای استان بوشهر 393 روستای آن دارای دهیاری هستند.

وی در ادامه از جذب سرباز جهادی در فرمانداری‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با هدف جذب نیروهای جوان، متخصص و جهادی در راستای کمک به توسعه فعالیت‌های عمرانی و جهادی در روستاها و ارتباط موثر نیروهای جهادی در سراسر استان با فرمانداری‌ها فراخوان چهارمین دوره جذب سرباز یا امریه جهادی منتشر شده است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ادامه داد: این مهم در راستای شناسایی ظرفیت‌های روستایی در همه حوزه‌ها معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اجرایی می‌شود

امیری‌نژاد با بیان اینکه تاریخ اعزام مشمولین اول مرداد سال جاری است، افزود: عدم داشتن غیبت و کسر خدمت بومی بودن محل تقاضا، نداشتن بستگان نسبی و سببی در محل تقاضای خدمت و دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی، از شروط جذب امریه جهادی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر