Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:04:24 GMT

برگزاری چهارمین جشنواره سراسری حبیب حرم در همدان

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۰۷۱۸

برگزاری چهارمین جشنواره سراسری حبیب حرم در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر ترکاشوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری چهارمین دوره جشنواره حبیب حرم خبر داد و اظهار کرد: جشنواره دو سالانه «حبیب حرم» امسال نیز با میزبانی این سازمان و حضور پرشور هنرمندان سراسر کشور و جمعی از هنرمندان کشورهای اسلامی محور مقاومت به صورت گسترده‌تر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این جشنواره در رشته‌های هنرهای تجسمی، نمایشی، شعر، ادبیات داستانی و عکس با محوریت سردار شهید «حاج حسین همدانی»، جبهه مقاومت، ایثار و شهادت، پدر و مادران و فرزندان شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

مسوول بسیج هنرمندان استان همدان ادامه داد: این جشنواره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج حسین همدانی و شهدای مدافع حرم است که تولیدات هنری با موضوعات محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت، استکبارستیزی و خانواده‌های شهدای مدافع حرم است.

وی یکی دیگر از اهداف این جشنواره را شناسایی هنرمندان متعهد و معرفی آنها به نسل‌های بعدی دانست و بیان کرد: این جشنواره دو بخش ویژه دارد که یکی به نقش سازنده حاج حسین همدانی در کنار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره دارد و دیگری آثار مربوط به شهید شاخص بسیج هنرمندان کشور شهید بهروز مرادی در سال ۱۴۰۰ است تا آثار این شهید جمع‌آوری شود.

ترکاشوند در پایان مهلت ارسال آثار را از سوم مرداد ۱۴۰۰ تا ۱۵ مهر ۱۴۰۰ دانست و با بیان اینکه جشنواره دهه دوم آبان ماه برگزار خواهد شد افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سایت هفت هنر و یا به  دبیرخانه جشنواره واقع در همدان مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا ارسال کنند.

وی تصریح کرد: پس از جمع‌آوری آثار، تولیدات هنری از طریق داوران ملی و استانی در دو بخش بازبینی و نهایی بررسی و نتایج اعلام می‌شود.

مسوول بسیج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه در دوره قبل جشنواره ۱۵۶ اثر شرکت کرد افزود: در این دوره در برخی رشته‌ها به نفرات اول تا سوم و در برخی رشته‌ها علاوه بر آثار برگزیده از آثار شایسته تقدیر نیز تجلیل می‌شود.

وی یادآور شد: دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و هشت هزار شهید استان در سال ۱۴۰۲ برگزار شود که بسیج هنرمندان نیز در برخی کمیته‌ها حضور دارد و این جشنواره نیز بخشی از همین کنگره است.

ترکاشوند با بیان اینکه در این جشنواره حدود ۱۰ دستگاه اجرایی با بسیج هنرمندان همکاری دارند اضافه کرد: صدا و سیما، اداره‌کل ارشاد، بنیاد حفظ آثار، حوزه هنری، بنیاد سردار همدانی، بنیاد شهید و شهرداری در برگزاری این جشنواره همکاری دارند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: امیر ترکاشوند جشنواره حبیب حرم سردار شهید همدانی بسیج هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضایی عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: از ۸ تا ۱۴ اردیبهشت ماه که به نام هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نام گذاری شده، بیش از ۵۰ برنامه به این مناسبت در سپاه و رده‌های مختلف مقاومت شهرستان مرزی آستارا برگزار می‌شود.

وی به نقش شهید مطهری در تقویت بنیان‌های نظری انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: آثار شهید مطهری امروز هم پاسخگوی نیازهای معرفتی بوده و بهره گیری از اندیشه‌های این شهید گرانقدر گام نهادن در مسیر درست را تضمین می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: برگزاری همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم و تجلیل از معلمین و مربیان عقیدتی سیاسی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات ورزشی و فوتسال، اجرای زنگ قرآن و ولایت و زنگ سپاس و برگزاری مسابقه کتابخوانی، دیدار با خانواده‌های شهدا، نیز از جمله برنامه‌های مهمی است که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در رده‌های مقاومت بسیج این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090306

دیگر خبرها

  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان