Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:09:22 GMT

نظارت بر هزار و ۳۰ رأس دام در استان مرکزی در عید قربان

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۹۹۲۱

نظارت بر هزار و ۳۰ رأس دام در استان مرکزی در عید قربان

محسن شانقی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در راستای بازرسی بهداشتی بر دامهای قربانی در روز عید سعید قربان و به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام های قربانی و تامین بهداشت عمومی این اداره کل با ساماندهی تعداد ۴۴ اکیپ ثابت و سیار در قالب تعداد ۶۱ نفر بازرسین بهداشتی و ناظرین شرعی از ساعت ۷ الی ۱۳ در مکان های از قبل تعیین شده از قبیل ادارات دامپزشکی شهرستانها، کشتارگاه های دام و میادین دام و نیز اکیپ های سیار همشهریان را در انتخاب دام سالم و نظارت بر کشتار و بازرسی بهداشتی گوشت یاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا تعداد هزار و ۳۰ راس دام زنده(گاو، گوسفند و بز) و تعداد ۵۰۶ راس لاشه بازرسی شده و تعداد ۲ راس لاشه گوسفند ضبط و تعداد ۲۸ راس اصلاحی که مقدار ۶۵ کیلوگرم لاشه ضبط و تعداد ۲۱۸ عدد کبد، ریه و کلیه ضبط و اصلاح و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درخصوص فرآورده های خام دامی مراتب را با شماره‌ تلفن‌ 1512 سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی اطلاع داده تا برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مرکزی عید قربان سلامت گوسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران

با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طرح بازرسی HSE از بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توسط ادارت HSE واحد‌های تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد.

در این طرح تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزمات قانونی تعداد ۱۵۶۱۴ عدم انطباق (موارد ناایمن) شناسایی شد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از تعداد مذکور ۷۷۷۷ مورد رفع و باقیمانده در دست پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد