Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «رشید حیدری مقدم» روز یک شنبه در نشست خبری اعضای ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: این آزمایشگاه به صورت روزانه ظرفیت انجام پنج هزار نمونه تست و آزمایش مرتبط با ویروس کرونا را دارد.

وی اظهار داشت: هم اینک در استان همدان سه آزمایشگاه تست کرونا دارای مجوز فعالیت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد که تمامی فعالیت ها و آزمایش های این سه مرکز مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره آخرین وضعیت همه گیری ویروس کرونا در این استان نیز گفت: بررسی آمارها نشان دهنده روند افزایشی بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا از اول تیر ماه امسال است به نحوی که شمار بیماران بستری در بیمارستان ها از ۳۸۰ نفر در اول تیرماه با ۳۰۰ نفر افزایش به ۶۸۰ نفر در روزهای اخیر رسیده است.

حیدری مقدم تصریح کرد: همچنین شاخص سرایت پذیری ویروس کرونا در استان همدان از ۹۳. درصد به ۱.۳۲ درصد افزایش یافته که مهم‌ترین علت این طغیان همه گیری نیز با ۶۱ درصد تماس های درون خانگی و  ۳۸ درصد شرکت در اجتماعات است.

وی افزود: یکی از مهمترین دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین واکسن مورد نیاز برای گروه های هدف است که پیگیری های انجام شده منجر به تسریع روند واکسیناسیون افراد در استان شده به نحوی که شمار زیادی از جمعیت هدف براساس اولویت های اعلام شده در سطح استان همدان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۸ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است، گفت: ۸۵ درصد فوتی های کرونایی این استان بیش از ۷۰ سال سن داشته اند، ضمن اینکه در صورت واکسینه کردن افرادی بالای ۶۰ سال موجب کاهش ۹۵ درصد مرگ و میر براثر ابتلا به کرونا می شود که البته تاکنون ۷۲ درصد افراد بالای ۷۰ سال در استان همدان علیه ویروس واکسینه شده اند.

به گفته حیدری مقدم، برای تسریع روند واکسیناسیون افراد و پیشگیری از تجمع و ازدحام مراجعه کنندگان، اختصاص ۱۳ محل جدید برای واکسیناسیون در ستاد کرونا استان همدان مصوب شده که برهمین اساس کار تزریق واکسن از فردا(دوشنبه) در تالار قرآن شهر همدان نیز آغاز می شود.

وی گفت: ۷۰ درصد بیماران سرپایی، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان همدان را جمعیت شهری و ۳۰ درصد نیز جمعیت روستایی تشکیل می دهند که البته در روزهای اخیر این روند با کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در حاشیه شهرها و روستاها در حال تغییر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نگران بروز موج های جدید همه گیری کرونا هستیم، افزود: تزریق واکسن ایرانی برکت از سه هفته پیش در استان آغاز شده است.

حیدری مقدم اضافه کرد: تزریق واکسن به طور ۱۰۰ درصد ایمنی ایجاد نمی کند و با ایجاد یک ایمنی نسبی شرایط مناسب را برای زندگی اجتماعی فرد فراهم می کنکد که البته رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی همچنان برای همه افراد(حتی دریافت کنندگان واکسن) نیز ضروری است.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان پنج شهرستان همدان، اسدآباد، ملایر، نهاوند و کبودراهنگ در وضعیت قرمز، شهرستان های تویسرکان، بهار، درگزین و رزن در وضعیت نارنجی و شهرستان های فامنین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی همدان استان همدان ویروس کرونا حیدری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی طهرانچی صبح سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح شبکه آزمایشگاهی مجتمع آموزشی سما با بیان اینکه بنا داریم به صورت حرفه ای آزمایشگاه داری کنیم، بیان کرد: در هر استان یک مجموعه آزمایشگاهی تحقیقاتی و خدماتی پژوهشی در حال راه اندازی است.

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم که این اتفاق در استان البرز رقم خورد و مجموعه آزمایشگاهی افتتاح شد که امید است منافع آن به مردم و منطقه برسد، عنوان کرد: آزمایشگاه های استانداردی که بتوانند خدمات استاندارد ارائه دهند، سرمایه دانشگاه را به صورت فعال و در خدمت صنعت و مردم در می آورند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به قرارگیری فرودگاه بین المللی پیام در البرز این استان می تواند یکسری آزمایشگاه های صادرات را نیز پشتیبانی کند. آزمایشگاه های این حوزه باید استانداردهای اروپایی و مورد نیاز برای صادرات را نیز اخذ کنند که مقدمه آن تشکیل این مرکز آزمایشگاهی بود.

طهرانچی مجموعه آزمایشگاهی که امروز افتتاح شد در حوزه های غذا، بیوتکنولوژی، امور متناسب با کشاورزی و وزارت بهداشت و نیز علوم پزشکی فعالیت می کند، مطرح کرد: با توجه به اینکه نوآوری لزوماً نو بودن نیست بلکه اتصال دادن مجموعه ها به یکدیگر برای ارائه خدمات است، شیرازه و شاکله این مجموعه برای من جذاب بود.

کد خبر 6092923

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها