Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به سیاست «جو بایدن» همتای کنونی خود که با تکمیل پروژه «نورد استریم-۲» موافقت کرده است، حمله کرد و گفت: «او می‌توانست مانع احداث این خط لوله انتقال گاز شود اما با تکمیل آن موافقت کرد».  

ترامپ طی سخنرانی در ایالت آریزونا گفت: «من این پروژه را متوقف کردم اما او (بایدن) با بزرگ‌ترین خط لوله در جهان که از روسیه به آلمان گسترش می‌یابد، موافقت کرد و حال ما باید از آلمان دفاع کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «من ممکن است با پوتین موافق باشم، زیرا این پروژه چیز خوبی است و او نیز با من موافق است، اما هیچ‌کس سختگیرتر از من برای روسیه نبوده است».

ترامپ با توضیح این مطلب که پیشتر به «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان گفته بود این خط لوله پایان خواهد یافت، گفت: «من از مرکل پرسیدم که ما میلیاردها دلار هزینه می‌کنیم تا از شما در برابر روسیه محافظت کنیم‌ و شما میلیاردها و میلیاردها دلار برای انرژی به روسیه می‌پردازید. آیا این انصاف است؟»‌

ترامپ در ادامه گفت: «من پروژه نورد استریم-۲ را متوقف کردم و بایدن آن را ظرف دو هفته تایید کرد، حال آن‌ها این پروژه را از سر خواهند گرفت و ظرف دو ماه به پایان خواهند برد. هزینه این اقدام میلیاردها و میلیاردها دلار خواهد بود، حال آنکه آن‌ها خط لوله آمریکا را متوقف کردند». 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بایدن ترامپ نورد استریم 2 خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه پاکستان بر اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد، گفت: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، دهم اردیبهشت‌) در نشست خبری که در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه مصداقی خوب برای همکاری میان دستگاه‌های مختلف کشور است. همان‌طور که ما شاهد همکاری میان دیپلماسی و میدان برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بودیم، برگزاری چنین نمایشگاهی هم نشان‌دهنده هم‌افزایی مطلوب میان دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی افزود: افزایش نرخ تبادلات و توافق‌های ایران با شریکان خارجی و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تحقق برخی پروژه‌های مشترک، چه در حوزه‌ همسایگان و چه با کشورهای دورتر، نشان‌دهنده موفقیت نسبی ایران بوده است و البته ما به تلاش خود همچنان ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پروژه خط لوله گازی آی‌پی نیز تصریح کرد: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری مورد اهتمام بوده است؛ ازاین‌رو در چارچوب توافق دوجانبه انتظار داریم این پروژه مهم و راهبردی به نتیجه برسد.

کنعانی با بیان اینکه طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید کرده است، گفت: مذاکرات کارشناسی انجام‌شده، همچنین مذاکرات سطح عالی انجام‌شده پیشین دو کشور، زمینه‌ساز آغاز فاز اجرایی ٨٠ کیلومتری اجرای این خط لوله در خاک پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند