Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:04:06 GMT

واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در لرستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۰۷۸۶

واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در لرستان آغاز شد

به گزارش ایرنا "مصطفی زبردست " روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: واکسیناسیون تب برفکی جمعیت دام سنگین استان از ابتدای مردادماه با استفاده از توان بخش خصوص و دولتی در قالب ۳۰ تیم عملیاتی شروع شد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار داشت: باتوجه به اینکه تب برفکی از جمله شایع ترین بیماری های ویروسی بین جمعیت دامی است و می‌تواند آسیب‌های زیادی به صنعت دامپروری وارد کند، طرح واکسیناسیون انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبردست افزود: همچنین امسال طرح واکسیناسیون سه میلیون راس دام سبک استان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک با استفاده از ظرفیت های دولتی و خصوصی استان انجام شده است و به مدت سه سال متوالی براساس برنامه ریزی های صورت گرفته انجام خواهد شد.

وی گفت: واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی مستمر و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری مهمترین راه پیشگیری ازبیماری های دام است و دامداران درصورت بروز بیماری، باید از جابجا کردن دام خودداری و اقدامات قرنطینه را اجرا  کنند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: سال گذشته طرح های واکسیناسیون تب مالت، آبله، تب برفکی و نیوکاسل در استان انجام شد و امسال نیز بر اساس تقویم زمان بندی، واکسیناسیون های متعدد از جمله موارد ذکر شده، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و شاربون نیز انجام خواهد شد.

زبردست عنوان کرد: در حال حاضر سه میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۵۰ هزار راس دام سنگین در مناطق روستایی و عشایری لرستان وجود دارد.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون لرستان سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سازمان جهاد کشاورزی لرستان در اطلاعیه ای از کشاورزان استان خواست با سمپاشی به موقع، تولید محصول خود را تضمین کنند.   در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به بارندگی های اخیر، شرایط برای ایجاد و توسعه بیماری های برگی خصوصاً بیماری زنگ زرد گندم در مزارع گندم و جو مهیاست بنابراین لازم است به منظور حفاظت از مزارع به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، نسبت به سمپاشی مزارع با سموم قارچ کش توصیه شده اقدام شود.   لازم به ذکر است بیش از ۷۰ درصد مواد لازم برای پر شدن دانه های موجود در خوشه گندم توسط سه برگ انتهایی گندم تامین می شود و حفاظت از آنها خصوصاً برگ پرچم نقش بسیار مهمی در افزایش عملکرد گیاه دارد. بنابراین کشاورزان با سمپاشی به موقع، تولید محصول خود را تضمین کنند.

دیگر خبرها

  • بارش باران در تمام محورهای لرستان
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • بارش‌ سنگین باران در لرستان/ روستای «کمندان» تخلیه می‌شود