Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی به بحران شکل گرفته در افغانستان و راه حل عبور از آن اشاره کرد و گفت: معتقدم شکل‌گیری مناسبات سیاسی برای اداره افغانستان باید متکی به رای مردم باشد و این موضوع بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس افزود: سرنوشت افغانستان را باید مردمانش رقم بزنند؛ بالاخره بخشی از مشکلاتی که امروزه در افغانستان شاهد آن هستیم به دلیل مداخلات بیگانگان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: پس از چندین سال مشخص شده که امنیت موضوع ساده ای نبوده که بخواهد از سوی بیگانگان برای کشور یا منطقه‌ای تزریق شود در حقیقت امنیت وارداتی هیچ نتیجه ای در برنخواهد داشت؛ بنابراین افغانستان صحنه بارز چنین موضوعی است.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: هر اتفاقی در که در افغانستان شکل بگیرد باید منطبق بر نظر، نگاه و انتخاب مردم این کشور باشد؛ بالاخره آنهایی که برای افغانستان دلسوزی می کنند باید در همین راستا قدم بردارند در غیر اینصورت به نتیجه مطلوبی دست پیدا نخواهند کرد و تاوانش را هم مردم مظلوم افغانستان خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها دو دهه در افغانستان حضور دارند و برای تامین امنیت در این کشور هیچ اقدامی انجام نداند و حتی زیرساخت های آنجا را نیز منهدم کردند، پس الان هم باید پاسخگو باشند زیرا کشوری را اشغال کرده اند و سبب شکل گیری درگیری ها فراوانی در افغانستان شده اند.

وی تصریح کرد: مذاکرات بین الافغانی تاثیر بسزایی در حل بحران افغانستان دارد و قطعا جمهوری اسلامی ایران هم از مذاکراتی که باعث ایجاد صلح و ثبات در این کشور شود استقبال خواهد کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: افغانستان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند
  • درخواست«میقاتی»برای تشدیدفشار جهانی ضداسرائیل برای پذیرش صلح حماس
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود