Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، روز 5مرداد سالروز اولین نماز جمعه در کشور است و به همین مناسبت هرساله برنامه های مختلفی در زمینه نماز جمعه برگزار می شود.

بخش چاروسا یکی از بخش های است که تریبون نماز جمعه در سال 91 برپا شد و در این سالها توانست نقش بسیار ارزنده ای در این بخش داشته باشد.

اما به همین مناسبت برنامه های مختلفی امروز در بخش چاروسا برگزار و اجرا شد و قرار است به همین مناسبت برنامه های مختلفی در روزهای آینده هم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله موارد قابل توجه در این برنامه حضور باشکوه مردم به خصوص جوانان در این برنامه هاست.

صبح امروز با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری، بخشدار و بسیجیان و مردم و جوانان چاروسا و همچنین دهیاران و شوراها و ستاد خواهران و برادران چاروسا با حضور در گلزار شهدا شهر قلعه رئیسی گلزار شهدا را غبارروبی و عطرافشانی کردند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در این نشست با تقدیر از همه کسانی که در برپایی نماز جمعه تلاش و همکاری می کنند تاکید کرد: یکی از کارکردها مهم نماز جمعه در هر منطقه ای دفاع از ارزش ها و باورها و آرمان شهداست و آن چیزی که امروز نیاز جامعه ماست و تنها نسخه شفا بخش همه هجمه ها یاد و نام شهداست.

امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: شهیدان الگو و اسوه هستند و ما با زنده نگه داشتن و سیره شهدا راه غفلت را کنار بزنیم و یقینا کسانی می توانند در مقابل شهدا حرف بزنند که بتوانند مسیر شهدا را به بهترین نحو بگذرانند و بتوانیم جامعه را به سمت شهدا ببریم و واقعیت این است که در منطقه ما که منطقه شهید پرور است وظیفه ما را سنگین تر می کند و یکی از رسالت های تریبون های نماز جمعه همین زنده نگه داشتن یاد و نام شهداست و در گذشته وصیت نام شهدا از تریبون نماز جمعه پخش میشد و سعی می کنیم از هفته آینده هم مجدد روند قرائت وصیت نامه شهدا را ادامه دهیم.

در ادامه مسئولین و اعضای ستاد نماز جمعه گلزار شهدا را غبارروبی و عطرافشانی کردند.

 

############################################################

همچنین به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور یک سری مسابقات فوتسال در قلعه رئیسی در حال برگزاری است.

این مسابقات که از سوی دفتر امام جمعه و هیات فوتسال چاروسا در حال برگزار است به مدت یک هفته ادامه دارد.

این مسابقات با حضور ۱۲ تیم آغاز شد و در روز نخست این مسابقات تیم فوتسال کاسپین توانست پرسپولیس را با نتیجه یک بر ۲ شکست دهد و تیم به یاد ایمان با ۴ گل مقابل شمس پیروز شد.
همچنین تیم ریوپلاته با نتیجه پر گل ۶، تیم پارسه راشکست داد و درغک و بوتیک بهادری با نتیجه ۲ به دو مساوی شدند.

 

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در مسابقه افتتاحیه این مسابقات گفت: روح ورزش ایمان و تقوا و پاکدامنی است ورزش برای سلامت و حفظ نشاط است و شما جوانان وارثان شهدا مثل ابراهیم هادی هستید و تلاش کنید  محیط ورزش را، محیط دینی و اسلامی، محیط توسّل و توجّه و محیط اعتقاد به خدا و اهل  بیت علیهم السلام قرار دهید.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: باید محیط ورزش را محیط معنوی بکنیم محیط معنوی، همان محیط پهلوانیِ دیرین ورزشکاران قدیمی خودِ ماست؛ آنهایی که وقتی وارد گود ورزشی می‌ شدند، خاک گود را می‌ بوسیدند؛ آنهایی که همیشه ورزش را با نام خدا شروع می‌ کردند و با نام خدا تمام می‌ کردند - با بسم‌اللَّه شروع می‌ کردند و با دعا تمام می‌ کردند - کشور ما این‌گونه کشوری است. محیط ورزش آن، محیط معنوی، جوانمردی، ایمان، تقوا، پاکدامنی و پارسایی و محیط معنویّت و درخشندگی روحی و نفسانی است.

وی با بیان اینکه شما جوانان با ورزش کردن در واقع منادی سلامت و نشاط و معنویت جامعه هستید خاطرنشان کرد: تریبون نماز جمعه هم منادی ایمان و تقوا و بصیرت و اخلاق در جامعه هست ما می توانیم با هم در جهت اعتلای فرهنگ عمومی تلاش کنیم در این سالها تریبون نماز جمعه همراه جوانان در عرصه های مختلف مطالبه گری نمود و صدای جوانان ورزشکار و ورزش دوست بود و بارها از مسئولان جهت توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها شما جوانان مطالبه گری کرد و برای تکمیل ورزشگاه شهر قلعه رئیسی و ایجاد محیط ورزشی در روستا ها صدای شما جوانان  بود و خواسته ها و نیازهای شما جوانان را به مسئولان شهرستان واستان وکشور مطالبه گری کرد.


وی در پایان گفت: از توجه شما جوانان به تعظیم شعائر دینی و سالروز اقامه اولین نماز جمعه و شرکت در این مسابقات و از تماشاگران و هئیت فوتبال و دوران و همه دست اندرکاران صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

###########################################################

همچنین در ادامه برنامه ها بخشدار چاروسا به همراه تعدادی از دهیاران با امام جمعه قلعه رئیسی دیدار کردند.

داربام بخشدار چاروسا در این دیدار نماز جمعه را تریبون نظام جمهوری اسلامی و بیان مشکلات مردم دانست و خاطرنشان کرد: نقش نماز جمعه در سطح کشور به خصوص در سطح مناطق محروم نقشی بسیار ارزنده دارد که قابل تقدیر است.

داربام تریبون نماز جمعه قلعه رئیسی را یک تریبون مطالبه گری دانست و بیان کرد: در طول یکسالی که به منطقه چاروسا آمدم جزء مطالبه گری از تریبون نماز جمعه قلعه رئیسی ندیدم و این کمکی به ما مسئولین است که در کنار استقال حمایت هم می کنیم.

وی با تقدیر از صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: امام جمعه شهر قلعه رئیسی حقا امام جمعه مطالبه گر است و در این مدت که در این بخش خدمت می کنیم با همکاری و تعامل با ما همراه بود.

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی هم در این نشست با تقدیر از بخشدار و مجموعه دهیاران تاکید کرد: بخشدار چاروسا یکی از بخشداران بودی که روحیه تعاملی خوبی با دفتر و ستاد نماز جمعه دارد که قابل تقدیر است.

صلواتی با تقدیر از دهیاران به دلیل همکاری که با نماز جمعه قلعه رئیسی دارند بیان کرد: بسیاری از دهیاران فضای خوبی را در روز جمعه فراهم می کنند تا مردم در نماز جمعه شرکت کنند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه تریبون مطالبه گری برای مردم و ولایت یاور است ادامه داد: در این سالها عزمم بر مطالبه گری برای مردم بود و هیچگاه روحیه تخریب گری را پیش نبردم و همین روحیه مطالبه گری برای عده ای خوشایند نبود.

صلواتی متذکر شد: در روزهای که کسی جرات نقد از دولت را نداشت ما نقد می کردیم اما این روزها که پایان دولت است و نقد تقریبا عادی شد ما کمتر نقد می کنیم و حضور مسئولین در نماز جمعه می تواند کمک خوبی برای حل مشکلات مردم باشد و مسئولین باید از این تجمع مردم بهترین استفاده کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه خطاب به بخشدار و دهیار کمردوغ آبشار این روستا را یکی از ظرفیت های بزرگ چاروسا دانست و گفت: این آبشار از ظرفیت بسیار بزرگی برخوردار است که دهیار نسبت به مستند سازی و نسبت به رسانه ای کردن فضای آبشار اقدامات لازم را انجام دهد شاید سرمایه گذاری اقدامات خوبی را انجام دهد.

 

انتهای پیام/82021

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه جوانان امام جمعه برنامه امام جمعه قلعه رئیسی تریبون نماز جمعه نماز جمعه مطالبه گری محیط معنوی شما جوانان برنامه ها محیط ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری جهانی علیه صهیونیست و اسرائیل

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد با گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب جعفری گفت: به برکت مجاهدت‌های امام باقر (ع) و امام صادق (ع) مکتب تشیع امروز زنده است.

 خطیب نماز جمعه شهرکردبا اشاره به تحریم‌ها علیه کشورمان در سال ۱۳۷۴ افزود: این تحریم‌ها از زمان انقلاب وجود داشت، اما کشورمان هر روز سربلندتر از گذشته مسیر تعالی را پیمود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به موضوع غزه هم اشاره کرد و گفت: غزه در افکار عمومی جامعه بشری زنده است و بشریت امروز به موضوع غزه حساس شده است.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد روز صلیب سرخ جهانی و هلال احمر را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید

مطالبات مردمی روی میز بررسی

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به سالروز تأسیس بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ اشاره و از تلاش‌ها و خدمات جمعیت هلال احمر و بسیج سازندگی قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • معلمان روش تفکر و مبانی عقیدتی را به دانش‌آموزان بیاموزند
  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • بیداری جهانی علیه صهیونیست و اسرائیل
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی