Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان اظهار کرد: پاندمی کووید ۱۹ در پیک‌های مختلف به خصوص موج پنجم همچنان به راه خود ادامه می‌دهد و همین امر اهمیت واکسیناسیون را بیش از پیش نشان می‌دهد، از این رو و برای سرعت بخشیدن به تزریق واکسن که در راستای مهار کرونا در استان از اولویت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این رو با نظر مساعد آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، مبنی بر انجام سریع و به موقع واکسیناسیون و اهمیت این موضوع در پیشگیری از رخداد موج‌های بعدی، قرار شد که به منظور رسیدن به ایمنی قابل قبول در استان، انجام واکسیناسیون در مصلی بیت المقدس اراک نیز انجام شود.

وی تاکید کرد: به دلیل حجم بالای کار و نیاز به زیرساخت‌های لازم، تمامی دانشگاه‌های اراک از جمله دانشگاه فنی حرفه‌ای امیرکبیر، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه اراک و… متقبل شده‌اند که تجهیزات لازم اعم از میز، کامپیوتر و تمامی وسایل مورد نیاز برای راه اندازی این مرکز را فراهم کنند تا این مهم در سریع‌ترین زمان و بهترین نحو انجام شود.

جمالیان در ادامه با اشاره به اینکه در این مرکز ۲۰ محل برای تزریق همزمان واکسن به مردم ارائه خدمت کنند، خاطرنشان کرد: دسترسی مردم شهر اراک و فضای بزرگ اختصاص یافته به این مهم و البته فضای مناسب و بزرگ برای پارک خودروها از ویژگی‌های خوب مصلی برای تبدیل شدن به مرکز واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا تا روز چهارم مرداد ماه ادامه دارد و از افراد ۵۸ تا ۶۰ سال درخواست می‌کنیم با مراجعه به سایت salamat.gov.ir ثبت نام اولیه خود را انجام دهند و منتظر پیامک و تماس تلفنی مسئولین بهداشتی باشند.

کد خبر 5265158

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک دانشگاه علوم پزشکی اراک مصلی واکسیناسیون ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا نماز عید قربان عکس استانها دعای عرفه گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل شیوع کرونا ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان