Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@08:27:16 GMT

«ژن» در تست کرونا تاثیر دارد؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۰۴۹۰

«ژن‌ها تاثیری در منفی کردن تست‌های کرونا ندارد.» رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی کشور با بیان این جمله عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد نمونه‌های ما از قسمت بینی گرفته می‌شوند که می‌تواند حساسیت زیادی را در پاسخ تست ایجاد کند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: علیرضا ناجی، درباره منفی شدن تست‌های PCR با وجود مبتلا شدن اظهار کرد: ژن‌ها نمی‌توانند تاثیری در منفی کردن تست‌های کرونا داشته باشند یعنی درواقع مشکلات تکنیکی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی کشور افزود: حساسیت تست‌های PCR به چند عامل بستگی دارد. یکی از این عوامل نوع نمونه‌ای است که حساسیت را بالا می‌برد، برای مثال تست‌هایی که از بینی گرفته می‌شوند، بهتر از تست‌هایی است که از دستگاه‌های تنفسی فوقانی گرفته می‌شوند.

او گفت: البته که حساسیت تست‌هایی مانند سوآب بینی (بینی حلقوی) و یا قرقره گلو، عمومی‌ترین نمونه‌هایی هستند که ما در مورد بیماری کووید ۱۹ از آن‌ها استفاده می‌کنیم. نمونه‌های دیگری که از سیستم دستگاه‌های تنفسی تحتانی گرفته می‌شوند هم بیشتر برای افرادی که در بیمارستان‌ها با شرایط حادی بستری هستند، صورت می‌گیرد.

ناجی بیان کرد: تست دستگاه‌های تنفسی تحتانی به صورت شست و شوی ریوی و مکش ترشحات خلط است که البته زیاد انجام نمی‌شوند. بیش از ۹۰ درصد نمونه‌های ما از قسمت بینی گرفته می‌شوند که می‌تواند حساسیت زیادی را در پاسخ تست ایجاد کند. البته زمان تست که از فرد گرفته می‌شود هم اهمیت دارد.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی کشور گفت: در تمام دوره‌های بیماری کووید ۱۹ که ما تست PCR گرفتیم، تاثیر و حساسیت ۶۰ الی ۷۰ درصدی نسبت با نمونه‌های دستگاه‌های تنفسی فوقانی از خود نشان دادند که البته این هم وابسته به دوره بیماری دارد.

او ادامه داد: نمونه‌های دیگری که می‌توان مورد بررسی قرار دهیم نمونه مدفوع است. البته ویروس هنگام دفع مدفوع به مدت یک هفته ممکن است در بدن ظاهر نشود، به همین دلیل تست‌ها معمولا تا یک هفته مثبت نمی‌شوند. پس از یک هفته ممکن است به مدت طولانی ویروس دفع شود و حساسیت بالاتری نسبت به این موضوع داشته باشد.

ناجی تصریح کرد: یکسری از سندروم‌هایی مانند گوارش وجود دارد که ممکن است با توجه به علائم مشترکی که با کووید ۱۹ دارند تست گرفته شود، ولی پاسخ عکسی دهند. این مشکل نقطه ضعف PCR نیست بلکه به دلیل سیستم بدنی افراد و علائم دیگری مانند مشکلات گوارشی اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: واکسن کرونا در چه افرادی ایمنی ایجاد نمی‌کند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: تست کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تست کرونا دستگاه های تنفسی تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد

به گزارش تابناک، قدس نوشت: علی صدری‌نیا، کارگردان «بی‌واسطه» گفت: در فصل دوم سراغ موضوعاتی رفتیم که مردم امکان حضور در آن فضاها را ندارند؛ مثلاً در قسمت اول به کارخانه اسلحه‌سازی پارچین رفتیم که یک مجموعه نظامی با حساسیت‌های بالای امنیتی است یا قسمتی دیگر سراغ رئیس سازمان انرژی اتمی رفتیم. وارد فضاهایی مثل رآکتورها و خط تولید رادیوداروها شدیم.

سراغ برخی معضلات و مشکلات اجتماعی رفتیم که روایت‌های کمتر دیده‌شده‌ای در قاب تلویزیون داشتند؛ مثلاً به بعضی از مناطق محروم سیستان و بلوچستان و یا حاشیه شهر تهران رفتیم.

رسانه ملی باید برندهای ماندگار در برنامه‌سازی سیاسی داشته باشد و این برندها، مقطعی نباشند. اگر قرار است روی افکار عمومی اثرگذار باشد باید تحملش را بالا ببرد تا بتواند برندهایی از برنامه‌های تلویزیونی سیاسی جدی را خلق کند.

مثلاً مسئله حجاب در مقطعی حساسیت بیشتری دارد و در یک بازه زمانی کوتاه، برنامه‌های گفت‌وگو محور با رویکردی باز در این باره روی آنتن می‌رود اما بعد تعطیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!