Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:16:19 GMT

ارقام گردو + معرفی نهالستان جهت خرید نهال گردو

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۰۹۷۳

ارقام گردو + معرفی نهالستان جهت خرید نهال گردو

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شاید برای شما هم پیش آمده که به دنبال معتبرترین نهالستان جهت خرید نهال گردو، به چند جای مختلف رجوع کرده‌اید اما نهال‌ها کیفیت مناسب را نداشته و به بار ننشسته‌است و حتی با صرف هزینه بسیار به واسطه‌ها روآورده‌اید؛ اما باز هم از نتیجه و کیفیت نهال رضایت نداشته‌اید!

طبق اعلام سایت ارغوان نهال (nahalarghavan.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

com)
، نهال گردو بایستی بدون واسطه در اختیار خریداران قرار گیرد. به این ترتیب با انتخاب گونه‌ی مناسب یک یا چندسال پس از کاشت، نهال گردو به بهره‌برداری می‌رسد. در این مطلب سعی کرده‌ایم با معرفی چندگونه از انواع نهال گردو و نکات حائز اهمیت در این رابطه، به شما در خرید نهال کمک کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع نهال گردو

طبق معرفی یکی از معتبرترین نهالستان‌ها جهت خرید نهال گردو، نهالستان ارغوان، نهال گردو، تنوع بسیاری دارد و بهتر است قبل از خرید هریک از این گونه‌ها، آشنایی مختصری با انواع آن داشته باشید. در ادامه به معرفی تنها ۴ نوع از نهال‌های گردو پرداخته و ویژگی‌های هر کدام را بررسی می‌کنیم.

درصد گیرایی گردوی پیوندی ضعیف است؛ لذا پیشنهاد ما به باغداران عزیز، خرید بذر اصلاح شده به جای گردوی پیوندی است تا در میزان هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شود.
رسول بابایی

گردو ارغوان کانادایی

این نوع نهال، یکی از بهترین ارقام اصلاح‌شده گردو است و به عنوان گزینه‌ای خوب جهت سرمایه‌گذاری بلند مدت در نظرگرفته‌می‌شود.

همانطور که از اسم این نوع گردو مشخص است، خاستگاه آن کشور کانادا و آمریکای شمالی است و در مناطق کوهستانی و سردسیر پرورش می‌یابد، همچنین این گونه‌ی گیاهی برای گل‌دهی و به بارنشستن، نیازمند گذراندن یک دوره‌ی سرمایی در حدود ۶۰۰ الی ۸۰۰ ساعت در دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ی سانتی‌گراد است. اگر به دنبال نتیجه گیری سریع در درآمد محصول هستید، بهترین انتخاب، گردو ارغوان کانادایی است.

گردو ارغوان کانادایی، تجاری‌ترین نوع گردو در ایران است و یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع گردو به‌شمار می‌آید. از دیگر مزایای نهال گروی ارغوان کانادایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میوه گردو ارغوان کانادایی درشت بوده و اندازه‌ی هر میوه حدود ۱۵ گرم است و مغز آن ۹.۸ گرم است.

به اغلب بیماری‌ها و آفات گیاهی مقاوم است.

پس از گذشت تنها ۵ سال، به بازدهی اقتصادی می‌رسد؛ به طوری که در سال پنجم، ۴۰ کیلو گردوی خشک با پوست چوبی برداشت می‌کنید.

میوه آن بر عکس چندلر و فرنو نمی‌ریزد و زودخزان است یعنی سرمای پاییزی آسیبی به آن نخواهد زد و برای مناطق با سرمای بسیار سخت زمستان مقاوم است.

کیفیت بالا، رنگ روشن مغز و درصد بالای چربی (حدود ۷۲ درصد) از دیگر ویژگی‌های این نوع گردو است.

گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ ۷

اگر به دنبال گردویی توپر هستید می‌توانید به سراغ این نوع نهال گردو بروید؛ اما آیا می‌دانید گردو ژنوتیپ چیست؟

ژنوتیپیا Genotype ، به کل یا بخشی از ساختار ژنتیکی موجود زنده می‌گویند و تفاوت در ژنوتیپ است که منجر به گوناگونی موجودات می‌شود؛ به عنوان مثال در درختان گردو با پیوندگیری از ژنوتیپ های برتر (صفات مرغوب و باکیفیت گیاهان) می‌توان صفات درخت مرغوب و با کیفیت را به درخت نامرغوب منتقل کرد تا عملکرد و برداشت محصول افزایش یابد.
برخی مشخصات گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ ۷ به شرح زیر هستند:

اینو نوع نهال، دیر برگ می‌دهد. از این رو احتمال ابتلا به بیماری بلایت در آن کمتر است.

