Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@14:00:41 GMT

ساخت سد مارون ۲ متوقف شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۸۰۳۸

ساخت سد مارون ۲ متوقف شود

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وضعیت بارندگی در خوزستان به این شکلی است که مسئولان مربوطه دولت اعلام می‌کنند پس چرا سیر انتقال آب از خوزستان صعودی است.

او بیان داشت: مسئولان ذی‌ربط گزارش خود را برای این بیان کردند که بگویند نبود نزولات آسمانی موجب این اتفاقات در خوزستان شده است، ولی وقتی این موضوع را با جدول انتقال آب در سال‌های گذشته مقایسه کردم با یک نقض مواجه شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این اتفاقاتی که امروز در خوزستان ملاحظه می‌شود، نتیجه پیش‌بینی تمهیدات لازم است که باید در سال‌های صورت می‌گرفت؛ اگر این‌چنین است چرا اکنون احداث سد آبریز به مارون دو در دولت مطرح است.

مظلومی ادامه داد: سد مارون یک با دریافت هزاران میلیارد تومان از بانک جهانی، ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان را آبیاری می‌کند؛ همچنین این سد آب شرب شهر‌های مختلف شرق خوزستان را از بهبهان، جایزان، جولکی، رامشیر تا تالاب شادگان در بر می‌گیرد، ولی اکنون برخی از مسئولان اجرایی مقتضیات زمان و مکان را نمی‌شناسند و وقتی می‌بینند که خوزستان در هاله‌ای از التهاب فرو رفته است با مصاحبه‌های خود از احداث سد مارون دو خبر می‌دهند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس تصریح کرد: پارسال حداقل سه جلسه با وزیر نیرو و معاونان او داشتیم که گفتند در حال انجام مطالعه برای مارون دو هستند، ولی مسئولان اجرایی امروز در اوج بحران خوزستان از اجرایی و عملیاتی شدن آن خبر می‌دهند غافل از اینکه این موضوع چه عواقب زیست محیطی به دنبال دارد و چه هزینه‌های هنگفتی هدر می‌رود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبرسانی روستایی سد مارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم

شهر تاریخی بهبهان در خوزستان دارای آثار گردشگری مختلفی از جمله کاروانسرای قدیمی، قلعه گلاب، حمام تاریخی بکان و محوطه باستانی ارجان است. بخشی از مناطق دیدنی بهبهان را در ویدئوی زیر می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • تقدیر مسئولان استان خوزستان از مرد سال ورزش ایران / فیلم
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو