Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@14:20:11 GMT

محل ایجاد جوش نشانه چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۹۶۸۰

محل ایجاد جوش نشانه چیست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جوش‌ها علت‌های بسیار متفاوت و گسترده‌ای دارند، اما اگر در فردی بیشتر مواقع و عمده محل زدن جوش یکسان باشد به احتمال زیاد یکی از علت‌های توضیح داده شده است. ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید.

بسته به این‌که جوش‌ها ممکن است کجای صورت باشد، می‌تواند نشان‌دهنده نبود تعادل در دستگاه گوارش و تنفسی و همچنین نداشتن تعادل هورمونی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوش‌ها همچنین می‌تواند نشانه بیماری کبدی یا کلیه سمی، فشار خون بالا، عفونت باکتریایی و بیماری هم باشد. از سال ۲۰۰۳ توجه ویژه‌ای به پوست و زیبایی شده است و تحقیقات گسترده‌ای انجام گرفت در بزرگ‌ترین گروه آماری تحقیق در جوانان انگلیسی با حذف هر علت از جوش‌های نواحی مختلف، جوش‌ها به شکل قابل توجهی درمان شدند.

بیشتربخوانید

آشنایی با ۸ بیماری‌ شایع پوستی+ تصاویر

*جوش صورت در ناحیه فک و چانه بیشتر به علت تغییرات هورمونی است.

*جوش روی بینی احتمالا با فشار خون بالا و قلب مرتبط است همچنین عادت مالیدن بینی باعث مستعد و چرب بودن این ناحیه برای ایجاد جوش می‌شود.

*به جوش‌های نزدیک رستنگاه مو و پیشانی جوش‌های پمادی می‌گویند که بیشتر به علت استفاده از مواد غلیظ و معدنی برای حالت دادن مو‌ها ایجاد می‌شود.

*جوش روی گونه بیشتر به دلیل آلودگی‌های پوست صورت است که می‌تواند از باکتری‌های روی سطح تلفن همراه یا آلودگی هوا نشئت گرفته باشد.

*جوش روی پیشانی اغلب به علت مصرف غذا‌های چرب است.

*برآمدگی‌های سفید اطراف چشم معمولا به علت انسداد حفره‌های پوست، چربی خون بالا و رشد بیش از حد غدد چربی ایجاد می‌شود.

چگونه می‌توان جوش را درمان کرد؟

۱- ترکیب تغییرات شیوه زندگی سالم، برنامه رژیم غذایی و درمان موضعی و همچنین درون بدنی برای درمان جوش، به کار گرفته می‌شود.
۲- برای داشتن پوستی سالم، باید با بهره گیری از رویکرد «مصرف متوسط از همه چیز» تا حد امکان از مصرف برخی از مواد غذایی، اجتناب کرد.
۳- از برنامه غذایی خود غذا‌های تند، اسپایسی و پرادویه را حذف کنید.
۴- مصرف گوشت قرمز را کمتر کنید.
۵- هوای آلوده در تشدید جوش‌های شما موثر است پس از رفت و آمد در محیط‌های آلوده اجتناب کنید.
۶- به تاریخ انقضای مواد آرایشی خود کاملا دقت کنید.
۷- نوشیدنی‌های گازدار را کمتر بنوشید.
۸- قهوه مشکل شما را وخیم‌تر می‌کند، زیرا آب بدن را بسیار کم می‌کند.
۹- برای درمان این جوش‌ها بدن تان را قلیایی نگه دارید و از خوردن غذا‌هایی که بدن را اسیدی می‌کند، اجتناب کنید.
۱۰- گوشی همراه کثیف و روبالشی آلوده هم از عوامل اصلی ایجاد آکنه هستند.
۱۱- خواب تان را منظم و کافی کنید.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پوست و مو جوش صورت جوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است

 آیت‌الله مصطفی محامی ر همایش زائران حج تمتع سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت استان بر لزوم استفاده از فرصت حج تاکید کرد و افزود: فرصت حج در طول عمر انسان کمتر پیش می‌آید و تازه در همان دوران حج نیز حاجیان کم‌تر حال دعا دارند در صورتی که از این فرصت باید نهایت استفاده صورت گیرد و دعای مستجاب داشته باشند که البته استجابت دعا برای انسان دارای شرایطی و ممکن است استجاب نشود، اما وعده الهی این است که اگر انسان برای برادران و خواهران مومن خود دعا کند خداوند نیز ملائکه‌ای را مأمور می‌کند تا از ناحیه همان مؤمن همان دعا را برای شخص دعا کننده داشته باشد و قطعا دعای فرشته الهی مستجاب است بنابراین اگر انسان برای دیگران دعا کند نه تنها متضرر نخواهد بود بلکه سودمند هم هست.
️امام جمعه زاهدان بیان کرد: باید به اهمیت، جایگاه و اهداف حج توجه داشته باشید و در همان مسیر گام بردارید چرا که حج دارای ابعاد مختلفی است از جمله اینکه در جنبه ظاهری و وجهه عمومی، حج تجلی وحدت و نشانه اقتدار امت اسلامی است.
️وی ادامه داد: اینکه از کشور‌های مختلف، مذاهب و اقوام مختلف در یک زمان و مکان مشخص حضور پیدا کرده و بر محور خانه خدا طواف می‌کنند و براساس دستورالعمل تعیین شده از ناحیه شریعت به عبادت خداوند می‌پردازند نشانه از یگانگی، یکدستی، وحدت و اتحاد امت اسلامی است که باید در جهت تقویت این اتحاد و انسجام تلاش کنیم و آن را به رخ دشمنان اسلام بکشانیم.
آیت‌الله محامی️ تصریح کرد: حج از نشانه‌های اقتدار امت اسلامی است و این جمعیت انبوه تنها بخشی از مسلمانان سراسر عالم هستند که در این رزمایش بزرگ حاضر شده‌اند و باید این اقتدار نیز به رخ دشمنان اسلامی کشیده شود آن هم در روزگاری که مردم مظلوم غزه با عملیات طوفان‌الاقصی و پس از آن با مقاومت دلیرانه خود این اقتدار را به رخ نظام‌های پوشالی و استکباری کشانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید