Web Analytics Made Easy - Statcounter

از روزهای نخست تیر ماه، شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما را در مسیرهای داخلی تا حدود ۳۰ درصد افزایش دادند در حالی که برای این افزایش نه توضیحی ارائه کردند و نه مصوبه‌ای از شورای عالی هواپیمایی کشوری در اختیار داشتند. پس از این افزایش قیمت مسوولان وزارت راه و شهرسازی و هواپیمایی کشوری بارها در اظهاراتی اعلام کردند این افزایش قیمت غیر قانونی است و شرکت‌های هواپیمایی باید قیمت‌های خود   را به نرخ مصوب سابق (آبان ماه سال گذشته) بازگردانند، اما این اتفاق تاکنون نیفتاده و برخی از ایرلاین‌ها هنوز نرخ های خود را بالا نگه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که به عنوان مثال قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران_مشهد که باید حداکثر ۷۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان باشد تا یک میلیون و ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است و نرخ پرواز تهران -شیراز که حداکثر و براساس مصوبه آبان ماه سال گذشته باید ۶۷۳ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه شود به ۹۴۲ هزار تومان رسیده است.

در این میان اظهارات و  هشدارهای مسئولان دولتی نیز اثرگذار نبود و تنها چند ایرلاین نرخ‌های خود را  به حالت سابق بازگردانده یا قدری از آن کاستند. سیاووش امیرمکری که طی هفته‌های گذشته با حفظ سمت به عنوان سرپرست  جدید سازمان هواپیمایی کشوری منصوب شد طی چند مصاحبه و اظهارنظر اعلام کرد این افزایش قیمت غیرقانونی است و با گرانفروشان برخورد خواهد کرد. برخوردی که تاکنون خبری از آن نبوده و جلسات شورای عالی هواپیمایی کشوری بارها و بارها در هفته‌های گذشته لغو یا به تعویق افتاده است.

نهایتا سازمان هواپیمایی کشوری با هماهنگی وزیر راه و شهرسازی و  ایرلاین‌های داخلی قرار بود جلسه شورای عالی هواپیمایی را روزگذشته (شنبه) دوم مرداد ماه برگزار کند تا به این وضعیت سر و سامان دهد. اما این جلسه هم برگزار نشد.

حال بر اساس اطلاعات به دست آمده، تعطیلات کرونایی باعث به تعویق افتادن چندین باره این جلسه شده است اما خواست وزیر راه و شهرسازی و سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری برخورد با شرکت‌های متخلف و بازگردادن قیمت هواپیما به نرخ مصوب گذشته است که باید دید این جلسه در هفته جاری برگزار خواهد شد یا آنکه این مشکل طی روزهای آینده به همین شکل باقی مانده و حل آن به دولت سیزدهم واگذار خواهد شد.

۲۲۳۲۲۹

کد خبر 1538528

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قیمت بلیت هواپیما گرانی هواپیمایی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!

در حالی هفته گذشته، رئیس سازمان توسعه تجارت از عرضه اولین خودروهای برقی از فردا (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خبر داد که طبق شنیده‌ها، مدیر سامانه یکپارچه خودروها عنوان کرد که عرضه خودروهای وارداتی برای ثبت‌نامی‌های قبلی است؛ بنابراین هنوز هیچ چیز مشخصی در این زمینه وجود ندارد و سایت سامانه در حال به‌روزرسانی است.

به گزارش ایسنا، سه‌شنبه هفته گذشته (۱۱ اردیبهشت ماه) بود که رئیس سازمان توسعه تجارت از عرضه خودروهای وارداتی و برقی از روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی خبر داد. به گفته ضیغمی، طبق سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم بر این شده است که سامانه فروش خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت ماه فعال و خودروهای برقی و وارداتی نیز عرضه شوند.

به دنبال این موضوع، موضوع را از مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مورد پیگیری قرار دادیم؛ بر اساس این پیگیری مدیر سامانه یکپارچه خودروها اعلام کرد که هنوز اطلاعات به صورت دقیق در دست نیست و جلسات پیرامون این موضوع ادامه دارد.

اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این مقام مسئول در روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده است: «عرضه خودروهای وارداتی در روز یکشنبه مختص ثبت‌نام کنندگان قبلی است و فعلا برنامه‌ای برای ثبت‌نام جدید وجود ندارد.»

چندین نوبت دیگر نیز این موضوع را مورد پیگیری قرار گرفته است، اما هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نشده است؛ ضمن اینکه سایت سامانه عرضه خودروهای وارداتی نیز در حال به‌روزرسانی است و اگر قرار باشد از فردا عرضه‌ای صورت بگیرد، هنوز اطلاعیه‌ای از این عرضه اطلاع‌رسانی نشده است.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص شد
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تکلیف لواندوفسکی در بارسلونا مشخص شد
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو