Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@13:53:55 GMT

آلودگی هوا در نیویورک بر اثر آتش‌سوزی جنگل‌ها

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۸۱۶۴

آلودگی هوا در نیویورک بر اثر آتش‌سوزی جنگل‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، حریق جنگلی در غرب آمریکا، سبب بروز آلودگی هوا در نیویورک شده است. حریق گسترده در جنگل‌های آمریکا وضعیت آب و هوا را در مناطق مسکونی به شدت تحت تاثیر قرار داده است. این آتش سوزی گسترده در یازده ایالت آمریکا بروز کرده است و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسترش این حریق جنگلی که تاکنون بیش از یک میلیون و سیصد هزار جریب از جنگل‌های آمریکا را در روز‌های اخیر سوزانده و نابود کرده سبب بروز آلودگی شدید هوا در مناطقی همانند نیویورک شده است. توده‌ای از ابر سیاه آسمان شهر نیویورک را فراگرفته است. شاخص کیفیت هوا در این شهر بندری با عبور از حد استاندارد و ورود به سطح آلوده، به یکصد و پنجاه و هفت رسیده است.

این درحالی است که سطح استاندارد عدد یکصد است. لایه ضخیم دود شمال شرقی این شهر را به صورت گسترده فراگرفته است. با دود ناشی از این اتش سوزی جنگلی، درحال حاضر نیویورک در زمره یکی از آلوده‌ترین شهر‌های جهان قرار گرفته است. البته این مشکل فقط به نیویورک محدود نمی‌شود و دیگر شهر‌های آمریکا که همانند نیویورک در بخش شرقی این کشور واقع هستند با همین مشکل زیست محیطی دست به گریبان هستند. درحالی نیویورک (واقع در شرق امریکا) در چنین وضع هوایی قرار گرفته است که کانون آتش سوزی‌های جنگلی اخیر در آمریکا در ایالت‌های غربی ازجمله کالیفرنیا است.

اما تاثیر این معضل زیست محیطی به حدی شدید است که در فاصله هزاران کیلومتری و در نیویورک نیز کاملا مشهود است. کارشناسان سازمان هواشناسی درباره آثار مرگبار این آلودگی هوا بویژه برای گروه‌های آسیب پذیر ازجمله کهنسالان و کودکان و افراد دچار ناراحتی و بیماری بویژه بیماری‌های قلبی و عروقی و ریوی به شدت هشدار داده اند. شدت این آلودگی هوا به حدی زیاد است که کشور‌های دیگر ازجمله پرو در امریکای لاتین و کانادا در آمریکای شمالی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. تصاویر ماهواره‌ای به روشنی گویای کشیده شدن دامنه دود و آلودگی هوا از غرب آمریکا به مناطق شرقی این کشور و کشور‌های دیگر است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا جواد فروغی بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان آمریکا نیویورک آتش سوزی جنگل آلودگی هوا المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا جواد فروغی بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزیِ مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا | ویدئو

دریافت 940 KB

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که پس‌از خروج قطار مملو از بنزین و پروپان از ریل بین ایالت‌های آریزونا و نیومکزیکو آتش‌سوزیِ مهیبی رخ داد.

کد خبر 847481 منبع: فارس برچسب‌ها ریل و راه آهن - قطار خبر مهم ایالات متحده آمریکا حوادث جهان

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزیِ مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا | ویدئو
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان