Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@20:28:12 GMT

رسوب مواد اولیه شیرخشک نوزادان در گمرک!

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۱۶۳۳

رسوب مواد اولیه شیرخشک نوزادان در گمرک!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هانی تحویل زاده افزود: تحریم ها منجر به افزایش هزینه های تولید شیرخشک نوزادان شده است، ولی سازمان حمایت این افزایش هزینه های تحمیلی را نادیده می گیرد و این نادیده گرفتن افزایش هزینه های تولید باعث ضرر دو شرکت و از کار افتادن خط تولید آنها شده است.

وی با بیان اینکه تحریم ها هزینه های تولید را بالا برده است و این افزایش هزینه های تحمیلی به تولیدکنندگان توسط سازمان حمایت دیده نمی شود، گفت:سازمان حمایت در نظر دارد که یا قیمت شیر خشک تغییر نکند یا این تغییر ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد در صورتی این میزان تغییر، افزایش هزینه های تولیدکننده را پوشش نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحویل زاده ادامه داد: تحریم ها مشکلاتی را برای تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد ایجاد کرده که در ضابطه سازمان غذا و دارو و حمایت نیست. آیتم هایی برای قیمت گذاری وجود دارد که در شرایط عادی معنادار است در حالی که شرایط در حال حاضر متفاوت است. یعنی در شرایطی که ارز برای واردات تخصیص داده نمی شود و مواد اولیه با ارز نیمایی وارد کشور می شوند و از آن طرف هزینه های گزاف حمل و نقل تحمیل می شود، گفته می شود ضابطه ای برای در نظرگرفتن آنها وجود ندارد و این هزینه ها را به گردن شرکت ها می اندازند.

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد اضافه کرد: نادیده گرفتن افزایش هزینه های تولید شیرخشک نوزاد باعث ضرر دو شرکت و از کار افتادن خط تولید آنها شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی تعرفه وارداتی برخی از مواد اولیه تغییر و این مواد در گمرک رسوب کرده است و با وجود نامه نگاری های بسیاری که انجام دادیم و بین وزارت صمت و سازمان غذاو دارو پاسکاری شدیم ولی هنوز امکان ترخیص این مواد وجود ندارد. زیرا هنوز در گروه کالایی یک قرار نگرفته و در گروه کالایی دو دیده می شود.

به گفته او مواد اولیه تولید شیرخشک نوزاد بدون انتقال ارز و با اعتبار تجار وارد شده، ولی حالا که قرار است ترخیص شود می گویند باید با ارز نیمایی ترخیص صورت گیرد.

تحویل زاده گفت: مشکل تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه تا ۵۰ درصد حل شده ولی هنوز کارخانه ها منتظر تخصیص ارز هستند.

کد خبر 616617 برچسب‌ها شیر خشک واردات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شیر خشک واردات افزایش هزینه های تولید شیرخشک نوزاد مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان از رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل گمرک استان سمنان، مرتضی حاجیان‌نژاد با اشاره به اینکه ۲۹ هزار تن کالا از مبادی استان به دیگر کشورها صادر شده است، اظهار کرد: ۳۴ کشور جهان مقصد نهایی محصولات تولیدی استان سمنان هستند.

وی افزود: انواع مواد شوینده، روغن موتور، سیم و کابل، مواد شیمیایی، شمش سرب، سود سوزآور کربنات سدیم، هیدروکربن، کاشی و سرامیک از استان سمنان صادر شدند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با تاکید بر اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: نسبت به بازه فروردین سال گذشته ۸۰ درصد رشد صادرات داشته‌ایم.

حاجیان‌نژاد ضمن با بیان اینکه میزان تجارت خارجی استان سمنان طی سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار ارزیابی شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه طی فروردین سال‌جاری ۱۵۵۰ تن کالا شامل مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین‌آلات به استان سمنان وارد شده است، افزود: ارزش این کالاها شش میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

کد خبر 751496

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری
  • افزایش حمل ریلی مواد اولیه به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو + عکس
  • افزایش هزینه و از دست دادن بازار، مشکلات صنایع در اثر قطعی برق
  • ماجرای رسوب ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در بندرعباس
  • پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند
  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • نحوه تعویض پکینگ برج خنک کننده
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف