Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:15:01 GMT

«جو بایدن» حامی طرح تجزیه عراق است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۲۲۶۸

«جو بایدن» حامی طرح تجزیه عراق است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «سعد محمد الکعبی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا به دنبال سوق دادن عراق به سمت جنگ و تجزیه است.

بر اساس این گزارش، این کارشناس عراقی گفت: آمریکایی ها حاضر نیستند به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج بیگانگان، تن دهند. آنها به بهانه حضور مستشاری، حضور نظامی خود در عراق را حفظ کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکعبی در ادامه یادآور شد: کًاملا واضح است که جو بایدن حامی طرح تجزیه در عراق است. آمریکایی ها می خواهند همان سناریوی افغانستان را در عراق نیز اجرایی سازند. پیش از این، «قاسم الکریطی» از فرماندهان حشد شعبی گفته بود: آمریکایی‌ها برای خارج ساختن نیروهای نظامی‌شان از خاک عراق جدیت لازم را ندارند.

این فرمانده حشد شعبی در ادامه اظهارات خود افزود: آمریکایی‌ها هم اکنون در عراق حضور دارند و ادعاها درباره کاهش تعداد نیروهای آمریکایی یک دروغ بزرگ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دوربین‌های حرارتی واقع در استان صلاح الدین نحوه هلی برن عناصر تکفیری داعش در داخل این استان توسط بالگردهای ایالات متحده آمریکا را ثبت و ضبط کرده اند. الکریطی افزود: ما نیازی به حضور نیروهای خارجی در کشورمان نداریم و قادر به حمایت از خود هستیم.

روز گذشته هم «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق گفته بود: عراق هیچ نیازی به نیروهای رزمی ایالات متحده آمریکا ندارد. در مذاکرات با طرف آمریکایی تاکید کردیم که نیازی به حضور هیچ نیروی رزمی بیگانه در اراضی عراق نداریم.

کد خبر 5265398 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ایالات متحده امریکا داعش عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی افغانستان روسیه طالبان لبنان سوریه فلسطین فرانسه ترکیه جو بایدن طالبان افغانستان داعش آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آپشن جدید خودروهای آمریکا

آمریکا تا سال ۲۰۲۹ خودروهای جدید را ملزم به داشتن سیستم ترمز اضطراری می کند.

به گزارش ایسنا، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات‌متحده اعلام کرد که تمام خودروهای سواری و کامیون‌های جدید فروخته شده در ایالات‌متحده تا سپتامبر ۲۰۲۹ باید سیستم ترمز اضطراری خودکار داشته باشند و اعلام کرد که این قانون سالانه جان ۳۶۰ نفر را نجات می‌دهد و از حداقل ۲۴ هزار آسیب ناشی از این مشکل جلوگیری می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار از سنسورهایی برای تشخیص اینکه خودروها نزدیک به برخورد با خودروی دیگر یا عابر پیاده در جلو هستند، استفاده می‌کنند و اگر راننده این کار را نکرده باشد، به‌طور خودکار ترمز می‌گیرد. این قانون سیستم‌ را ملزم به شناسایی عابران پیاده در نور روز و  شب  می‌کند.

دیگر خبرها

  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند