Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای مراتب ثبت هشت اثر میراث‌فرهنگی ناملموس را به استاندار خراسان جنوبی ابلاغ کرد. در این نامه از جمشید مودی به عنوان گنجینه زنده بشری در طراحی، نقشه کشی، بافندگی و رنگرزی قالی‌های سنتی و اصیل شهر مود یاد شده است.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، در نامه علی‌اصغر مونسان به حمید ملانوری شمسی آمده است:

«در اجرای ماده یک از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال ۱۳۸۲ و مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ و مواد دو و سه آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷/۱۱/۶ هیأت محترم وزیران و با رعایت مقررات آئین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان «مهارت ساخت کیسه چکن دوزی توتون و تنباکو در شهر سه قلعه» به شماره ۲۲۲۶، «آئین و مراسم جشن کاکُل» به شماره ۲۲۲۷، «مراسم عناب تَه کنی» به شماره ۲۲۲۸، «مهارت ساخت کلاه پولی (کلوته) روستای چنشت» به شماره ۲۲۲۹، «مهارت پلاس‌بافی (سیاه چادربافی) روستای سیدال» به شماره ۲۲۳۰، «آئین و مراسم هُلوکه خوانی در منطقه هَردِنگ» به شماره ۲۲۳۱، «مهارت پخت نان سنتی غِینیچِه در شهرستان بشرویه» به شماره ۲۲۳۲ در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس و «استاد جمشید مودی مشهور به جمشید پیک مودی؛ گنجینه زنده بشری در طراحی، نقشه کشی، بافندگی و رنگرزی قالی‌های سنتی و اصیل شهر مود» به شماره ۵۰ در فهرست ملی حاملان (نادره‌کاران) میراث‌فرهنگی ناملموس در تاریخ ۹۹/۱۰/۱۶ به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرگونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث شود، مورد تأکید است.»

کد خبر 509625

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ثبت ملی ثبت ملی میراث ناملموس وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری وزير ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري علی اصغر مونسان خراسان جنوبی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میراث فرهنگی ناملموس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده در روستای ده محمد

پیکر مطهر شهید محمدمهدی فانی از شهدای مفقودالاثر شهرستان بشرویه پس از چهل سال به خاک وطن بازگشت و مراسم تشییع این شهید والا مقام در روستای ده محمد با حضور پرشور اهالی روستاهای امیرآباد، همت آباد و ملوند از توابع شهرستان طبس استان خراسان جنوبی برگزار شد.

پیکر مطهر این شهید دفاع مقدس تازه شناسایی شده در شهرستان بشرویه به خاک سپرده خواهد شد.

شهروند خبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: صادق شبانی - خراسان جنوبی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • فیلمی از مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده در روستای ده محمد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • برگزاری آیین ملی گل‌غلتان بیستم اردیبهشت‎ ماه در کاشان
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است