Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری تجمع مخالفان در مرکز پاریس در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی و یک کمپین واکسیناسیون در این کشور، پلیس ضدشورش فرانسه برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال برگزاری این اعتراض روز گذشته در نزدیکی یک ایستگاه راه‌آهن نزدیک پاریس، نیرو‌های پلیس وارد عمل شده و تلاش کردند تا معترضان را متفرق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تصاویر منتشر شده از این اعتراض حضور زیاد نیرو‌های پلیس را در خیابان‌ها نشان می‌دهد. همچنین درگیری‌هایی میان نیرو‌های پلیس و تظاهرکنندگان نزدیک کاخ الیزه رخ داد؛ جایی که پلیس از گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کرد.

در تظاهرات دیگری که فراخوان آن از سوی سیاستمداران راست افراطی این کشور داده شده بود، معترضان در غرب پاریس در اعتراض به تدابیر ضدکرونایی تظاهرات کردند و پلاکاردی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: "دیکتاتوری را متوقف کنید".

در شهر‌های دیگر از جمله مارسی، نانتس و تولوز نیز معترضان برگزاری تظاهرات مشابه‌ای را از قبل سازماندهی کرده بودند.

یک مقام رسمی وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که حدود ۱۶۱ هزار نفر روز گذشته در سراسر فرانسه در این راستا تظاهرات کردند که نسبت به تظاهرات قبلی شمار معترضان افزایش داشت.

هفته گذشته نیز هزاران شهروند فرانسه در اعتراض به برنامه‌های امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور برای اجباری کردن تزریق واکسن کووید برای کارکنان بخش بهداشت و درمان و الزامی شدن همراه داشتن گواهینامه تندرستی برای ورود به اماکن همگانی، در سراسر فرانسه تظاهرات کردند.

مکرون چندی پیش برنامه‌های گسترده و فراگیری را برای مبارزه با اوج گیری سریع و دوباره ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد که به گفته معترضان، آزادی انتخاب شهروندانی را که به دریافت واکسن تمایل ندارند، مخدوش و نقض می‌کند.

برخی دولت‌های غربی و اروپایی با توجه به خطر آسیب رساندن گونه‌های سریع گسترش یابنده تازه این ویروس به بهبود اوضاع اقتصادی در صورت امکان رشد بدون مهار، با وجود آغاز دوره تعطیلات تابستانی در کشورهایشان، به تجدیدنظر در راهبرد‌های مبارزه با کووید - ۱۹ وادار شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلیس ضدشورش فرانسه معترضان محدودیت های کرونایی نیرو های پلیس فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه

مردم یک روستا در هند برای رای دادن در انتخابات سراسری به سمت شعبه اخذ رای می روند./ خبرگزاری فرانسه بازدید نخست وزیر انگلیس از کارخانه ایرباس در "هرتفوردشایر" انگلیس/ PA بازدید وزیر خارجه انگلیس از یک مدرسه آموزش زبان انگلیسی در پایتخت مغولستان/ خبرگزاری فرانسه دستگاه خنک کننده هوا در شهر داکا بنگلادش/ نورفوتو حمله اسرائیل به خانه های مسکونی مردم در جنوب لبنان/ خبرگزاری فرانسه ساحل شهر رفح در جنوب نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه مهاجرت تابستانه فلامینگوها به دریاچه ای در شهر آنکارا ترکیه/ خبرگزاری آناتولی تظاهرات مخالفان در مقابل کاخ ریاست جمهوری آرژانتین در شهر بوینوس آیرس علیه سیاست های اقتصادی دولت/ آسوشیتدپرس شعار نوشته شده روی دیوار پله های ورودی دانشگاه جورج داشنگتن در پایتخت آمریکا از سوی دانشجویان حامی فلسطین: "جو بایدن کودک کُش"/ زوما دستگیری معترضان حامی فلسطین در پایتخت آمریکا/ زوما مراسم رژه سالانه " سیک ها" در شهر نیویورک آمریکا/ زوما حضور یهودیان ضدصهیونیست در تظاهرات هفتگی حامیان فلسطین در شهر لندن/ زوما تیمی از کارشناسان خارجی، بمب بزرگ منفجر نشده ای را که توسط هواپیماهای جنگی اسرائیل به اردوگاه "نصیرات" در مرکز نوار غزه پرتاب شده را بازرسی می کنند./ APA رقصنده سنتی نقابدار در یک جشن سنتی در کاتماندو نپال/ زوما اردوگاه آوارگان جنگ داخلی سودان در کشور همسایه چاد/ گتی ایمجز خشک کردن ماهی در ساحل سنگال/ رویترز کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا

دیگر خبرها

  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به دانشگاه «سوربن» رسید
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد