Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، علی اوسط اکبری مقدم درباره ریل‌گذاری در کریدور شمال-جنوب گفت: یکی از خواسته‌های دیرینه مردم شمال کشور، اتصال خطوط ریلی شمال به جنوب بود.

اکبری مقدم افزود: این ریل در گذشته، تا شهر قزوین وجود داشت و اتصال ریل از قزوین به آستارا و انزلی و حتی بندر کاسپین، مورد درخواست بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بهره‌برداری از ریل قزوین تا رشت گفت: آغاز عملیات اجرایی رشت به بندر کاسپین در اولویت قرار گرفت.

اکبری مقدم با بیان اینکه هم اکنون ریل‌گذاری شمال به جنوب دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است افزود: امیدوارم در ماه‌های آینده قابلیت بهره‌برداری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه این ریل می‌تواند جنوب کشور را به شمال وصل کند گفت: در شمال کشور ظرفیت بزرگی در خزر داریم، هم اوراسیا و هم کشورهای حاشیه دریای خزر می‌توانند در بحث تبادلات تجاری و تأثیرات اقتصادی هم در اقتصاد ملی و هم فرامنطقه‌ای، نقش بسیار بزرگی داشته باشد.

اکبری مقدم در خصوص تأثیرات این ریل‌گذاری در تبادلات تجاری نیز گفت: استان گیلان از این نعمت محروم بوده و ترانزیت کالا از بنادر جنوبی یا حتی از بندر آستارا به سمت بنادر کشور عراق و کشورهای حاشیه دریای خزر، از طریق کامیون یعنی حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گرفت.

وی افزود: اگر این خطوط ریلی به بهره برداری برسد، ظرفیت بزرگی را در تبادل کالا از جنوب به شمال خواهیم داشت.

اکبری مقدم با بیان اینکه ظرفیت خزر به علت تحریم‌های اقتصادی، ظرفیت محدودی است گفت: با توجه به پتانسیلی که در بندر چابهار و بنادر خلیج فارس به وجود آمده است، این ظرفیت قطعاً برای حوزه خزر هم به شدت افزایش خواهد یافت.

کد خبر 5265407

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اوسط اکبری مقدم راه آهن رشت آستارا کریدور شمال جنوب مصرف برق خوزستان مرکز مدیریت راه های کشور قیمت جهانی نفت وزارت نیرو واکسن کرونا قیمت دلار قطعی برق قیمت سیمان سیمان علیرضا تابش اقتصاد چین قیمت جهانی طلا بلیت هواپیما اکبری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست شهرداری منطقه ۷ شهرداری مشهد گفت: یکی از طرح‌های عمرانی سطح منطقه ۷، اجرای بوستان پنج هکتاری بانوان طُرق است که نقش زیادی در ارتقای نشاط و شادابی بانوان منطقه خواهد داشت.    مجید وحدتی پور افزود: این طرح هم اکنون پیشرفت ۴۶ درصدی داشته و امسال ۳۱ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص یافته است.   وی ادامه داد: شهرداری منطقه به طور جدی پیگیر تکمیل و بهره‌برداری از این طرح بود و سال گذشته نیز ۱۷ میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شده بود.   وحدتی پور ابراز امیدواری کرد با اهتمام مضاعف و تخصیص و تامین اعتبارات، تا پایان امسال از این طرح مهم فضای سبز منطقه، بهره برداری و گام موثری برای بانوان مشهدی برداشته شود.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر