Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ایلام؛ عباس شمس اللهی روز شنبه در دیدار با مدیرکل جدید دیوان محاسبات ایلام به روند گازرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد مناطق شهری و ۹۶ درصد روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و با گازدار شدن شهر پهله در آینده نزدیک، تمامی شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه گازرسانی در روستاها به خصوص مناطق مرزی، موجب کمک به حفظ امنیت مرزها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان می شود، اظهار داشت: شرکت گاز استان به روستاهای مرزی ایلام توجه ویژه ای داشته بطوریکه تاکنون اکثر روستاهای این مناطق از نعمت گاز بهره‌مند شدند.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تنها چالش تامین منابع مالی شرکت گاز استان را بدهکار بودن برخی ادارات و ارگانهای دولتی ذکر کرد و یادآور شد: انتظار می رود دیوان محاسبات از طریق بندهای قانونی در خصوص رفع این مشکل و تسویه مطالبات، شرکت گاز استان را یاری کند.
شمس اللهی با اشاره به اینکه ادارات برای مصرف انرژی ردیف بودجه‌ای مشخص دارند، ولی برخی از آنها نسبت به این موضوع مهم اهمال می‌کنند، گفت: بدلیل اینکه گاز بها بطور مستقیم به حساب خزانه واریز می شود و تأثیر ویژه‌ای در تامین و ارسال بودجه برای پروژه‌های گازرسانی استان دارد، کمک دیوان محاسبات در این زمینه برای توسعه گازرسانی به روستاهای باقیمانده استان بسیار راهگشا خواهد بود.  
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه الزام ادارات و دستگاه های دولتی برای استفاده از سوخت جایگزین در فصل سرد سال و هنگام حوادث قطع گاز ضروری است، یادآور شد: سال گذشته با برنامه ریزی‌های انجام شده هیچگونه قطعی گاز در استان وجود نداشت و همین امر باعث رضایتمندی مردم از عملکرد شرکت شد.
شمس اللهی با تاکید بر اینکه پایبندی همکاران به قانون و الزام به رعایت کلیه مقررات اداری باعث سلامت مالی و اداری در این شرکت شده است، تصریح کرد: این شرکت تعامل و همکاری کامل با دیوان محاسبات استان و ناظر مستقر در این مجموعه را دارد و در سال های اخیر شرکت گاز استان دارای کمترین میزان مغایرت بندهای قانونی بوده است.  
مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام نیز در این دیدار از خدمات شرکت گاز در امر گازرسانی به مناطق مختلف ایلام قدردانی کرد و گفت: دقت اجرای قانون، کار نظارت را دقیق تر و شفاف تر می‌کند.
محمدرضا پورافغان با بیان اینکه بطور قطع در نظرات مشورتی با شرکت گاز، تعامل دو طرفه خواهیم داشت، افزود: پرداخت گازبهای مصرفی ادارات از الزامات است و دیوان محاسبات پیگیری های قانونی لازم را در این راستا بطور جدی در دستور کار قرار خواهد داد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شرکت گاز ایلام گاز طبیعی شرکت گاز استان دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:  لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه‌های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزار‌های اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه‌های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سال‌های آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است