Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بحث تولید و توزیع مرغ کاملا مشخص است اظهار کرد: موارد مربوط به تولید و تامین مرغ به عهده سازمان جهاد کشاورزی است و توزیع و نظارت توسط سازمان صمت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقوله تولید و توزیع به صورت جداگانه باید نظارت شود افزود: نظارت بر تامین مرغ تا زمانی که وارد کشتارگاه می‌شود بر عهده مجموعه جهاد کشاورزی و از کشتارگاه تا مصرف‌کننده نظارت توسط سازمان صمت صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان همدان در ادامه به فصل گرما و افزایش دمای هوا اشاره کرد و گفت: همه ساله در این فصل با توجه به شدت گرما و کاهش جوجه‌ریزی روند تولید مرغ با کاهش جزیی مواجه است از همین رو نبود رغبت مرغدار برای جوجه‌ریزی منجر به کاهش تولید خواهد شد.

وی یکی از مهمترین دلیل کاهش جوجه ریزی در کشور را قیمت و کمبود نهاده‌های طیور دانست و اضافه کرد: مناسبت‌ها از جمله اعیاد غدیر و قربان باعث افزایش چند درصدی مصرف مرغ می‌شود که این موضوع خود عاملی برای ایجاد صف‌ها به شمار می‌رود.

محمدی در بخش دیگر از سخنانش به تشکیل جلسات متعدد در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: با همراهی همکارانم میزان جوجه‌ریزی و گوشت سفید تولید شده استخراج شد تا در صورت وجود کسری راهکاری برای تامین اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته بین ۵۰ تا ۵۵ تن مرغ سهم شهرستان همدان بود که برای تامین کسری بالغ بر ۲۴۰ تن ذخیره سازی در هفته‌های گذشته انجام شد و در سردخانه پشتیبانی امور دام قرار گرفت.

فرماندار شهرستان همدان با تأکید بر اینکه در دو هفته گذشته بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها صورت گرفته است ادامه داد: به نظر می‌رسد تا ۱۵ مرداد ماه این وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشتار مرغ نسبت به ماه‌های گذشته کمتر نشده است گفت: در روزهای اخیر بین ۶۰ تا ۶۷ تن مرغ به عنوان سهمیه شهرستان از کشتارگاه خارج می‌شود اما دقت لازم در روند توزیع باید صورت گیرد.

محمدی متذکر شد: همکاران بنده زمان دقیق جوجه‌ریزی و کشتارگاه و... را رصد کردند، اگرچه مرغدار برای ارسال مرغ به کشتارگاه باید در سامانه تعبیه شده ثبت کنند.

وی با بیان اینکه همکاران ما در کف بازار بر اساس میزان کشتار و تولید موجودی بازار را رصد می‌کردند که متاسفانه برخی ناهماهنگی‌ها باعث شد از دور خارج شوند بیان کرد: متاسفانه بخشی از مرغ کشتار شده به سمت خارج از استان، بخش دیگر به سمت قطعه بندی و شنیسل و گاهی هم خارج از شبکه توزیع می‌شود.

فرماندار همدان در پایان اضافه کرد: علیرغم اینکه همکاران بنده علاقه‌مند بودند در این زمینه ورود کنند و یاری‌گر باشند دست ما را کوتاه کردند و به نوعی اعلام شد  اجازه بدهید سازمان‌ها وظیفه خودشان را انجام دهند اگرچه این سیکل تهیه و توزیع معیوب و نفوذپذیر است که باید توسط نهادهای نظارتی به صورت تخصصی نظارت شود.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار همدان محمدعلی محمدی تولید و توزیع مرغ جوجه ریزی کمبود نهاده ها جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر بارگیری و حمل گندم خارج از شبکه توزیع از محور کیاسر به مقصد شهرستان جویبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جویبار در حالی که خودرو‌های فوق قصد تخلیه گندم در یک انبار نگهداری کالا در شهرستان جویبار را داشتند آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدپور از کشف ۲۸ تن نهاده دامی (گندم) خارج از شبکه توزیع در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر خبر داد و گفت: ارزش کالای توقیف شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقصادی مازندران افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخلیه و حمل و همچنین عدم اعلام موجودی کالای مورد نظر به مبادی مربوطه کالای مورد نظر به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالای قاچاق توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر و موضوع در دست رسیدگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان