Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود، درباره طرح ساماندهی ساخت‌وساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین‌خواری ارائه کرد. - اخبار سیاسی -

علی خضریان نماینده تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تصویب یک فوریت "طرح ساماندهی ساخت‌وساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین‌خواری" در نشست علنی هفته گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه محتوای این طرح بر خلاف عنوان آن، موجب حمایت از زمین‌خواری شده و به نابودی اراضی ملی و کشاورزی منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این موضوع که اساساً هیچ جرمی تحت عنوان "زمین‌خواری" در این طرح تعریف نشده، افزود: در واقع نوک پیکان این طرح به‌ سمت اراضی ملی و کشاورزی واقع در حریم روستاها نشانه رفته و ساخت و ساز در این اراضی را تسهیل کرده است و این ساخت و سازها صرفاً ارائه مجوز قانونی برای تخریب گسترده محیط زیست کشور محسوب می‌شود. این در حالیست که تجربه نشان داده این موضوع به مهاجرت معکوس به روستاها نیز کمکی نمی‌کند و فقط به ساخت ویلاهای مسکونی جهت خوشگذرانی شهرنشینان در ایام تعطیلات منجر خواهد شد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اصل نود با اشاره به این موضوع که بوی نامطبوع تامین منافع زمین‌خواران از این طرح بلند است، گفت: بر اساس آنچه در محتوای این طرح آمده، خواسته یا ناخواستتوه باعث می‌شود تا زمین‌خواران با پرداخت مبالغ ناچیز و از طریق کمیته‌هایی که معمولاً خود محفل فساد و تبانی هستند، زمین‌خواری‌های ادوار گذشته خود را قانونی کنند.

خضریان با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی طرح‌های هادی روستایی و سایر قوانین موجود گفت: باید با یک نگاه دقیق کارشناسی و با هدف حفظ و بازیابی بافت سنتی روستاها و گسترش کسب و کارهای روستایی در جهت توانمندسازی ساکنان روستا، قوانین و طرح‌های گذشته مورد ارزیابی قرار گیرند و اشکالات طرح‌های هادی از جمله مشخص نبودن افق توسعه و گسترش آتی روستا‌ها برطرف شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح پیشنهادی اشکالات فراوان شکلی و ماهیتی دارد و با سیاست‌های کلی نظام در تعارض است و از منظر قانونگذاری واجد ایرادات فراوان بوده و می‌تواند موجبات گسترش بدون مطالعه روستا‌ها و از بین رفتن اراضی ملی و کشاورزی و تخریب محیط زیست طبیعی کشور را فراهم کند؛ نسبت به تصویب دوفوریت آن که زمان را علیه بررسی دقیق محتوای طرح فعال می‌کرد اعلام مخالفت کردم؛ که بحمدلله با عدم رای عموم نمایندگان محترم به تصویب نرسید و اکنون نیز مخالفتم با محتوای طرح را با صدای بلند و رسا فریاد زده‌ام و از همه ظرفیت‌ها برای به تصویب نرسیدن محتوای موجود و تغییر آن به نفع روستاییان و قطع دست زمین‌خواران استفاده خواهم کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس حریم روستاها زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب

 

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان رییس راه و شهرسازی رودبارجنوب در حاشیه بازدید از اجرای مراحل آماده سازی زمین های طرح نهضت ملی مسکن گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین تامین زمین برای ساخت مسکن در این شهرستان، بعد از مراحل قانونی، آماده سازی زمین مورد نظر در دستورکار اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان قرار گرفت و ۵۵ هکتار زمین آماده واگذاری برای ساخت مسکن می شود.

محمدخانی در باره تعداد واجدان شرایط دریافت زمین در این شهرستان بیان کرد: در رودبار جنوب بعد از ثبت نام و پالایش اسامی متقاضیان بیش از  هزار نفر واجد شرایط دریافت زمین شناخته شده و به زودی روند واگذاری آن انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای ساخت مسکن در رودبار جنوب قطعه بندی زمین به صورت خانه حیاط دار( ویلایی) در نظر گرفته شده و طبق قرعه کشی که از طریق سامانه ثبت انجام و قطعات زمین برای هر فرد مشخص می شود.

 بگفته رییس راه و شهرسازی رودبارجنوب  مردم در طرح نهضت ملی مسکن می توانند در کنار واگذاری زمین از تسهیلات مورد نیاز برای ساخت خانه استفاده کنند.

 

دیگر خبرها

  • ساخت کمپ تمرینی برای تیم فوتبال نساجی در قائمشهر
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»