Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در نشست خبری ضمن تبریک اعیاد امامت و ولایت،  گفت: رهبر انقلاب قبل از کرونا تلاش می‌کردند که پنج شنبه شب‌ها با گروه‌های مختلف جلسه‌ای برگزار کنند. یکی از این جلسات دهم مرداد ٩٨ بود که با جهادگران برگزار شد و ١١ مرداد همان سال ٩ بند خطاب به جهادگران ابلاغ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: ١٠ و ١١ مردادماه ٩٨ (دیدار جهادگران با رهبر معظم انقلاب) دو روز تاریخی برای مجموعه جهاد سازندگی بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: ٤٩ گروه جهادی در آن مقطع که عموما دانشجویی بود، فعالیت می‌کردند، اما امروز بیش از ٣٥٠٠ گروه جهادی تنها در استان فارس سازماندهی شده است.

قزل سفلی با بیان اینکه تلاش کرده ایم در قالب چهار راهبرد تا امروز بستر حضور جوانان در گروه‌های جهادی فراهم کنیم، این راهبرد‌ها را در قالب ساماندهی گروه‌های جهادی، توانمندسازی در حوزه هاط عمومی و تخصصی، پشتیبانی از گروه‌های جهادی و پیگیری مسائل حقوقی گروه‌های جهادی عنوان کرد.

او همچنین با بیان اینکه گروه‌های جهادی ما در قالب محله محوری و جغرافیا محوری فعالیت می‌کنند، بیان کرد: امروز ما گروه‌های جهادی داریم که نه تنها در فارس که ار استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس اظهار کرد: گروه‌های جهادی فارس آماده ورود به عرصه بین الملل هم هستند تا چتر خدمت رسانی را در سایر نقاط عالم باز کنند.

قزل سفلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این روز‌ها در مجلس شورای اسلامی اطلاحیه‌ای در یکی از ماده‌های قانون بسیج سازندگی که سال ٨٦ به تصویب مجلس رسیده، در حال بررسی است و براساس این ماده، دستگاه‌های اجرایی مکلف خواهند شد که اجرای بخشی از پروژه‌های خود را به گروه‌های جهادی واگذار کنند.

او اضافه کرد: ٤٠ جهادگر در کشور داریم که دو نفر از آنان در فارس حضور دارند، اما هنوز نام شهید به آن‌ها اطلاق نشده که پیگیری‌های حقوقی آن‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، ورود جهادگران در اجرای طرح همیار بیمار و تدفین متوفیان کرونایی را از اقدامات شاخص این گروه‌ها در پی بحران کرونا ذکر کرد و افزود: همچنین بسیاری از جهادگران استان فارس در چارچوب طرح هنگ امداد طبیعت در بحث اطفای حریق در حال فعالیت هستند.

قزل سفلی ادامه داد: در حوزه پشتیبانی از بنه جهادی تجهیزاتی گروه‌های جهادی ورود کرده ایم و در این راستا با قرارگاه‌های محرومیت زدایی، نمایندگان مجلس، خیرین، بنیاد مستضعفان و ... در حال رایزنی هستیم.

او به تشکیل قرارگاه‌های جهادی هم اشاره و بیان کرد: در حال کادر سازی قرارگاه‌های مسئله محور مانند آسیب‌های اجتماعی و منطقه محور هستیم. در حال حاضر قرارگاه جهادگران مدرسه ساز در فارس شکل گرفته و قرارگاه جهادگران آبرسان هم به زودی راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج سازندگی فارس دهه امامت و ولایت گروه های جهادی قزل سفلی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: این همایش در راستای پیاده سازی نقشه مهندسی فرهنگی برش استان فارس برگزار و کلان مسایل پنج گانه مهم استان در حضور نماینده ولی فقیه مورد بررسی و تبادل نظر جدی قرار گرفت.

حجت الاسلام حاجی پور افزود: در این نشست دو موضوع مسجد به عنوان کانون هویت ساز در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و بحث جوانی جمعیت را هم به صورت ویژه و با حضور کارشناسانی از کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس با بیان این که شبکه امامت جمعه استان فارس بزرگترین شبکه امامت جمعه در کشور است، گفت: در استان فارس ۷۵ پایگاه امامت جمعه داریم که ذیل یازده قرارگاه فعالیت می‌کنند.

در حاشیه این همایش از سوی دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس از خدمات چند ساله امامان جمعه بخش گله دار و ارد که در این جایگاه بازنشسته شدند تجلیل و قدردانی شد.

همچنین گزارشی نیز از فعالیت‌های دوساله قرارگاه اعتلای نظام خانواده شهرستان سپیدان ارائه و از ۷ نفر از مدرسان حوزه خانواده در این قرارگاه تجلیل شد.

در گردهمایی ائمه جمعه استان فارس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، امور مساجد و مدیرکل اجتماعی استانداری فارس حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی