Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد رضا ایروانی رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان امسال آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد در استان اصفهان در ۱۰ شهر و ۱۷ حوزه امتحانی برگزار می‌شود درحالیکه در سال گذشته این آزمون در پنج شهر و ۱۳ حوزه برگزار شد.

وی با اشاره به ثبت نام ۵۲ هزار و ۴۰۰ داوطلب در آزمون سراسری کارشناسی ارشد در استان اصفهان، اظهار داشت: ۵۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد آن‌ها زن و ۴۳.۷ درصد مرد هستند و مجموع داوطلبان نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش دارد.

ایروانی با بیان اینکه آزمون سراسری کارشناسی ارشد در کلانشهر اصفهان در حوزه‌های امتحانی دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، غیر انتفاعی شهید اشرفی اصفهانی، آزاد اصفهان (خوراسگان) و معارف، قرآن و عترت با حضور ۲۵ هزار و ۸۴۷ داوطلب برگزار می‌شود، افزود: ۵۶.۶۵ درصد این داوطلبان زن و ۴۳.۳۵ درصد مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه سایر حوزه‌های امتحانی در شهرستان‌های خمینی شهر، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نجف آباد، گلپایگان و کاشان مستقر است، خاطرنشان کرد: امسال آزمون سراسری کارشناسی ارشد در استان اصفهان در ۱۳۱ کد رشته برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان با تاکید بر رعایت دستور‌های بهداشتی در همه حوزه‌های آزمون کارشناسی ارشد در استان، تصریح کرد: دانشگاه اصفهان بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط سازمان سنجش در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال جاری رتبه نخست را در بین یکهزار و ۹ حوزه در کشور از نظر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کسب کرد.

به گفته وی در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها که تیر امسال برگزار شد در استان اصفهان هیچ داوطلبی که در خوداظهاری از ابتلا به کرونا خبر داده باشد در شهر اصفهان نداشتیم، اما سازمان سنجش ۶ داوطلب مشکوک به کرونا را بر اساس استعلام کد ملی آن‌ها در سامانه ماسک شناسایی کرد که آن‌ها در مکانی مجزا از سایر داوطلبان در آزمون شرکت کردند.

ایروانی با بیان اینکه این کار در آزمون کارشناسی ارشد نیز انجام می‌شود، توضیح داد: سازمان سنجش، کد ملی داوطلبان را به وزارت بهداشت و سامانه ماسک اعلام می‌کند و اگر آن‌ها یا یکی از وابستگان درجه یک در ۲۰ روز منتهی به آزمون به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند به عنوان داوطلبان مشکوک به کرونا معرفی می‌شوند و باید در مکانی جدا از سایر داوطلبان در آزمون شرکت کنند.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان به داوطلبان توصیه کرد تا تحت تاثیر ادعا‌های غیر واقعی و نادرست برخی از شبکه‌های اجتماعی درباره برگزاری آزمون سراسری قرار نگیرند و همچنین از خانواده‌های آن‌ها خواست تا از تجمع در کنار حوزه‌های آزمون پرهیز کنند.

اصفهان با حدود ۱۷۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی با ۲۰۰ هزار دانشجو و هفت هزار عضو هیات علمی، دومین استان دانشگاهی کشور است؛ این استان حدود هفت درصد از کل دانشجویان کشور را در خود دارد.

آزمون ورود به مقطع کارشناسی ارشد پیش از این قرار بود در روز‌های پنج تا هفت خرداد امسال برگزار شود، اما سازمان سنجش آموزش کشور زمان‌های جایگزین دیگری به ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری این آزمون پیشنهاد کرد که ماه مرداد برای آن انتخاب شد.

در این آزمون ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب شرکت کردند که از روز چهارشنبه ۶ مردادماه در ۱۷۹ شهر به رقابت می‌پردازند و این رقابت تا روز جمعه هشتم مرداد ادامه دارد.

۵۳ درصد داوطلبان را زنان و ۴۷ درصد را مردان تشکیل می‌دهند؛ تعداد شهر‌های برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در کشور نسبت به سال گذشته ۱۲۴ درصد رشد داشت.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون کارشناسی ارشد ویروس کرونا آزمون سراسری کارشناسی ارشد کارشناسی ارشد در استان استان اصفهان دانشگاه اصفهان برگزاری آزمون سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد

کلید اولیه پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون کتبی پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در صبح روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه‌های علوم پزشکی محل آزمون با حضور ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر برگزار شد.

کلید اولیه آزمون امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است. داوطلبان از صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت فرصت دارند به صورت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند.

پیش بینی می‌شود کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار گیرد که بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

براساس اعلام معاون آموزشی وزارت بهداشت، نتایج اولیه به صورت کارنامه در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که بر اساس مفاد راهنمای مربوطه نمره لازم را کسب کرده‌اند فراهم می‌شود.

کد خبر 750806

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۰ و ۱۱ خردادماه برگزار می شود
  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران