Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:03:43 GMT

پسماند اولویت نخست شهر رشت است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۲۴۳۸

پسماند اولویت نخست شهر رشت است

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به توجه اعضای شورای شهر به اولویت های مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: پسماند اولویت نخست شهر رشت است و اعضای شورا باید در این زمینه برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

آیت الله رسول فلاحتی در دیدار منتخبان شورای شهر رشت، اظهار کرد: فعالیت شوراها نیازمند زیرساخت های قانونی است و در این راستا از نمایندگان مجلس خواستیم در این راستا فکری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شهرداری ها را دارای کثرت مراجعه های مردمی عنوان کرد و افزود: اقتصاد شهری به ویژه پروژه های ساختمانی مربوط به شهرداری ها است و در این عرصه با مطالبات گسترده مردم مواجه اند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید تلاش و رفع مشکلات مردم را پیشه خود کنند، تصریح کرد: تلاش ها در مدیریت شهری باید مضاعف باشد.

آیت الله فلاحتی، نبود هم آوایی به هم پیوسته را از معایب شوراها خواند و بیان کرد: هم آوایی بین اعضای شورا باید وجود داشته باشد.

وی خواستار ایجاد اتاق اندیشه ورز در شورای شهر رشت شد و گفت: استفاده از حوزویان و دانشگاهیان برای تبیین اولویت های شهر حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به توجه اعضای شورای شهر به اولویت های مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: پسماند اولویت نخست شهر رشت است و اعضای شورا باید در این زمینه برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

آیت الله فلاحتی، آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود را دومین اولویت برنامه های شورای شهر رشت ذکر کرد و یادآور شد: رشت نیازمند رودخانه های به دور از آلودگی زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه سال ها در درون و بیرون استان برای پسماند شهر رشت فکری نشده است، اظهار کرد: بی توجهی به معضل پسماند دلیلی بر ضعف مدیریت ها است.

امام جمعه رشت به آسیب زیرساخت های شهر رشت اشاره کرد و افزود: اجرای طرح پیاده راه رشت کار غلطی بود و موجب قفل شدن مرکز شهر شده ضمن اینکه بازار آسیب دیده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه بازگشایی میدان مرکزی شهر رشت می تواند از اولویت های اعضای شورای این شهر باشد، بیان کرد: بازگشایی میدان شهرداری اقدام شجاعانه را می طلبد.

وی مبارزه با رانت خواری و باند بازی در شهرداری را از وظایف اعضای شورای شهر رشت برشمرد و تصریح کرد: خودصیانتی بزرگ ترین کاری است که می توانید برای خودتان انجام دهید و بگذارید همگان دستان پاک شما را ببینند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ساخت و سازهای بی رویه و بی جا از مشکلات شهر رشت است، خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ از جمله قوانین نامناسب در شهرداری هاست و موجب پرورش ظلم می شود.

آیت الله فلاحتی، امیدوار کردن مردم و ایجاد نشاط در جامعه را از برنامه های شورای شهر عنوان کرد و گفت: وعده های درشت و کذایی به مردم ندهید.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در امور شورا و شهرداری به ویژه در عزل و نصب ها دخالت نمی کنم، بیان کرد: اعضای شورا وکلای مردم در مدیریت شهری هستند و به آنها مشاوره می دهم و پیشنهاد می کنم مدیران موفق در حوزه شهری را در کنار خود نگه دارید.

وی بر توجه ویژه تلاب عینک رشت تاکید کرد و یادآور شد: ایجاد منطقه فقر و غنا در رشت نداشته باشید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پسماند رشت اعضای شورای شهر آیت الله فلاحتی شورای شهر رشت مدیریت شهری شهر رشت اعضای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳ مصوبه اخیر این شورا در خصوص «شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی»، «اعضای جدید هیئت عالی جذب دانشگاه فرهنگیان» و «اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت تجدید نظر» را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به شورای عالی حوزه‌های علمیه، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد.

اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی

بر اساس این گزارش، نخستین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده اصلاح ماده ۴ آئین نامه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که در جلسه ۸ اسفند ۱۴۰۲ این شورا به تصویب رسیده بود.

مطابق این مصوبه، اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شدند که به شرح زیر است:

سه نماینده از شورای عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة المصطفی العالمیة یا نماینده وی

مدیران حوزه‌های علمیه خراسان، اصفهان، خواهران، جامعة الزهراء

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

۷ تن از فضلای صاحب نظر حوزوی

افراد فوق‌الذکر به مدت ۳ سال به عضویت در شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می‌شوند.

اعضای کمیته جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان

مصوبه دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در ۸ اسفند ۱۴۰۲ مصوب شده و رئیس جمهور آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش و هیأت عالی جذب اساتید دانشگاه‌ها ابلاغ کرد، «ماده واحده تعیین اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» بود.

وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیأت مرکزی جذب، رئیس دانشگاه فرهنگیان به عنوان دبیر هیأت مرکزی جذب، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دبیر ستاد نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان اعضای حقوقی و اسدالله اسدی گرمارودی، سعید غیاثی ندوشن، سید نقی موسوی، فهیمه فرهمندپور و فخرالسادات نصیری به عنوان اعضای حقیقی برای مدت ۴ سال انتخاب شدند.

اعضای هیأت عالی تجدید نظر وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد

مصوبه سوم این شورا در ۸ اسفند ۱۴۰۲ که ۱۱ اردیبهشت امسال از سوی رئیس جمهور به وزرات خانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد ابلاغ شد، «ماده واحده انتخاب نمایندگان شورای انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدید نظر وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد» بود.

طبق این مصوبه، محمدرضا مخبر دزفولی در کسوت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدید نظر وزارت علوم و دانشگاه آزاد ابقاء و سید سعیدرضا عاملی به عضویت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت تجدیدنظر وزارت بهداشت انتخاب شد.

کد خبر 750761

دیگر خبرها

  • آمریکا: اولویت اصلی ما استقرار صلح است
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند