Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@19:29:26 GMT

قدرت نمایی بازار بورس

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۱۹۹۶

قدرت نمایی بازار بورس

فعالیت بازار سرمایه در هفته جاری به دلیل تعطیلی ۶ روزه پایتخت تنها به سه روز ختم شد و شاخص کل بورس در این سه روز توانست روند صعودی خود را حفظ کند. همچنین در میان پنج بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله، تنها بازار بدهی نسبت به هفته قبل حرکتی صعودی داشت و بازار‌های دیگر کاهشی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پول نیوز، روز دوشنبه ۲۸ تیرماه سال جاری بود که بنابر پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس‌جمهور تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه ۲۹ تیرماه تا یکشنبه ۳ مردادماه تعطیل شد.
سپس دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا نیز متعاقبا اعلام کرد که بانک‌ها و اصناف هم در تهران و البرز به‌مدت ۶ روز تعطیل خواهند بود.
بعد از تعطیلی بانک‌ها نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که بورس نیز در ایام مذکور تعطیل می‌باشد؛ بنابراین بورس به دلیل تصمیمات اتخاذ شده جهش جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تعطیل می‌باشد و این تعطیلی تا امروز یکشنبه ۳ مرداد ماه ادامه خواهد داشت و معاملات از روز دوشنبه از سر گرفته خواهد شد.
به طوری که ارزش کل معاملات این بازار از ۲۹۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۷۵ هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. همچنین حجم معاملات این بازار با کاهش ۳۸.۹ درصدی از ۳۶ هزار و ۳۲۹ میلیون سهم در هفته قبل تا رقم ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیون سهم در هفته جاری کاهش یافت.

در میان پنج بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله، تنها بازار بدهی نسبت به هفته قبل حرکتی صعودی داشت و بازار‌های دیگر کاهشی بودند. به طوریکه ارزش معاملات بازار اول سهام از ۱۲۸ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال در هفته قبل به ۶۴ هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال در هفته جاری رسید و کاهشی ۵۰ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات این بازار نیز با ۴۴ درصد کاهش، از ۱۴ هزار و ۷۴۶ میلیون سهم در هفته قبل به ۸۲۳۷ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات در بازار دوم سهام نیز با کاهشی ۴۰ درصدی از ۱۲۵ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال در هفته گذشته تا ۷۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در هفته جاری کاهش یافت. حجم معاملات این بازار نیز که هفته قبل ۱۹ هزار و ۴۷۱ میلیون سهم بود، ۳۷ درصد کاهش را تجربه کرد و به ۱۲ هزار و ۱۷۶ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

این درحالی است که ورق بازار بدهی در هفته جاری برگشت و ارزش معاملات در این بازار در هفته جاری با ۷۵ درصد افزایش از ۳۴۹۸ میلیارد ریال تا ۶۱۰۵ میلیارد ریال افزایش یافت. حجم معاملات این بازار نیز صعودی ۷۵ درصدی را تجربه کرد و از چهار میلیون برگه به ۶.۱۵ میلیون برگه رسید.

بر این اساس حجم معاملات در بازار مشتقه صعودی بود، اما ارزش معاملات این بازار نزولی ماند. به طوریکه ارزش معاملات بازار مشتقه با ۵۸ درصد کاهش از ۲۶۷ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۱۱ میلیارد ریال در هفته جاری رسید، اما حجم معاملات این بازار ۳۳۹ درصد افزایش را تجربه کرد و از ۶ میلیون قرارداد تا ۲۴.۹ میلیون قرارداد افزایش یافت.

روند صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله هم کاهشی بود و ارزش معاملات این بازار با ۱۰.۳۸ درصد کاهش از ۳۴ هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال در هفته قبل به ۳۰.۷۰۲ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. حجم معاملات این بازار نیز از ۲۱۰۳ میلیون یونیت در هفته قبل به ۱۷۵۶ میلیون یونیت در هفته جاری رسید که کاهشی ۱۶.۵۱ درصدی را تجربه کرد.

شاخص کل بورس در هفته جاری روند صعودی خود را حفظ کرد و با ۰.۴۴ درصد افزایش در هفته جاری نسبت به هفته قبل ۵۷۸۲ واحد افزایش یافت و از یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد در هفته قبل به یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد در هفته جاری رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن هم در هفته قبل نسبت به هفته جاری ۰.۳۶ درصد افزایش یافت و از ۴۰۱ هزار و ۶۱۱ واحد در هفته قبل به ۴۰۳ هزار و ۶۹ واحد در هفته جاری رسید که رشدی ۱۴۵۸ واحدی را نشان میدهد.      

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت پول نیوز میلیون سهم در هفته هفته قبل ارزش معاملات واحد در هفته نسبت به هفته افزایش یافت درصد افزایش بازار مشتقه بازار بدهی هم در هفته درصد کاهش ۶ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی اشتباه وحشتناک: قدرت‌نمایی لورکوزن در المپیکو

به گزارش "ورزش سه"، در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رم و بایر لورکوزن در ورزشگاه المپیکو مقابل همدیگر قرار گرفته‌اند.

بازی با برتری رم آغاز شد و با توجه به روند بازی انتظار می‌رفت که آنها تیمی باشند که اولین گل بازی را به ثمر خواهند رساند. در یکی از موقعیت‌ها سانتر عالی پاردس با ضربه سر روملو لوکاکو به تیر دروازه برخورد کرد و به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

رفته رفته بازیکنان لورکوزن خودشان را در زمین پیدا کردند و به دروازه رم نزدیک شدند. جرمی فریمپونگ در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان اولین فرصت جدی لورکوزن را خلق کرد اما ضربه‌اش به تور کنار دروازه برخورد کرد.

در ادامه شدت پرس بازیکنان لورکوزن بیشتر شد. در دقیقه ۲۸ پاس به عقب اشتباه و عجیب ریک کارسدروپ به آلخاندرو گریمالدو رسید. او از فرصت استفاده کرد و پس از ورود به محوطه فلورین ویرتز را در مقابل دروازه صاحب توپ کرد. در ادامه ستاره جوان لورکوزن با یک بغل پای دقیق دروازه اسویلار را باز کرد.

در ادامه نیمه اول لورکوزن برتری‌اش را حفظ کرد و حتی چند موقعیت نصفه و نیمه هم برای زدن گل دوم داشت، اما توپ دیگری از خط دروازه‌ها نگذشت تا برتری یک گله آنها همچنان ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • نمایی از جاری‌شدن آبشارهای «مخملکوه» لرستان
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • روی اشتباه وحشتناک: قدرت‌نمایی لورکوزن در المپیکو
  • دستگیری اراذل و اوباش در جنوب تهران
  • قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)