گل‌دهی این گردو دیرتر اتفاق می‌افتد و به همان نسبت خسارت ناشی از سرمای دیررس کاهش می‌یابد.

میزان باردهی درخت گردو ژنوتیپ برتر در باغات ۱۰ ساله، برای هر درخت گردو ژنوتیپ در حدود ۷۰ کیلوگرم محصول برآورد می‌شود.

گردو چندلر

این نوع گردو که از گونه‌های شناخته‌شده در دنیاست، به دلیل داشتن مغز سفید، سبک و با کیفیت بسیار باارزش بوده و برای کاشت مناسب است. این درخت بسیار نیرومند بوده و برای مزارعی با چگالی بالا کاربرد دارد.

گردو فرنور

نهال گردو فرنور مناسب آب‌وهوای سرد و کوهستانی است. از آنجا که شاتون‌های گردو فرنور در اثر سرما از بین نمی‌رود و نهال گردوی فرنور را برای کاشت و رشد در مناطق سردسیر و در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر در ایران مناسب است.(ارومیه و آذربایجان غربی) اندازه گردو متوسط و پوست آن نازک است.

گردو فرنو، به عنوان یکی از نمونه‌های نهال گردو مقاوم به سرما شناخته می‌شود.

سخن آخر

در سال‌های اخیر، با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی در کشور، کشاورزان و باغداران با مشکلات زیادی مثل سرمازدگی، رشد زودهنگام و شاتون دهی و … در پرورش و رشد نهال گردو روبرو شده‌اند.

ارغوان نهال به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین نهالستان (https://www.nahalarghavan.com) جهت خرید نهال گردو، تمام تلاش خود را بر تولید و عرضه ارقام دیرگل، زودبازده و بطور کلی اصلاح شده متمرکز کرده است. از طرفی با تکیه بر سیاست قیمت مناسب – فروش بیشتر، گام‌های موثری در جلب رضایت مشتریان و باغداران محترم برداشته است.

شما هم می‌توانید برای خرید نهال گردو با شماره زیر تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان نهالستان ارغوان جهت خرید و کاشت نهال گردو استفاده کنید.

مشاوره رایگان + خرید

۰۹۱۴۱۸۳۶۵۳۵ مهندس رسول بابایی

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5265277

منبع: مهر

کلیدواژه: گردو کاشت نهال و درخت کسب و کار گروه خودروسازی سایپا قیمت خودرو دکوراسیون منزل کسب و کار قیمت خانه ویلایی نمای ساختمان خودروی دست دوم پوستر قیمت گذاری دستوری ماشین ابزار شیرآلات تورگردشگری تالار پذیرایی جهت خرید نهال گردو گردو ژنوتیپ نوع گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی،رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن با بیان اینکه باغداران بخش کدکن برای تحقق پویش کاشت یک میلیارد درخت در کشور در سال جاری ۵۲ هزار نهال غرس کردند گفت: از این میزان، تعداد ۱۹ هزار اصله نهال آلو، ۴۰۰ نهال آلوچه، ۳ هزار بادام، ۲ هزار نهال غیر مثمر توسط شهرداری و دهیاری‌ها، ۵ هزار انگور کاشته شده است و تعداد ۲۲ هزار قلمه انگور نیز جهت کشت در پاییز آماده سازی شده است.

عباس عباسیان افزود: یکی از مهمترین راهکار‌ها برای مقابله با تغییر اقلیم نهال‌کاری است از همین رو خواستار مشارکت همه کشاورزان و دستگاه‌ها و نهاد‌ها با این طرح ملی به صورت سالانه هستیم.

وی گفت: در بخش کدکن ۶۰ هکتار باغ میوه‌های دانه دار شامل سیب، گلابی، بِه و ۷۰۰ هکتار باغات میوه‌های هسته دار شامل آلو، آلوچه، آلبالو، گیلاس و زردآلو کشت شده است.

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید