Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، در ادامه اقدامات اسلام ستیزانه فرانسه، «ژرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه اعلام کرد دو امام جماعت در پایان هفته جاری با دستور وی برکنار شده اند؛ چرا که به ادعای وی خطبه‌هایی خلاف ارزش‌های جمهوری فرانسه ایراد کرده اند.

وزیر کشور فرانسه در توییتی اعلام کرد: با درخواست من دو امام جماعت در شهرستان «او- دو- سن» و «لوآر» به سب ایراد خطبه‌های غیر قابل قبول برکنار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه ادعا‌های خود افزود: ما بی وقفه با کسانی که قوانین و ارزش‌های جمهوری را به سخره می‌گیرند، مقابله می‌کنیم. تصمیم وزیر کشور فرانسه به برکناری این دو امام جماعت پس از آن رخ داد که یک عضو شورای شهر این منطقه بخشی از خطبه روز عید قربان این ائمه جماعت را در حساب توییتری اش منتشر کرد که آن‌ها به آیاتی از سوره احزاب در خصوص زنان استناد کرده بود.

گفتنی است این اقدام اسلام ستیزانه دولت فرانسه پس از آن انجام می‌شود که مجمع ملی فرانسه شامگاه جمعه لایحه جنجالی ضد اسلامی موسوم به «مبارزه با جدایی طلبی» را به رغم مخالفت شماری از احزاب چپ‌گرا و راست‌گرا تصویب کرد.

اگرچه دولت فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که تصویب این لایحه برای حفظ بنیان‌های سکولار دراین کشور ضروری است، اما مخالفان این طرح، آن را مخالف آزادی‌های مذهبی می‌دانند. بر اساس مفادی از این لایحه، نظارت دولت فرانسه بر مساجد و مدارس دینی تقویت شده و با تعدد زوجات و ازدواج اجباری مقابله خواهد شد. این لایحه همچنین از طریق رسمیت دادن به اختیاراتی برای تعلیق فعالیت یا تعطیلی فعالیت‌های مراکز خصوصی اسلامی، آموزش‌های خصوصی مرتبط با اسلام را نیز محدود می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسلام ستیزی جمهوری فرانسه دو امام جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حجت الاسلام اسماعیل اسدپور، امام جمعه شهرستان جرقویه در این همایش با اشاره به اهمیت نماز و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی گفت: ترویج فرهنگ نماز و عبادت در مدارس، تعلیم قدرشناسی و قدردانی است که باید با روش‌های جذاب و خلاقانه به نسل جدید انتقال داده شود.
در این آیین حسین صادقی رئیس اداره آموزش و پرورش جرقویه علیا نیز گفت: در ۲۰ مدرسه از مجموع ۳۶ مدرسه منطقه نماز جماعت با حضور روحانی به عنوان امام جماعت برگزار می‌شود و در بقیه‌ی واحد‌های آموزشی همکاران فرهنگی امامت جماعت را عهده دار هستند.
بخش جرقویه علیا دارای ۳۶ واحد آموزشی است که در سال تحصیلی جاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • تظاهرات صهیونیست‌ها برای برکناری نتانیاهو + فیلم
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • حامیان گشت ارشاد