Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور در سفارت سوریه با شفیق دیوب سفیر جدید این کشور در ایران دیدار و پیرامون مباحث مختلف از جمله جذب دانشجویان سوری در دانشگاه مذاهب اسلامی گفت وگو کرد.

* اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجویان سوری در دانشگاه مذاهب اسلامی 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این دیدار گفت: بر این باوریم که با انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران روابط دو کشور ایران و سوریه گرم‌تر و در فصل جدید روابط دو کشور در  حوزه های علمی، فرهنگی و اقتصادی  همکاریهای بیشتری صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ضمن تبریک انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه ، انتخاب مردم سوریه را نشانه شکست دشمنان دو کشور و پیروزی جریان مقاومت دانست.

 

 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین با اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجویان سوری در دانشگاه مذاهب اسلامی در تمامی مقاطع تحصیلی بر گسترش روابط علمی، فرهنگی و دانشگاهی بین دو کشور و همچنین تقویت محور مقاومت تاکید کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد که با برطرف شدن مشکل کرونا، امکان سفر زائران ایرانی بعد از سالها جنگ و ناامنی و کرونا فراهم آید و روابط بین دو ملت مستحکم شود.

* لزوم تشکیل جبهه واحد رسانه ای برای مقابله با توطئه ها و نمایان شدن حقایق

شفیق دیوب سفیر سوریه هم در این نشست ضمن حایز اهمیت دانستن همکاری های علمی گفت: روابط استراتژیک ایران و سوریه خوب است اما این روابط در حوزه های اقتصادی، علمی و سلامتی در حد انتظار نیست.

وی با اشاره به روابط فرهنگی ایران و سوریه افزود: اولویت کاری ما  در زمینه علمی و فرهنگی ارتقا روابط است. 

سفیر سوریه با اشاره به همکاری ایران و سوریه برای مقابله با تروریسم، تاکید کرد: ما در کنار هم با تروریست ها جنگیدیم و الان باید در حوزه اقتصاد باهم کار کنیم. شما شریک ما هستید و باید در حوزه های اقتصادی، علمی و فناوری، صنعتی و نیروی انسانی با هم همکاری داشته باشیم.

شفیق دیوب همکاری دانشگاهی دو کشور را حایز اهمیت دانست و گفت: ما در حوزه رسانه هم  باید خیلی کار کنیم چون دشمنان سیاه نمایی می کنند، حدود ۷۵۰ رسانه ضد ما بود و شایعه می ساختند.

 

 

وی افزود: رسانه اهمیت بالایی دارد، هدف اصلی رسانه های دشمن، ملت سوریه و افکار عمومی جهان عرب است برای همین باید جبهه واحد  رسانه ای محور مقاومت شکل گیرد تا واقعیت ها نمایان و توطئه ها خنثی شود.

سفیر سوریه در خصوص سفر مقامات دو کشور تاکید کرد:  سفر آقای رئیسی به سوریه می تواند موجب گسترش و تحکیم روابط دو کشور در حوزه های مختلف بشود  و ما از آن استقبال می کنیم چون انجام چنین سفری پیامدهای مهم و نتایج مثبتی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: خیلی از دشمنان ما روابط ایران و سوریه را برنمی تابند و دنبال تخریب این روابط هستند، اما روابط مستحکم است و هیچ نظیر و بدیلی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان مذاهب اسلامی سفیر سوریه دانشگاه مذاهب رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و سوریه سفیر سوریه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل ساختمان این نهاد حوزوی برگزار شد بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان علیه جامعه ما و مقابله جبهه کفر در برابر جبهه حق است که در صورت برنده شدن هر یک، شرایط تعیین کننده خواهد بود.

فرمانده فراجا بیان کرد: در طی این سالها رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره داشتند که متاسفانه برای این موضوعات تلاشی صورت نگرفت و تلاش های صورت گرفته نیز کافی نبوده و بسیاری فقط شنونده این بیانات بوده اند.

وی افزود: یکی از چالش ها در حوزه امنیت اخلاقی، نبود گفتمان واحد در بین دستگاه ها و نهادها است و از سویی دیگر در لایحه حجاب و عفاف نیز ابهاماتی وجود دارد.

سردار رادان اضافه کرد: هزینه پایین جرم بی‌حجابی و اظهارت ضد و نقیض برخی افراد مسوول و همچنین کمبود اعتبارات و امکانات مورد نیز از دیگر چالش های حوزه مقابله با بی حجابی و هنجارشکنی در کشور است.

کد خبر 6089379

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است