Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@03:26:13 GMT

ژن‌، تاثیری در منفی کردن تست‌ کرونا ندارد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۸۰۵۹

ژن‌، تاثیری در منفی کردن تست‌ کرونا ندارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا ناجی، رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی کشور، درباره منفی شدن تست های PCR با وجود مبتلا شدن اظهار کرد: ژن‌ها نمی توانند تاثیری در منفی کردن  تست‌های کرونا داشته باشند یعنی درواقع مشکلات تکنیکی وجود ندارد.

ناجی افزود: حساسیت‌ تست های PCR به چند عامل بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این عوامل نوع نمونه ای است که حساسیت  را بالا می‌برد، برای مثال تست‌هایی که  از بینی گرفته می‌شوند، بهتر از تست‌هایی است که از دستگاه‌های تنفسی فوقانی گرفته می‌شوند.

او گفت: البته که حساسیت‌ تست‌هایی مانند سوآب بینی (بینی حلقوی) و یا قرقره گلو، عمومی‌ترین نمونه‌هایی هستند که ما در مورد بیماری کووید ۱۹ از آنها  استفاده می‌کنیم. نمونه‌های دیگری که از  سیستم دستگاه‌های تنفسی تحتانی گرفته می‌شوند هم  بیشتر برای افرادی که در بیمارستان‌ها با شرایط حادی  بستری هستند، صورت می‌گیرد.  

ناجی بیان کرد: تست دستگاه‌های تنفسی تحتانی به صورت  شست و شوی ریوی و مکش ترشحات خلط است که البته زیاد انجام نمی‌شوند. بیش از ۹۰ درصد نمونه‌های ما از قسمت بینی گرفته می‌شوند که می‌تواند حساسیت زیادی را در پاسخ تست ایجاد کند. البته زمان تست  که از فرد گرفته می‌شود هم اهمیت دارد.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی کشور گفت: در تمام دوره‌ های بیماری کووید ۱۹  که ما تست PCR گرفتیم ، تاثیر و حساسیت ۶۰ الی ۷۰ درصدی نسبت با نمونه‌های دستگاه‌های تنفسی فوقانی از خود نشان دادند که البته این هم وابسته به دوره‌ بیماری دارد.

او ادامه داد: نمونه‌های دیگری که می‌توان مورد بررسی  قرار دهیم نمونه مدفوع است. البته ویروس هنگام  دفع مدفوع به مدت یک هفته ممکن است در بدن ظاهر نشود ، به همین دلیل تست ها معمولا تا یک هفته مثبت نمی شوند.  پس از یک هفته ممکن است به مدت طولانی ویروس دفع شود و حساسیت بالاتری نسبت به این موضوع داشته باشد.

ناجی تصریح کرد: یکسری از سندروم‌هایی مانند گوارش وجود دارد که ممکن است با توجه به علائم مشترکی  که با کووید ۱۹ دارند تست گرفته شود، ولی پاسخ عکسی دهند. این مشکل نقطه ضعف PCR نیست بلکه به دلیل سیستم بدنی افراد و علائم دیگری مانند مشکلات گوارشی اتفاق می افتد.

پربیننده ترین ثبت نام واکسن کرونا ( شرایط و لینک ) آخرین فرصت مشمولان غایب برای خرید سربازی فرمانده کل سپاه پاسداران وارد خوزستان شد برنامه ریزی مدیران آموزش و پرورش برای اول مهر سن ثبت نام واکسیناسیون در سراسر کشور دو سال کاهش یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا دستگاه های تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • ناجی پرسپولیس در جام حذفی غایب بود
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم