Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ارتین کمالی,مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان بیان کرد: سانحه نخست مربوط به مرد ۴۵ ساله‌ای است که هنگام شنا در باغ دوست خود واقع در تویسرکان غرق شد.

او اضافه کرد: همچنین جوان ۲۴ ساله‌ای در سد «سنگر» واقع در قروه درجزین از توابع شهرستان رزن به همراه دوستانش در حال شنا بود که غرق شد و جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: شامگاه شنبه این هفته نیز جوان ۱۸ ساله به همراه دوستانش در گاماسیاب نهاوند در حال شنا بود که به علت نداشتن مهارت و قرار گرفتن در محل عمیق غرق شد.

کمالی اظهار داشت: سه ماهه نخست امسال چهار مرد بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

او با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی در استان همدان جان باختند افزود: غرق‌شدگی زمانی اتفاق می‌افتد که مجاری تنفسی به وسیله هر نوع مایعی مسدود شود و یا مایعی به داخل ریه و حبابچه‌های آن راه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز چندی پیش از عموم مردم و گردشگران خواست به صورت جدی از شنا در رودخانه‌ها و آب پشت سد‌های استان پرهیز کنند.

در ادامه منصور ستوده , مدیر عامل  همدان اظهار داشت: آب‌های سطحی استان همدان، با توجه به سردی آب سبب اختلال در شریان خونی و انقباض رگ‌های بدن شده که پس از ورود به داخل آب فرد تعادل خود را از دست می‌دهد و غرق می‌شود.

او با تاکید بر ممنوعیت شنا در حاشیه سد‌ها و بند‌های انحرافی، اظهار داشت: لغزندگی حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه وضعیت آب پشت سد کاملا با شرایط استخر و دریا برای شنا متفاوت است، افزود: در دریا هر چه پیش می‌روی، سطح آن گودتر می‌شود، اما در سد اینگونه نیست و کف آن ممکن است گل و لای و برآمدگی و فرورفتگی باشد و همین عامل خطری جدی برای شناگر محسوب می‌شود.

سد‌های آبشینه، اکباتان، سرابی تویسرکان، شنجور رزن، شیرین سو، کلان ملایر و نعمت آباد اسدآباد از جمله سد‌های مهم استان همدان است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشکی قانونی شرکت آب منطقه ای غرق شدگی استان همدان غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر

در راستای شناسایی خسارت سیاه شدگی میوه پسته مزرعه کلانتر کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی درمعیت کارشناس ناظر بخش خصوصی شهرستان فتاحی از محل بازدید بعمل آوردند.

فتاحی اظهار داشت: در شواهد ظاهری سیاه شدگی میوه پسته به علت کمبود کلسیم بخصوص در شرایط ابرناکی محیط و کاهش جذب توسط گیاه و ایجاد عارضه فیزیولوژیکی ایجاد می‌شود

کارشناس ناظرباغات نیز گفت: درجهت اعلام قطعی دلایل این بیماری نمونه خوشه‌های خسارت دیده به مرکز تحقیقات ملی شوری کشور جهت بررسی بیشتر ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • غرق شدگی کودکی تیرانی در کانال آب
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • ۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جان باختند
  • ۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جا باختند
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • «پدیده کنکور ۱۴۰۲» و پدرش جان باختند
  • (ویدئو) بر اثر سیل در استان «سولاوِسی» اندونزی ۷ نفر جان باختند