Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@11:54:33 GMT

کرونا باعث مرگ والدین ۱.۵ میلیون کودک شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۹۶۶۹

کرونا باعث مرگ والدین ۱.۵ میلیون کودک شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «سوزان هیلیس»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، در این باره می‌گوید: «از هر دو مرگ کرونایی در سراسر جهان، یک کودک با مرگ پدر یا مادر یا سرپرست خود روبرو می‌شود. تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۱، ۱.۵ میلیون کودک با این پیامد غم‌انگیز مواجه شدند و این تعداد با پیشرفت پاندمی افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
برای رسیدن به این نتیجه گیری، محققان داده‌های ۲۱ کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و یافته‌ها را برای ارائه برآورد‌های جهانی برون‌یابی کردند. آن‌ها متذکر شدند که نتایج آن‌ها احتمالاً کمتر از ارقام واقعی است.
به گفته محققان، کودکانی که والد اصلی یا سرپرست خود را از دست داده‌اند در معرض تأثیرات مضر کوتاه مدت و طولانی مدت بر سلامتی، امنیت و آرامش، از جمله افزایش خطر ابتلای به بیماری، آزار جسمی، خشونت جنسی و بارداری در نوجوانی قرار دارند.
محققان تأکید می‌کنند: «ما باید والدین و سرپرستان کودکان را سریعاً واکسینه کنیم، زیرا هر ۱۲ ثانیه یک کودک سرپرست خود را به خاطر کووید ۱۹ از دست می‌دهد.»
کشور‌هایی که بالاترین میزان کودکانی را دارند که والد یا سرپرست اصلی خود را از دست داده‌اند عبارتند از: پرو (۱ کودک در هر ۱۰۰ کودک)، آفریقای جنوبی (۵ کودک در هر ۱۰۰۰ کودک)، مکزیک (۳ کودک در هر ۱۰۰۰ کودک)، برزیل (۲ کودک در هر ۱۰۰۰ کودک)، کلمبیا (۲ کودک در هر ۱۰۰۰ کودک)، ایران (بیشتر از ۱ کودک در هر ۱۰۰۰ کودک)، ایالات متحده (بیشتر از ۱ کودک از هر ۱۰۰۰ کودک)، و روسیه (۱ کودک در هر ۱۰۰۰ کودک).

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا کودک در هر ۱۰۰۰ کودک ۱ کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند پخت نیمرو با 1000 تخم مرغ توسط آشپر روستایی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم) طرز پخت برنج سرخ شده با تخم مرغ توسط آشپز ژاپنی (فیلم) طرز پخت کتلت مرغ و تخم مرغ به سبک آشپز ژاپنی (فیلم)

دیگر خبرها

  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فرایند پخت نیمرو با 1000 تخم مرغ توسط آشپر روستایی (فیلم)
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