Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@08:50:23 GMT

چرا روسیه واکسن کرونا به هیچ کشوری ارسال نمی کند؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۳۵۱۱

چرا روسیه واکسن کرونا به هیچ کشوری ارسال نمی کند؟

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در صفحه اینستاگرام خود در خصوص طرح موضوع باز شدن مرزهای روسیه به روی دانشجویان و تجار ایرانی در ملاقات اخیرش با «ایگور مارگولوف» معاون وزیر خارجه و عضو ستاد کرونای روسیه توضیحاتی را ارائه کرد.

جلالی نوشت: در ملاقاتی که با آقای مارگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه داشتم در خصوص ورود دانشجویان و تجار بحث و بررسی های گسترده ای را انجام دادم، در این بررسی ها ایشان گفتند که ما سه شاخصه داریم و  ایران در این سه شاخصه نمی گنجد و ما هر روز این شاخصه ها را روزآمد می کنیم و زمانی که ایران این شاخصه ها را داشته باشد، ما طبعا مسیر را باز می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران افزود: در موضوع دانشجویان ایشان گفتند که برخی از دانشگاهها تقاضای خودشان برای حضور دانشجویان با وزارت آموزش عالی روسیه رایزنی می کنند و این وزارتخانه درخواست ها را به ستاد مبارزه با کرونا ارسال می کنند، در حال حاضر نیز رایزنی های فشرده ای را با دانشگاه های روسی در این باره انجام داده ایم و دانشجویان عزیز نیز می توانند این درخواست را از طریق دانشگاههای خودشان پیگیری کنند. 

کاظم جلالی همچنین درباره ملاقاتش با معاون وزیر خارجه روسیه عنوان کرد: در خصوص تجار ایشان به بنده توضیح دادند به هر حال سفارت آنهایی که ضرورت دارد را یادداشت بدهد و ما به  ستاد کرونا اعلام کنیم و در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد:بعضی می گویند چرا با  وزارت خارجه مطرح کنید، باید دانست در سیستم روسیه سفارتخانه ها برای انجام هر کاری باید از طریق وزارت خارجه و با هماهنگی وزارت خارجه روسیه اقدام کنند.

سفیر ایران در مسکو این نشست را نشستی مهم و سازنده خواند و افزود: چون آقای مارگولوف از اعضای ستاد کرونای روسیه است و به من این قول را داد در اولین حضورش در ستاد مبارزه با کرونا موضوع ورود هموطنان عزیزمان را مورد بررسی جدی قرار دهد. 

این دیپلمات ارشد ایرانی در موضوع  واکسن کرونا نیز نوشت: در موضوع واکسن که با ایشان مطرح کردم ایشان اذعان داشت که در روسیه کمبود تولید وجود دارد و به دلیل این کمبود در حال حاضر هیچ گونه ارسال واکسنی به هیچ کشوری صورت نمی پذیرد و پس از بهبود روند واکسیناسیون در کشور، ایشان به تعهدات خود که به آن پایبند هستند متعهد خواهند بود. 

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که ما در حال انجام فرآیند تولید مشترک با کشور روسیه هستیم و این فرآیند گامی به جلو برای  جمهوری اسلامی است و در پایان نیز من از ایشان خواستم تا موضوعات مورد بحث را به آقای لاوروف در میان بگذارد در همین رابطه ایشان توضیح داد که آقای لاوروف و آقای نخست وزیر و سایر ارگانهای مربوطه از تعهدات داده شده آگاهی کامل دارند و به زودی به تعهدات خودت عمل خواهند کرد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: جلالی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست

به گزارش قدس آنلاین، این سیاستمدار اوکراینی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: ارائه تسلیحات جدید از سوی آمریکا نمی تواند کمبود و فرسودگی شدید نیروی انسانی را در اوکراین جبران کند.

رسانه‌های غربی نیز اذعان دارند که اگرچه کمبود مهمات تا حدودی با کمک های خارجی کاهش یافته، اما فقدان نیروی لازم در ارتش اوکراین همچنان موضوع اصلی است.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، از آغاز جنگ در اوکراین نزدیک به ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی جان خود را از دست داده اند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در ماه مارس (اسفند) یکی از دشوارترین چالش های پیش روی اوکراین را در جنگ جاری با روسیه، طفره رفتن و فرار مردان جوان برای اعزام به جبهه ها دانست.

اولینیک در بخشی دیگر از مصاحبه خود با اسپوتنیک خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان [اوکراینی] از کمبود ۳۰ تا ۴۰ درصدی نیروی انسانی شکایت دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرد در رده سنی ورود به جنگ فراری هستند و حاضر به حضور در جبهه ها نیستند.

اولینیک ادامه داد: با توجه به پیشروی مداوم روسیه، اوکراین باید به سرعت ۲۰۰ هزار نیرو را بسیج کند که این امر غیرممکن است.

وی به قانونی که به تازگی از سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای بسیج نیرو و جبران کاهش سرباز به امضا رسیده است، اشاره کرد و گفت: این امر هم بعید است وضعیت را بهبود بخشد.

این قانونگذار سابق به یک مورد دستگیری گزارش شده اشاره کرد که براساس آن یک جوان ۲۰ ساله به موجب قانون جدید دولت زلنسکی به زور به جبهه جنگ فرستاده شده است.

بخش ثبت نام ارتش اوکراین نیز تائید کرده است که براساس قانون زلنسکی در صورت مقاومت این سرباز جوان برای اعزام به جبهه ها، ممکن است اعدام شود.

اولینیک در پایان گفت: «این یک سقوط است، یک بن بست است. مردم نمی خواهند از منافع آمریکایی ها و تیم زلنسکی محافظت کنند».

آمریکا به تازگی پس از ماه‌ها کشمکش با نمایندگان مخالف تداوم حمایت ها از اوکراین در کنگره، از تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری بسته حمایت خارجی شامل کمک ها به کی‌یف در بحبوحه پیش روی سریع روسیه خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف