Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون دادگستری استان کرمان گفت: سال ۹۹ بیش از دو میلیون ابلاغ الکترونیکی در استان کرمان انجام شده که یکی از ویژگی‌های آن صرفه‌جویی چهار تا پنج میلیارد تومانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی بخشی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با موضوع "آخرین دستاوردها و خدمات غیر حضوری قوه قضائیه" با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: برای هوشمندسازی قوه قضائیه زحمات زیادی کشیده شده و استان کرمان در این زمینه از استان‌های پیشرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه وظایفی برای قوه قضائیه تعیین شده که هوشمندسازی خدمات در دستورکار قرار گرفته و اجرایی شود گفت: این هوشمندسازی، رضایتمندی مردم را برای رسیدن به عدالت در بر دارد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان با عنوان اینکه حدود 70 درصد سند تحول قوه قضائیه از طریق هوشمندسازی خدمات اجرایی می‌شود افزود: هوشمندسازی باعث کاهش مراجعات مردم و دستیابی آسان‌تر مردم به خدمات قضائی می‌شود و در کاهش اطاله دادرسی بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه در سال 99 حدود دو میلیون و 215 هزار ابلاغ الکترونیکی در سطح استان کرمان انجام شده که یکی از ویژگی‌های آن صرفه‌جویی چهار تا پنج میلیارد تومان است ادامه داد: تسریع در ابلاغ از دیگر ویژگی‌های این خدمت است.

بخشی با اشاره به اینکه 55 دفتر خدمات قضائی در استان وجود دارد که از این تعداد 10 دفتر در مرکز استان واقع شده است گفت: این دفاتر 14 خدمت به مردم ارائه می‌کنند و نیاز به مراجعه حضوری به دادگستری‌ها نیست.

وی با بیان اینکه در سال گذشته وجود دفاتر قضائی باعث شد هزاران نفر به دستگاه قضائی مراجعه نکنند و از این طریق خدمات خود را دریافت کنند افزود: متاسفانه مردم کمتر از خدمات ارائه شده در دفاتر خدمات قضایی اطلاع دارند و می‌طلبد رسانه‌ها در این زمینه همکاری کنند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دادرسی الکترونیکی نیز در استان در حال انجام بوده و یک ظرفیت بسیار خوب است بیان کرد: زندانیان در 12 شعبه زندان استان، اعزامی به دادگاه ندارند و دادگاه آنها از طریق ویدئوکنفرانس انجام می‌شود.

14 نفر از کارکنان متخلف دادگستری استان کرمان اخراج شدند / تثبیت مالکیت 14 میلیون و 144 هزار هکتار از اراضی دولتیاختلاس و کلاهبرداری در 2 اداره‌کل جنوب استان کرمان/ 7 متهم تحت تعقیب قرار گرفتندتشکیل پرونده "اختلاس، ارتشاء و پولشویی" برای 62 ‌مدیر‌ ارشد و معاونان اداره کل استان کرمان

وی با بیان اینکه 250 شعبه از 282 شعبه دادگاهی استان تجهیزات دادرسی الکترونیکی دارند و نیاز به برگزاری دادگاه حضوری نیست گفت: 34 نقطه قضائی و 12 زندان به سیستم ویدئوکنفرانس متصل هستند و در این روزهای کرونایی دادگاه‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام شده است.

بخشی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک ملاقات خانواده زندانیان نیز الکترونیکی انجام می‌شود افزود: استان کرمان پایلوت ارتباط دستگاه قضا با نیروی انتظامی است و 27 کلانتری شلوغ در کرمان با دستگاه قضائی ارتباط الکترونیکی دارند.

وی با بیان اینکه سامانه ساما راه‌اندازی شده که اطلاعات تمام شاهدین پرونده‌ها در آن ثبت می‌شود تصریح کرد: با این سامانه از وجود شهود حرفه‌ای که کارشان تخلف است جلوگیری و با آنها برخورد می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ورودی پرونده‌ها به دادگستری در استان کاهش پیدا کرده و این روند ادامه دارد گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها به 89 روز رسیده که از میانگین کشوری تعیین شده کمتر است و مجازات جایگزین حبس در استان افزایش خوبی داشته و در این زمینه رتبه چهارم کشوری داریم.

انتهای پیام/511/ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه استان کرمان قوه قضائیه استان کرمان دادگستری استان کرمان استان کرمان قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود

دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عصر امروز - دوشنبه - به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار کرد: همه ما مدیون تلاشها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفتها و دستاوردهای کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

مخبر با تأکید بر اینکه باید از انگیزه های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در برنامه های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم؛ چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.

وی همچنین بر ضرورت بکارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش های جدید و به‌روز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به گزارشهای ارائه شده در جلسه در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می توانیم گام های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

معاون اول رییس جمهور آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین نامه های مرتبط با انسداد بی سوادی هرچه سریع تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود.

وی افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است که بهره وری بسیار بالایی دارد؛ چرا که هیچ سرمایه گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت آموزی، کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی بسیار پراهمیت بشمار می‌رود و مهارت آموزی یکی از بهترین ابزارها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه های مرتبط برنامه ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین نامه های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هر چه سریع تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • مقدمات برگزاری دادگاه‌های صلح در لرستان فراهم شود
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری