Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از نیمی از زنان عضو نیروهای مسلح بریتانیا قربانی آزار و اذیت جنسی، زورگویی و تبعیض شده‌اند.

گزارشی که دیروز (شنبه) منتشر شد، نشان داد ۵۸ درصد از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نظامی زن در حال خدمت و ۶۴ درصد از نظامیان زن بازنشسته این کشور قربانی بوده‌اند و بدترین جرایم شامل تجاوز و حمله به آن‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش روزنامه انگلیسی «میرور»، این در حالی است که بسیاری از عاملان این جرایم یا موفق به فرار از مجازات شده یا با اقدامات انضباطی جزئی رها شده‌اند. 

در گزارش ارائه شده توسط کمیته فرعی «زنان در نیروهای مسلح»، ۵۳ توصیه به وزارت دفاع انگلیس برای مقابله با بدرفتاری علیه زنان شده است. در گزارش مذکور گفته شده که عدم موفقیت در برخورد، مانع رسیدن زنان به کارایی بالقوه می‌شود و آن‌ها را در خطر قرار می‌دهد. 

«سارا آترتون» عضو پارلمان بریتانیا که بازنشسته ارتش و رئیس این کمیته فرعی است، در همین خصوص گفت: سخت است که از داستان‌ها درباره ضربه‌ای که زنان از سوی همکاران خود متحمل شده‌اند، متاثر نشوید. 

به نوشته میرور، این گزارش نشان می‌دهد نظامیان زن به سیستم شکایات وزارت دفاع بریتانیا، با توجه به این که از هر ده نفر شش نفر آن‌ها انتخاب می‌کند که درباره سوءرفتاری که متحمل شده حرف نزند، کاملاً بی‌اعتقاد هستند. یک نفر از هر سه نفری هم که شکایت کرده این تجربه را «بسیار ضعیف» ارزیابی کرده‌اند. 

در این گزارش همچنین از برخورد ارتش با گزارش‌های آزار جنسی و آزار و اذیت انتقاد شده است. 

کمیته فرعی از وزارت دفاع انگلیس خواسته که پرونده‌های جدی را به دادگاه‌های مدنی تحویل دهد و همچنین در این گزارش گفته شده که بسیار عجیب است که وزارت دفاع حتی مسائل اولیه را در ارتباط با زنان رعایت نمی‌کند و این وزارتخانه را ترغیب کرده که مسائل مرتبط با سلامت زنان را جدی بگیرد. 

پیش‌تر روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد تقریبا همه زنان جوان این کشور در یک نظرسنجی اعلام کردند که هدف آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

در این گزارش به نظرسنجی یک سازمان بین‌المللی فعال در امور زنان اشاره و هشدار داده شده که اغلب زنان اعتمادشان را به برخورد مقام‌ها و سیستم حکومتی با عاملان آزار جنسی از دست داده‌اند.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۹۷ درصد از زنان جوان ۱۸ تا ۲۵ ساله شرکت‌کننده اعلام کردند که هدف آزار جنسی قرار گرفتند و ۸۰ درصد از زنان همه طیف‌های سنی گفتند در اماکن عمومی آزار جنسی را تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان نیروهای مسلح آزار جنسی وزارت دفاع آزار جنسی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی

به گزارش جام جم آنلاین، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره از پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین بر فراز شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر داد.

رسانه های فلسطینی هم اعلام کردند که نظامیان یگان ویژه ارتش اشغالگر به شهرک قباطیه در جنوب جنین یورش بردند.نظامیان اشغالگر به شهر السموع در جنوب الخلیل نیز حمله کردند.

در خبری دیگر، رسانه های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از ورود ده‌ها جوان به مسجد الاقصی برای اقامه نماز صبح جلوگیری کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین یک بانوی فلسطینی ۳۳ ساله را پس از یورش به خانه وی در اردوگاه جلزون در شمال رام الله در کرانه باختری دستگیر کردند.

این تحولات در حالی است که رزمندگان مقاومت در جریان یورش نظامیان اشغالگر به مناطق شرقی نابلس به سوی آنها تیراندازی کردند. همچنین جوانان فلسطینی، نظامیان صهیونیست را با مواد منفجره دست ساز در مجاورت اردوگاه بلاطه در شرق شهر نابلس هدف قرار دادند و آنها را به عقب‌نشینی مجبور کردند.

دیگر خبرها

  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • مسابقه عجیب شترسواری زنان در عربستان؛ سقوط برخی سوارکاران زن از روی شتر و مصدومیت آنها + ویدئو
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • ساعت پخش بازی منچستریونایتد و برنلی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • "کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید